نابسامانی های فرهنگی در شهرداری رشت قابل تحمل نیست

سید امیرحسین علوی با اشاره به اینکه کسی نمی داند که کدام حوزه در شهرداری متولی امور فرهنگی است،بیان کرد: ما باید تکلیف خود را با حوزه عملکردی شهرداری و شهردار بدانیم.

نابسامانی های فرهنگی در شهرداری رشت قابل تحمل نیست

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز ،امیر حسین علوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید ساختار بندی و بازوهای کار در حوزه مختلف شهرداری شناسایی شود،اظهار کرد: باید از ظرفیت مشاوران و متخصصان بهره گرفت.

وی با اشاره به اینکه باید توان و پتانسیل های خود و شهر را بسنجیم و بعد برای آنها گام برداریم ،افزود:اگر چه مشکلات و کمبودهای بسیاری وجود دارد اما ما باید وظیفه خود را انجام دهیم و ناامید نشویم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه  تشکیل یک کارگروه رسانه در حوزه بررسی معضلات شهری بسیار می تواند راهگشا باشدگفت: رسانه ها می توانند در این راستا چشم و گوش تیزبین شورا و شهرداری باشند.

علوی ایجاد این کارگروه برای  ارائه پیشنهاد راهکار از سوی خبرنگاران را مورد تاکید قرارداد و تصریح کرد: ایجاد یک کارگروه به شکل منسجم و برنامه ریزی شده با توجه به اینکه خبرنگاران به واسطه نوع کارشان تیزبین و نگران هستند بسیار موثر است.

وی با تاکید بر اینکه  گسترش این کارگروه زمینه های متفاوتی در حوزه معضلات شهری را تحت پوشش قرار می دهد خاطرنشان کرد: نباید همیشه از اعضای شورا و یا مسئولان توقع فکر و ایده داشت جاهایی باید به مسئولان تذکر داد و گفت که کجا توقف کنند و یا برای چه امر بیشتر تلاش کنند و بدوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه اگر عرصه شورا و شهرداری جدی تر گرفته نشود شهر با مشکل روبرو می شود،خاطرنشان کرد:به عنوان مثال وقتی حساب شهرداری توقیف می شود و ۷ میلیارد تومان از حساب این سازمان برداشته می شود باید پی گیری شود و اگر جاهایی قرار است مقابله به مثل صورت گیرد این امر انجام شود.

وی با بیان اینکه پس گذشت یک سال از عمر شورای دوره چهارم از عملکرد و خروجی خود رضایت ۵۰ درصد هم ندارم،خاطرنشان کرد: رصد تمام حوزه های شهرداری با کمک مشاورین در برنامه کاری من قراردارد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت با تاکید بر اینکه کیفیت خدمت رسانی باید الگوی شهرداری رشت باشد تصریح کرد: نگاه ما در خدمت رسانی به مردم در شورا و شهرداری رشت باید تغییر کند.

وی با اشاره به نابسامانی های حوزه فرهنگی شهرداری رشت ،خاطرنشان کرد: این بی نظمی ها در شهرداری قابل تحمل نیست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه کسی نمی داند که کدام حوزه در شهرداری متولی امور فرهنگی است،بیان کرد: ما باید تکلیف خود را با حوزه عملکردی شهرداری و شهردار بدانیم

علوی با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را می کنم تا در شش ماه آینده سال ۹۳ فشار خود را بر حوزه های مختلف افزایش دهم،اظهار کرد: اتوماسیون اداری شهرداری به زودی راه می افتد.

وی با بیان اینکه نظام ارزیابی بر عملکرد با کمک متخصصین این حوزه در شهرداری انجام می شود در ادامه با این توضیح که با راه اندازی سیستم ارزیابی بر عملکرد تمام واحدها و سیستم های شهرداری از ۴ منظر مورد ارزیابی قرار می گیرد ،گفت:واین سیستم بسیار به شهرداری کمک می کند که بازخوردهای درست بگیرد

وی با تاکید بر اینگه مدیریت منابع انسانی بسیار مهم است،افزود: یک سیستم منابع انسانی در شهرداری رشت نداریم.

وی ایجاد یک سیستم منابع انسانی منظم در شهرداری رشت را مورد تاکید قرارداد و افزود: این امر در جذب نگاه داشت و استفاده بهینه از نیروی انسانی بسیار موثر است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اشکالاتی که در نحوه اجرای پروژه های روان آب سطحی وجود دارد،خاطرنشان کرد: بعضی از مسیرها کنده شده ولی بعد از گذشت یک ماه هنوز آسفالت نشده است.

علوی دلیل این امر را در کمبود منابع مالی دانست و تصریح کرد:انجام پروژه روان آب سطی رشت با وجود کمبود منابع مالی جرات و جسارت می خواست که خروجی آن در نهایت رضایت مردم را جلب می کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا شما هم مانند برخی از دوستان قصد کاندید شدن برای مجلس را دارید که دغدغه شهر و مشکلات آن برای شما با اهمیت است؟ اگر اینگونه است اعلام کنید تا ما تکلیف خود را بدانیم؟ گفت: انتخاب مجلس برای هرکسی که وارد عرصه سیاسی می شود دور از ذهن نیست.

علوی با تاکید بر اینکه من خود را بیشتر یک کاراکتر اجرایی می دانم تا یک کاراکتر سیاسی افزود: این سوال را بارها از من همکاران و دوستان و حتی همسرم می پرسد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت خاطرنشان کرد: برای هر کاری انگیزه لازم است برای شورا دو سال پیش تصمیم گرفتم توقف هم نکردم اگر چه سنگ و چاله و چوله سر راه ما قراردادند

علوی افزود: فعلا برای ورود به مجلس انگیزه ای ندارم اگر این انگیزه در من به وجود آمد و بخواهم، این کار را انجام می دهم و بدانید که با قدرت این تصمیم را اعلام می کنم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
همشهری
آقای علوی سلام [...] آیا بهتر نیست [...] از همین اول راه با مردم صاف و صادق باشید
در حاشیه