عموزاده: ماه رمضان سبب کاهش جرم و انحرافات می‌شود/ توجه ویژه به مناجات امیرالمومنین(ع)

مداح برجسته گیلانی با اشاره به اینکه ماه رمضان سبب کاهش میزان جرم و جنایت و انحرافات می‌شود، گفت: این به برکت ماه مهمانی خدا و عنایت ویژه پروردگار به بندگانش است.

عموزاده: ماه رمضان سبب کاهش جرم و انحرافات می‌شود/ توجه ویژه به مناجات امیرالمومنین(ع)

اسماعیل عموزاده در گفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی ۸دی نیوز، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه روزه‌داران و بندگان خدا در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: خدا را شاکریم که به ما توفیق حضور در ماه مهمانی خود را عنایت کرد.

وی با اشاره به اهمیت و فضیلت‌های ماه مبارک رمضان، گفت: این ماه از جایگاه والایی برخوردار است و روزه‌داری دراین ماه، هم به سلامت جسم و هم به سلامت روح انسان کمک می‌کند.

این مداح برجسته گیلانی، یکی از مهمترین دلایل ابتلا به بیماری‌های گوناگون را پرخوری و زیاده‌خوری عنوان کرد و افزود: روزه داری در این ماه می تواند به بهداشت تغذیه کمک کند و به سلامتی جسم منجر شود.

عموزاده با بیان اینکه روزه‌داری در ماه مبارک رمضان روح انسان را متحول می‌کند، متذکر شد: تشنگی و گرسنگی در این ماه انسان را به یاد گرسنگی و تشنگی صحرای محشر می‌اندازد و این تلنگر خوبی برای به یاد داشتن قیامت است.

amoozadeh

وی ماه رمضان و روزه‌داری را عامل ارتقاء معنویت و تقوای انسان دانست که روزه‌دار را از انجام معصیت و گناه دور می‌کند. تصریح کرد: در ماه رمضان دعاهای بسیاری مانند دعای افتتاح و ابوحمزه ثمالی سفارش شده است.

این مداح اهل‌بیت (ع)، با اشاره به اینکه دعای ابوحمزه ثمالی مضامین بسیار مهمی دارد که خوب است هر وقت فرازهایی از آن را زمزمه کنیم، افزود: مناجات حضرت امیرالمومنین (ع) از دعاهای توصیه شده در ماه رمضان است که سبب نزدیکی انسان به خدا می‌شود.

عموزاده خاطر نشان کرد: یکی از فراز های تکان‌دهنده مناجات حضرت امیر (ع) « … اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ الاَْمانَ یَوْمَ لا یَنْفَعُ مالٌ وَلابَنُونَ اِلاّ مَنْ اَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلیمٍ … » یعنی “… به قلب سلیم یعنی خدایا امانم بده از آن لحظه ای که (لحظه ورود به خانه قبر) نه مال، ثروت، مقام، شهرت دنیایی و نه از دست فرزندان و خانواده برای ما کاری بر می آید مگر آنکه کسی قلب سالم داشته باشد، عمل صالح داشته باشد…” است.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان سبب کاهش میزان جرم و جنایت و انحرافات می‌شود، تصریح کرد: هر ساله ما شاهدیم آماری که نیروی انتظامی ارائه می‌دهد حاکی از کاهش انحرافات و جرائم در ماه مبارک رمضان است و این به برکت ماه مهمانی خدا و عنایت ویژه پروردگار به بندگانش می‌باشد زیرا خداوند در ماه رمضان شیطان را به بند می‌کشد تا بندگان او بیشتر به معبودشان نزدیک باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه