لطفا انصاف را رعایت کنید/ مسئول هزینه کرد بودجه شهرداری شخص شهردار محترم بوده و شورا در این حوزه نقش نظارتی دارد

مسئول هزینه کرد بودجه شهرداری شخص شهردار محترم بوده و شورا در این حوزه نقش نظارتی دارد، ثانیا استفاده از کلمه هزینه کردن های اسراف گونه رئیس شورا اتهامی بی اساس و قابل پیگیری در مراجع قانونی است.

لطفا انصاف را رعایت کنید/ مسئول هزینه کرد بودجه شهرداری شخص شهردار محترم بوده و شورا در این حوزه نقش نظارتی دارد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از روابط عمومی شورای شهر رشت، متن کامل جوابیه این نهاد به خبرگزاری فارس به شرح ذیل برای تنویر افکار عمومی و طبق قانون مطبوعات برای سرپرستی خبرگزاری فارس ارسال شده است.

سرپرست محترم خبرگزاری فارس در گیلان

سرکار خانم فاطمه ثابت نخودچری

موضوع: تکذیبیه

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد(ص)، با احترام در پی درج گزارش خبری به شماره ۱۳۹۳۰۴۳۰۰۰۱۱۶۰ به تاریخ ۳۰ تیرماه ۹۳ با عنوان ” افشاگری عضو شورا از هزینه‌کردهای رئیس شورای شهر رشت در اجلاس کلانشهرها” به اطلاع می رساند:

جوابیه و تکذیبیه روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت به شرح ذیل جهت انتشار ارسال می شود که ضروری است وفق قانون مطبوعات بلافاصله و بدون هیچ کم و کاستی درج گردد.

۱-      در بخشی از گزارش مذکور ذکر شده است که: هزینه‌کردهای اسراف‌گونه رئیس شورای اسلامی این شهر در اجلاس روسای شوراهای کلانشهرهای رشت بار دیگر لایه‌های پنهان این موضوع را نمایان‌تر کرد” لذا ضمن تکذیب این بخش به اطلاع می رساند مسئول هزینه کرد بودجه شهرداری شخص شهردار محترم بوده و شورا در این حوزه نقش نظارتی دارد، ثانیا استفاده از کلمه هزینه کردن های اسراف گونه رئیس شورا  اتهامی بی اساس و قابل پیگیری در مراجع قانونی است.

۲-      امید است خبرنگاران رسانه معتبری همچون خبرگزاری فارس در گیلان در نگارش اخبار دقت بیشتری داشته باشند تا موجب تشویش اذهان عمومی نگردد.

۳-      رئیس محترم شورا با تقدیر از تلاش جهادی و صادقانه خبرنگاران محترم و اصحاب رسانه، شخصاٌهیچ گونه وعده ای به خبرنگاران محترم و زحمتکش برای پرداخت حق التحریر یا حق النشر آگهی اجلاس نداده و تمامی امور نشر و رسانه ای اجلاس در حوزه اجرایی همایش و کمیته های زیرمجموعه شهرداری انجام شده است.

۴-      در بخشی از گزارش مذکور نیز  از میان تیتر ” فاکتورهای سفید و مشکوک شورای شهر رشت در اجلاس کلانشهرها” استفاده کرده اید که به اطلاع می رساند که عضو محترم شورا در نطق پیش از دستور و با بررسی فایل صوتی موجود هرگز چنین عبارتی را به کار نبرده و این میان تیتر برداشت ناصحیح خبرنگار آن رسانه بوده است که بدین ترتیب تکذیب می شود.

۵-      در بخش دیگری از گزارش نیز با میان تیتری با عنوان ” دعوت نکردن رئیس شورا از خبرنگار فارس برای حضور در جلسه” مدعی شده اید که ” این اقدام با دستور رئیس شورای شهر رشت به دلیل انعکاس اخبار هزینه‌کردهای وی در اجلاس روسای کلانشهرها از طریق این خبرگزاری صورت گرفته است.” لذا ضمن تکذیب این بند از گزارش فوق نیز به اطلاع می رساند که دعوت از آن رسانه محترم و سایر رسانه ها با توجه به محدودیت مکان صحن فعلی شورا و تعدد رسانه های مکتوب و مجازی در شهر رشت به صورت دوره ای و با اولویت و توسط  روابط عمومی و امور بین الملل شورا انجام می شود.

۶-      با تقدیر از دقت نظر عضو محترم شورا، با دستور ویژه رئیس محترم شورای اسلامی شهر رشت، دو نفر از اعضای محترم شورا برای بررسی هزینه کردها اقدام نموده اند که پس از بررسی ها موضوع به نحو شایسته ای اطلاع رسانی می شود.

۷-      لازم به ذکر است اجلاس کلانشهرها در رشت دستاوردهای بسیاری برای رشت داشته که در نشست خبری پس از این اجلاس توسط نایب رئیس محترم کلانشهرهای کشور موضوع در حضور بیش از ۷۰ خبرنگار تشریح شد که علی رغم دعوت از خبرنگار محترم آن رسانه، خبرنگارتان در این نشست غایب بود.

در پایان شورای اسلامی شهر رشت از آن  رسانه محترم تقاضا دارد در انعکاس اخبار و اظهارات مسئولان دقت لازم را به عمل آورده و اخلاق حرفه ای رسانه را رعایت نمایید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه