شفیع‌پور: در کربلا افرادی روزه خواری کردند و عده ای هم عباس تر شدند

عده ای هم روزه گرفتند از خواستن ورهایی دنیایی، امان نامه پاره کردند و عباس تر شدند تا آنجایی که دودستشان دلیل شفاعت امت شد و الی الابد اسطوره مردانگی شدند.

شفیع‌پور: در کربلا افرادی روزه خواری کردند و عده ای هم عباس تر شدند

عبدالحسین شفیع‌ پور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس مذهبی ۸دی نیوز، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات بندگانی همه بندگان خدا در ماه مهمانی الهی، اظهار کرد: رمضان یک دوره آموزشی برای سربازی درکربلاست و کربلا درطول زمان جاریاست.

وی ماه رمضان را فرصت به عرش رساندن انسان دانست و گفت: اگر این ماه غنیمت شمرده نشود انسان خود را بر روی یک سیاه چال عمیق پهن کرده است.

این ذاکر اهل البیت (ع)، ماه رمضان فرصت بخشش، عفو و رحمت است، تصریح کرد: در ماه رمضان خواب روزه‌دار، نفس کشیدنش ، کار کردنش عبادت است و ثواب دعا، نماز و اعمال نیکش چندین برابر است.

وی افزود: گاهی دلم برای جوانانی که فریب برخی افراد و چند شبکه ، کلیپ و سایت می‌خورند و از خدا و دین خود دل بریدند، نماز، دعا و روزه را عامل عقب افتادگی خود می‌دانند می‌سوزد و امیدوارم که از این تاریکی محض به نور الی نور برسند.

شفیع‌پور با اشاره به اینکه روزه خواستن و روزه چشم‌پوشی در کربلا را نباید فراموش کرد، گفت: در واقع کربلا هم یکسری علنا روزه خواری کردند، دلشان نتوانست روزه دار باشد و خدایشان می گفت: این دل دنیا را میخواهد، زر و سیم و مقام را میخواهد.

وی افزود: آنها نتوانستند طاقت بیاورند و حتی برای برآورده شدن خواسته هایشان از سر امام شان نگذشتند و تا ابد مورد لعن قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: عده ای هم روزه گرفتند از خواستن ورهایی دنیایی، امان نامه پاره کردند و عباس تر شدند تا آنجایی که دودستشان دلیل شفاعت امت شد و الی الابد اسطوره مردانگی شدند.

شفیع‌پور برکات روزه را قابل محاسبه ندانست و گفت: یکی از برکات روزه این است که زمانی در اوج عطش آب نمی‌نوشیم این خود یک دوره آموزشی است که انسان خود را می‌آموزد.

وی با اشاره به دعای “ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ” ، تصریح کرد: هرگاه بنده غرق در دعا شد و با دعا خو گرفت پروردگار دعایش را مستجاب می‌کند و این آیه مشمول همه زمانهاست نه فقط ماه رمضان اما حال که ما غوطه‌ور در ماه رحمت و اجابتیم چرا غافل از این فرصت بمانیم.

1236

این مداح اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه خداوند فرموده است “اگر بنده من وضو بگیرد و نماز نخواند در حق من جفا کرده، اگر وضو بگیرد و نماز بخواند ولی دعا نکند باز در حق من جفا کرده اما اگر وضو بگیرد و نماز بخواند و دعا کند و من دعای او را مستجاب نکنم آنگاه من درحق او جفا کرده‌ام”، گفت: خداوند بهترین دوست و همدم انسان است.

شفیع‌پور با بیان اینکه می‌خواهیم در این ماه آماده شویم تا در طول سال اسیر گناه نشویم و تیر گناه بر قلبمان ننشیند، خاطرنشان کرد: محافظ و سپر تیر گناه، خواندن دعای جوشن کبیر است.

وی با اشاره به اینکه دعای مجیر پناهگاه و تکیه گاهی برای خود در برابر حملات شیطان است، تصریح کرد: عبادت خدا نباید طلب‌کارانه و محاسبه‌گرایانه باشد و هیچگاه تصور نکنیم که شاید استجابت این دعا به صلاحمان نبوده است.

این مداح برجسته گیلانی، با بیان اینکه هیچ گاه نباید فراموش کرد که اگر تمام عالم بت‌پرست شوند ذره‌ای از جلال و جبروت خدا کم نخواهد شد و بالعکس اگر همه او را بپرستند ذره‌ای بر عزت او افزوده نخواهد شد، افزود: پروردگار ما عزت، قدرت، جلال و جمالش مطلق است.

شفیع‌پور خداوند را دوستدار بندگان خود دانست و که می‌خواهد بندگانش به بیراهه بروند چون عاقبت تلخش را می‌داند، افزود: خدا از مادر به ما مهربانتر است و مگر می‌شود مادری ببیند فرزندش به سمت پرتگاهی می‌رود و امکان سقوطش هست و جلوی او را نگیرد.

وی خاطر نشان کرد: بسیار باید مراقب بود و نباید با جواب نگرفتن از خدا تغییر مسیر داد و اگر هم گاهی اینگونه بنده‌ای شده‌ایم بدون هیچ معطلی توبه کنیم زیرا او حبیب التوابین است.

این ذاکر اهل البیت (ع) در پایان گفتگوی خود چند بیتی را تقدیم به خوانندگان پایگاه خبری ۸دی نیوز کردند:

یا غیـاث المـستغـیثـین، بـنده بـیـمار آمدم       تـوبـه ها بشکـستم امـا ، بعـد صد بار آمدم

یا الهی هـرکجا رفـتم مرا پس میـزدند         تو بـده جـایـی سـر خوانـت ، گـرفتـار آمدم

ای که غفـارالذنوبی پـاسخی بـهرم بده         رد مکن این بنده ات را چون گنهکارآمدم

تو بگفتی که بیایم نامدم ای رب عشق         بگذر ازاین جاهلیت ، من که اینبار آمدم

دل اسیر خواب غفلت بوده و عمری گذشت   ده نـجاتم ای حـبیب حالا که بیـدار آمدم

نفس امـاره مـرا همراه شیطان کرده است     جوشنی بر من عطا کن ، بهر پــیکار آمدم

بنده ها داری و مارا بنده میخواهی چه کار؟   منزل و مأوایی یارب! شـایـدم کـار آمدم

آنقدر درمیزنم این خانه را دروا کنی       بنده یکبارونه صد بار بلکه بسیار آمدم

ماه تو سـوز دعـا و اشک و آهی میطلب       چشم گریان، سینه سوزان، با دلی زار آمدم

گر مرا قابل ندانی اشک روضه میخری؟       از میـان روضـه های درب و دیـوار آمدم

گرچه دستم خالی از خالی ترین است ای غنی     مـن بـه امـید دو دسـتان عـلمدار آمدم

ماه شعبانم گذشت و صاحبم پیدا نشد             یک نشانی را بده امشب به دیـدار آمدم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
رضا
با سلام لطفا تیتر رو تعویض کنید و علما رو حذف کنید چون فقط یک شماره از علما انتشار پیدا کرد
در حاشیه