برگزاری جلسه هماهنگی دهه امامت و ولایت در استانداری گیلان

به گزارش ۸دی نیوز عصر روز گذشته جلسه ای بمنظور چگونگی برگزاری دهه امامت و ولایت با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار ، رئیس بنیاد بین المللی غدیر استان ، فرمانداران و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان حضور داشتند در استانداری گیلان برگزار شد .

برگزاری جلسه هماهنگی دهه امامت و ولایت در استانداری گیلان

به گزارش ۸دی نیوز عصر روز گذشته جلسه ای بمنظور چگونگی برگزاری دهه امامت و ولایت در استانداری گیلان برگزار شد .

jpg64

در این جلسه که معاون سیاسی امنیتی استاندار ، رئیس بنیاد بین المللی غدیر استان ، معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان ، فرمانداران و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان حضور داشتند کیهان هاشم‌نیا اظهار کرد : ضرورت تبیین، ترویج و اشاعه فرهنگ غنی غدیر و تبیین مقام و فضایل امیرالمؤمنین علی (ع ) در این دهه مبارک یک ضرورت همگانی است و لذا برنامه های این ایام باید بدقت از سوی مسئولین و همه ی ما پی گیری و دنبال شود .

 استاندار گیلان با بیان اینکه هریک از دستگاههای اجرایی باید در راستای اشاعه شعائر و شعار های غدیر  حرکت کنند تصریح کرد : در حوزه هر دستگاه و اداره ای برنامه های اجرایی در بیان اهداف ، بزرگداشت و ترویج این دهه تدوین و اجرایی می شود بطوریکه هر دستگاهی به اندازه خودش باید اثر گذار در شناساندن فرهنگ غدیر باشد .

هاشم نیا از تشکیل ستادهای شهرستانی غدیر با محوریت فرمانداران خبر داد و افزود : تمامی فرمانداران در شهرستان حوزه خود زمینه استقرار حقیقت پیام و مفهوم غدیررا فراهم کنند و نسبت به برگزاری هر چه بهتر مراسم این دهه و جشن عید غدیر به کمک دیگر دستگاهها و مردم را فراهم کنند .

استاندار گیلان به کلیه مسئولین استانی خاطرنشان کرد : برنامه های دهه ولایت و امامت در جهت استمرار ولایت و امامت است و هر آنچه می توانید برای بزرگداشت غدیر کار کنید که در واقع برای دنیا و آخرت خود کار کرده اید .

در ادامه این جلسه عبدالله بابایی‌پور  قائم‌مقام بنیاد بین‌المللی غدیر گیلان گفت : جایگاه غدیر در فرهنگ مردم گیلان بسیار بالا بوده و با توجه به اینکه غدیر در متن قرآن آمده است ۳۰هزار خطبه غدیر برای مسابقه غدیر در گیلان از سوی دستگاههای اجرایی منتشر می‌شود .

jpg65

  بابایی‌پور عید قربان تا غدیر را دهه ولایت عنوان کرد و افزود : ولادت امام علی‌النقی (ع) در دهه مذکور واقع شده است واز کلیه دستگاههای اجرایی استان خواست تا با پیام رسانی غدیر به مردم بیش از گذشته در شناساندن این واقعه تلاش کنند .

قائم‌مقام بنیاد بین‌المللی غدیر گیلان همچنین از اختصاص پنج هزار متر مربع برای ساخت راه غدیر در استان ، بازسازی جاده غدیر در گیلان بعنوان جاذبه‌های گردشگری ،  ایجاد نمایشگاه دائمی غدیر در بخش فرهنگ و هنر ، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی غدیر در بین دانش‌آموزان و تشویق دانشجویان در ارائه پایانه‌نامه با عنوان غدیر را از جمله برنامه های اجرایی این دهه عنوان کردند .

سید علی حسینی معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان نیز در این  جلسه  ضمن بیان این نکته که سال گذشته واقعه غدیر در رشت بازسازی شده بود ، گفت: واقعه غدیر امسال همزمان با دهه ولایت در شهرستان های تالش و رشت بازسازی خواهد شد و قرائت خطبه غدیر نیز در این برنامه ها قرائت خواهد گردید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه