سودجویی عده ای اقتصاد و معیشت چهارده هزار باغدار زیتون رودبار را باچالش روبرو کرده است

فرماندار رودبار، گفت: با ورود زیتونهای آلوده توسط جمعی از سودجویان در یک دهه پیش، اقتصاد و معیشت چهارده هزار باغدار زحمتکش زیتون دررودبارو نیز استانهای دیگرباچالش مواجه کرده است.

سودجویی عده ای اقتصاد و معیشت چهارده هزار باغدار زیتون رودبار را باچالش روبرو کرده است

به گزارش ۸دی نیوزبه نقل از ریتون خبر، فرماندار رودبار در نشست ستاد مبارزه با مگس میوه خوار زیتون که با حضورمعاون و کارشناسان سازمان جهادکشاورزی گیلان و شهرستان، شوراهای شهرستان و شهر در سالن شهیدسیدیونس حسینی رودباری این فرمانداری برگزارشد، اظهار کرد: مبارزه مگس میوه خوار زیتون، تغییرباغات سنتی که دیگربازدهی مناسبی ندارند، با یک برنامه جامع به باغات صنعتی کارشناسی شده، دراولویت اقدامات قرار گیرد.

سیدمحمداحمدی همچنین بااشاره به آفت مگس میوه خوار زیتون ادامه داد: این آفت بومی شده که در زمره آفات قرنطینه ای بود با ورود زیتونهای آلوده توسط جمعی از سودجویان در یک دهه پیش، اقتصاد و معیشت چهارده هزار باغدار زحمتکش زیتون دررودبارو نیز استانهای دیگرباچالش مواجه کرده است.

وی به دستورات، مصوبات والزامات هیات دولت درمقوله مبارزه بامگس میوه خوارزیتون یادآور شد و افزود: اکنون که عزم ملی برای مدیریت آفت وجود دارد انتظار می رفت سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز به تعهدات خود در زمینه تخصیص اعتباربمیزان اعتبارات تخصیصی استاندارعمل نماید.

احمدی ازباغداران زیتون نیز خواست:اکنون که مبارزه بایآفت مگس زیتون به مرحله حساس خودرسیده است، باهمراهی وعمل به توصیه های کارشناسان جهادکشاورزی، از میزان خسارت آن بکاهند.

فرماندارخاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را از تمام مبادی استان و شهرستان بکارخواهیم بست تا دغدغه باغداران و زیتونکاران رودباری را که زندگی ومعیشتشان به این میوه وابسته است، رفع یا کاهش دهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه