همکاری ویژه سپاه گیلان برای احیای رودخانه‌های رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه مشاور در حال بررسی وضعیت طرح احیای رودخانه‌های رشت است، گفت: امیدواریم به زودی نشست شورای اسلامی رشت، مشاور طرح و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) برگزار شود.

همکاری ویژه سپاه گیلان برای احیای رودخانه‌های رشت

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از تسنیم، رضا جمشیدی‌چناری صبح امروز در نشست با مسئولان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه سپاه و بسیج یک ظرفیت بی‌نظیر برای توسعه همه جانبه کشور است، اظهار کرد: مشارکت سپاه قدس گیلان در طرح‌های عمرانی، زیست‌محیطی، فرهنگی و اجتماعی و سایر بخش‌ها گره توسعه رشت را باز می‌کند.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی دور چهارم رشت برای افزایش همکاری های دوجانبه با سپاه قدس گیلان مصمم است، افزود: احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود نخستین بسته پیشنهادی عمرانی و سرمایه‌گذاری به سپاه قدس گیلان است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه مشاور در حال بررسی وضعیت طرح احیای رودخانه‌های رشت است، گفت: امیدواریم به زودی نشست شورای اسلامی رشت، مشاور طرح و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) برگزار شود.

جمشیدی‌چناری با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشترک با سپاه قدس گیلان، تصریح کرد: کارگروه‌های فرهنگی با محوریت حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه تعامل بین دستگاه‌‌های اجرایی و نهادهای انقلابی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصل مهمی برای توسعه رشت است، افزود: باید تلاش شود تا به دور از نگاه‌های سیاست‌زده و سطحی، همگام با یکدیگر شهرمان را توسعه دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه رفع معضل زیست‌محیطی رودخانه‌های رشت، همت تمامی دستگاه‌های استان را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: این نشست به این منظور تشکیل شده تا شهر رشت از ظرفیت‌های نهاد مقدس سپاه بهره گیرد.

جمشیدی‌چناری با اشاره به موانع جذب سریع سرمایه‌گذاری در رشت، اظهار کرد: می‌توانیم این موانع را با یاری یکدیگر از میان برداریم و کارهای ماندگاری را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به همکاری‌های مشترک سپاه قدس گیلان و این نهاد، گفت: دبیرخانه همکاری‌های مشترک برای توسعه رشت تشکیل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه پارک ۷.۵ هکتاری جدیدالاحداث چمارسرای رشت با عنوان ” مفاخر” نامگذاری شد، اظهار کرد: این پارک همزمان با عید سعید فطر افتتاح می‌شود و یکی از زیباترین پارک‌های شمال کشور است.

جمشیدی‌چناری با اشاره به احداث باغ‌های شهدا و علما در پارک مفاخر، افزود: سردیس‌ سرداران و امیران شهید رشت در باغ شهدا نصب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت، گفت: هدف از ایجاد باغ شهدا، آشنایی نسل جوان با مفاخر رشت و معرفی غیورمردان شهیدی است که برای عزت اسلام و انقلاب اسلامی جان خود را نثار کردند.

جمشیدی‌چناری تصریح کرد: مکاتباتی با ستاد کنگره سرداران، امیران و هشت‌هزار شهید گیلانی انجام شده است که طرح کارشناسی ایجاد باغ شهدا تهیه و اجرایی شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های خوب فرهنگی پایگاه مقاومت بسیج شهرداری رشت، گفت: شورای اسلامی شهر رشت و شهرداری خواستار ایجاد پایگاه‌های مقاومت بسیج در مناطق پنج‌گانه شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه مسئولان بسیج اقشار و معاونت‌های سپاه قدس گیلان برای ارائه نظرات و طرح‌های تخصصی به کمیسیون‌های تخصصی شورا دعوت می‌شوند.

جمشیدی‌چناری یکی از معضلات شهر رشت را در حوزه فرهنگی دانست و افزود: در نامه‌ای از رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا خواستم تا از سپاه در این حوزه کمک گرفته و معاونان فرهنگی سپاه را با هماهنگی ‌فرماندهی سپاه قدس گیلان به جلسات دعوت کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه