قدرت‌نمایی موشک‌های بالستیک ایرانی و هراس رسانه‌های صهیونیستی

بازتاب فوری توان موشکی کشورمان نشان از اقتدار و توان بازدارندگی صد در صدی نیرو های مسلح در دفاع از تمام ارضی و ثبات منطقه‌ای است به طوری‌که دیروز رژیم صهیونیستی یقین کرد اگر دست از پا خطا کند در آماج حملات موشکی ایران قرار خواهد گرفت .

قدرت‌نمایی موشک‌های بالستیک ایرانی و هراس رسانه‌های صهیونیستی

به گزارش ۸دی نیوز، طبق معمول در اولین روز هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح در مرقد مطهرامام (ره) در حضور ریس جمهور با شکوه خاصی برگزار شد. پس از رژه یگان‌های مسلح ارتش و سپاه و نیروی انتظامی، انواع ادوات و تجهیزات دفاعی همچون تانک، توپ، موشک‌های دریایی و سامانه‌های راداری به نمایش گذاشته شد. در این میان حضور “موشک‌های بالستیک زمین به زمین” بیش از سایر جنگ افزارها جلب توجه می‌کرد.

در مراسم دیروز، آخرین توانمندی‌های موشکی از جمله ۱۲ موشک زمین ‌به ‌زمین سوخت جامد سجیل (با برد ۲ هزار کیلومتر) و ۱۸ موشک “قدر-اف” و “قدر-اچ” از مقابل جایگاه عبور کردند. نمایش موشک‌های دور برد بلافاصله در رسانه‌های خارجی انعکاس یافت.

اذعان رسانه‌های صهیونیستی-غربی به قدرت موشکی ایران

“جروزالم پست”، “اسرائیل نشنال نیوز”، “دیلی استار”، “فاکس نیوز”، “گلف نیوز”،” یدیعوت‌آحارونوت”،”ایندیا تایمز”،”رادیو صدای روسیه” ،”فرانس “۲۴” از جمله سایت‌ها و شبکه‌های خبری بودند که موشک‌های به نمایش در آمده در این مراسم را پوشش دادند.

روزنامه صهیونیستی جروزالیم‌پست با اشاره به قدرت موشکی نیروهای مسلح ایران نوشت: “ایران در این رژه نظامی ۳۰ موشک دور برد با برد ۲۰۰۰ کیلومتر را به نمایش گذاشت که می‌تواند سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهد.”

1559720_266

این روزنامه با اشاره به سخنرانی رییس‌جمهور در این مراسم خاطر نشان کرد: “ریس جمهور ایران به آمادگی تهران برای مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای “بدون پیش شرط” تاکید کرد.”

سایت دیلی‌استار هم با اشاره به نمایش موشک‌های دوربرد در این مراسم نوشت: ” ایران در این مراسم ۳۰ موشک دوربرد با برد ۲۰۰۰ کیلومتر به نمایش گذاشت. این اولین بار است که ایران این تعداد موشک را بصورت یکجا به نمایش گذاشته است، موشک‌هایی که می‌تواند سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهد.”

1559830_872

این سایت خبری تحلیلی در ادامه با اشاره به تعداد و نوع موشک‌ها نوشت:” ایران در سالروز آغاز جنگ ایران و عراق در مراسم رژه نظامی ۱۲ موشک سجیل و ۱۸ موشک قدر را به نمایش گذاشت”.

دیلی‌استار در ادامه به پایگاه‌های آمریکا در منطقه نیز اشاره کرده و می‌نویسد:”هر دو موشکی که در این مراسم به نمایش در آمد نه تنها قادر است اسراییل را بلکه پایگاه‌های آمریکایی را نیز هدف قرار دهد.”

1559766_807

رادیو صدای روسیه هم به انعکاس موشک‌های به نمایش در آمده در رژه نیروهای مسلح پرداخت و در سایت خود نوشت: ” در مراسم دیروز رژه نیروهای مسلح ایران موشک‌هایی که به نمایش در آمد می‌تواند سرزمین‌های اشغالی و پایگاه‌های آمریکا در منطقه را هدف قرار دهد.”

سایت عربی زبان گلف‌نیوز هم نوشت ” ایران ۳۰ موشک با برد ۲۰۰۰ کیلومتری را در رژه دیروز به نمایش گذاشتند. این اولین بار است که این تعداد موشک‌های دوربردی که می‌تواند سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهد به نمایش در آمده است.”

1559914_771

این سایت عربی اشاره‌ای هم به سخنان ریس‌جمهور کشورمان کرده و به نقل از وی می‌نویسد: ” ایران در ۲۰۰ سال گذشته به هیچ کشوری حمله نظامی نکرده است. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هیچ حمله تجاوزگرانه را آغاز نخواهند کرد، اما در مقابل متجاوزان تا رسیدن به پیروزی خواهند ایستاد”.

این سایت در ادامه می‌افزاید: ” موشک سجیل” برای اولین بار در نوامبر ۲۰۰۸ و موشک قدر هم در سپتامبر سال بعد آزمایش شد. هر دو موشک دو مرحله‌ای هستند و استفاد از سوخت جامد باعث می‌شود مدت زمان پرتاپ آن به حداقل برسد “.

روزنامه صهیونیستی “یدیعوت آحارونوت” هم ضمن اشاره به ۳۰ موشک دوربرد که در این مراسم به نمایش در آمد به بخشی از سخنان ریس‌جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح اشاره کرد و نوشت:” دکتر روحانی با اشاره تلویحی به اسراییل گفت: رژیمی برای امنیت منطقه تهدید به حساب می‌آید که تمام معاهدات بین‌اللملی درخصوص منع اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی را نقض کرده است”.

1559931_844

سجیل چگونه ۲۰۰۰ کیلومتر را می‌پیماید

موشک سجیل نخستین موشک زمین به زمین برد بلند دو مرحله ای سوخت جامد در کشور است که توسط متخصصان اقتدار آفرین سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است .موشک سجیل به دلیل سامانه پرتاب متحرک با قابلیت حمل موشک آماده پرتاب، اولین موشک دور برد سوخت جامد ایران و خط شکن موشک‌های ایرانی بشمار می‌رود.

موشک سجیل دارای ۲۰۰۰ کیلومتر برد، ۲۳۶۲۳ کیلوگرم وزن، ۱۷.۵۷متر طول، ۱.۲۵ متر قطر و سر جنگی به جرم ۵۰۰ کیلوگرم است. این موشک در زمان ۸۳۵ ثانیه – حدود ۱۳ دقیقه و ۵۵ ثانیه- به بیشینه برد خود می‌رسد.دقت بسیار بالای سجیل ناشی از بکارگیری سامانه‌های دقیق هدف‌گیری ناوبری و هدایت است.

نام سجیل به معنی “گل پخته ” به سوره فیل در قرآن اشاره می‌کند که بر اساس آن خداوند پرندگانی را که با نوک خود سنگ‌هایی از جنس گل پخته حمل می‌کردند برای نجات شهر مکه از دست متجاوزان اصحاب پادشاه ابرهه فرستاد.

1559948_680

قدر، موشکی به مراتب بهتر از شهاب ۳

قدر-۱۱۰ موشک بالستیک با برد متوسط است که توسط ایران طراحی و ساخته شده است. برخی منابع به برد ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ کیلومتری این موشک اشاره کرده‌اند با این تفاسیر این موشک توان ضربه زدن به دورترین نقاط اروپا را داراست و بیش از ۷۰ درصد آسیا را در تیررس توان موشکی ایران قرار می‌دهد.

موشک قدر-۱۱۰ قابلیت مانور بهتری را نسبت به شهاب ۳ دارا است و زمان آماده‌سازی آن برای شلیک نسبت به نسخه‌های اولیه شهاب ۳ پایین‌تر بوده و در حدود ۳۰ دقیقه می‌باشد، در حالی که در نسخه‌های اولیه شهاب این زمان بالغ بر چندین ساعت بود. سر جنگی این موشک ماسوره انفجاری، ضربتی و مجاورتی است و به صورت عمود پرواز شلیک می‌شود.

1559845_457

بدون شک بازتاب توانمندی‌های موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در رسانه های جهان بخصوص در رسانه های رژیم صهیونیستی نشان از قدرت بازدارندگی و آمادگی نیروی های مسلح کشورمان دارد.در این میان اذعان رسانه های رژیم صهیونیستی به توان موشکی ایران بیش از سایر رسانه ها حائز اهمیت است و این رژیم نامشروع دیگر به یقین رسیده که قدرت بلامنازع موشکی ایران دیروز دیگر از چنان توانمندی هایی برخودار شده است که در روز نبرد قادر خواهند بود تمام منافع و پایگاه‌های نظامی نظام سلطه در منطقه و البته وجب به وجب سرزمین‌های اشغالی را مورد هدف قرار دهند.

منبع: دانا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه