امام خمینی (ره) مبارزه برای رهایی قدس را وارد خانه تک تک مسلمانان کرد

مشاور فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه قبل از روز قدس هیچ کس از جنایات رژیم صهیونیستی با خبر نبود،گفت: امام خمینی (ره) مبارزه برای رهایی قدس را وارد خانه تک تک مسلمانان کرد

امام خمینی (ره) مبارزه برای رهایی قدس را وارد خانه تک تک مسلمانان کرد

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی ۸دی نیوز ، حجت‌الاسلام عبدالعظیم معزی پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت ،با اشاره به جنایات رژیم صهیونسیتی در سرزمین های اشغالی افزود:روز قدس راهبرد اساسی برای احقاق حقوق ملت فلسطین است.

وی با اشاره به باز خوانی هدف امام از نام گذاری آخرین روز ماه مبارک رمضان به نام روز قدس ،گفت:تا پیش از سال ۱۳۵۸ مسئله قدس یک مسئله عربی و منطقه ای و محدود بود.

 

مشاور فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: تا ان زمان مسئله قدس مسئله جهان اسلام و امت اسلام نبود و می رفت که کم کمک حقوق مردم فلسطین از دست برود.

حجت الاسلام  با اشاره به پیمان کمپ دیوید به عنوان اولین  پیمان صلح میان طرفین جنگ اعراب و اسرائیل  افزود: این قرارداد نگین به سمتی می رفت که مسلمانان حقوق فلسطین را فراموش کنند.

وی تصریح کرد: امام خطاب به مردم فلسطین اعلام کرد که باید آزادی فلسطین به وسیله خود شما انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) معتقد بود که هیچ حکو متی از اعراب به داد فلسطین نمی رسد، خاطرنشان کرد: مبارزه در فلسطین باید از عمق و جان این سرزمین برخیزد و هر فلسطینی یک نقلابی و امداد گر باشد.

وی نخستین هدف امام خمینی (ره) از نام گذاری روز قدس را بومی سازی انقلاب قدس عنوان کرد و گفت: بومی سازی مقاومت برای همیشه اسرائیل را از روی زمین محو می کند

 

مشاور فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه با اشاره به اینکه حمله صهیونیست به غزه بیش از ۶۰۰ شهید و ۲ هزار مجروح به‌جای گذاشت،اظهار کرد:امروزقسمت اعظم تبلیغات و رسانه های دنیا در دست اسرائیل است.

 

معزی با اشاره به سلطه رسانه ای صهیونیست در دنیا گفت: امروزکشتار مردم غزه و به خاک و خون کشیده شدن هزاران کودک  بایکد خبری می شود.

وی با تاکید بر اینکه قبل از روز قدس هیچ کس از جنایات رژیم صهیونیستی با خبر نبود،افزود:روز قدس نه تنها مسلمانان بلکه جهان را از این جنایات آگاه کرد.

مشاور فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه مسئله اصلی ایجاد سرزمین اشغال‌شده، تداوم رفتار استعمارگران است و استکبار با ایجاد.،تصریح کرد: امروز مردم در سراسر دنیا علیه جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس راهپیمایی کردند و استکبار می داند که نمی تواند این مسئله را بایکود خبری کند

معزی افزود: امروز مردم دنیا می دانند که غزهو مردم فلسطین چگونه زیر فشار یک قدرت شیطانی هستند که نظام استکبار یه آنها کمک می کند.

وی جهانی سازی آگاهی و اطلاعات در مورد فلسطین را هدف دوم امام از نام گذاری روز قدس عنوان کرد و گفت: هدف استکبار این است کهاز انجا که فلسطین استراتزیک ترین نقطه  جهان است و از نظر ژئو پولو تیکی بسیار حائز اهمیت است بر آن مسلط شود.

مشاور فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به در اختیار قراردان ۲۷۰ کلاهک هسته ای توسط استکبار به اسرائیل افزود:امام خمینی قدس را وارد خانه تک تک مسلمانان کرد

معزی با تاکید بر اینکه قدس مسئله حیات اسلام است تصریح کرد:امروز عربستان در تلویزیون العربیه به طور گزینشی به بیان اخبار غزه می پردازد و نمی گوید که بیمارستان ها هدف قرار گرفته اند و کودکان به خاک و خون کشیده شده اند

وی با بیان اینکه موضع جمهوری اسلامی حمایت از مردم غزه است اظهار کرد: در اینده فلسطین رنج ها و سختی های فراوانی خواهد داشت ویرانی و شهادت و مبارزه از گزینه های گریز ناپذیر مقاومت است.

وی با بیان اینکه سرانجام پیروزی از آن مردم فلسطین است گفت:همان طور که سرانجام صدام سرنگون و ملت ایران پیروز شد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه