به آموزه های قرآنی باید ازسطوح پایین تحصیلی توجه شود

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت ارتقای آموزش قرآن بین دانش آموزان گفت: آموزه های قرآنی بایستی از سطح پایین تحصیلی دبستان و پیش دبستان مورد توجه قرار گیرد.

به آموزه های قرآنی باید ازسطوح پایین تحصیلی توجه شود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایرنا، محمد علی نجفی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان در سالن شهید انصاری استانداری افزود: دست اندرکاران بایستی برای تقویت آموزه های قرآنی از سطح پایین تحصیلی در مدارس تلاش کنند.

وی با بیان این که تقویت آموزه های قرآنی باید از طریق دستگاه های فرهنگی مورد توجه جدی قرار گیرد، اظهار کرد: کودکان و نوجوانان ما بایستی با مفاهیم قرآنی آشنا و آن را در زندگی خود به کار گیرند.

وی در ادامه حضور مردم و مشارکت های آنها در آموزش و پرورش را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: در اجرای طرح های مختلف نباید تنها منتظر اعتبارات دولتی بود.

نجفی در ادامه با اشاره به طرح هجرت سه و اردوهای جهادی تصریح کرد: اجرای این طرح ها بسیار مهم و در ایجاد انگیزه اجتماعی در دانش آموزان نقش مهمی دارد.

وی تمرین دانش آموزان در مشارکت های اجتماعی را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: دانش آموزان در اردوهای جهادی مساعدت و همیاری در شهرها و روستاها را تمرین می کنند.

استاندار در ادامه با اشاره به حملات وحشیانه به مردم غزه خاطر نشان کرد: در این حملات کودکان ، زنان و مردان بی گناه به دست رژیم صهیونیستی جانشان را از دست می دهند.

وی روز جهانی قدس را فرصتی برای حمایت از مردم بی دفاع غزه دانست و بیان داشت: همه ما بایستی در راهپیمایی روز جهانی قدس حضوری پرشور و گسترده داشته باشیم.

استاندار گیلان از فرهنگیان و دانش آموزان استان گیلان خواست تا در برنامه ای منسجم در راهپیمایی روز جهانی قدس حضوری باشکوه داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز گفت: ارتقای آموزش قرآن ویژه معلمان ، آموزگاران و مدیران مدارس از سیاست های وزارت آموزش و پرورش است.

مهدی حاجتی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به طرح ارتقای آموزش قرآن ابتدایی ویژه معلمان در مدارس افزود: بسیاری از معلمان به ویژه جذب شدگان سال های اخیر با مفاهیم ، نگرش و دانش قرآنی آشنا نیستند.

وی با بیان این که ما موظفیم برای ارتقای معلمان در بخش آموزش قرآن اقدام کنیم ، اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به این موضوع پرداخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اهمیت برگزاری اردوهای جهادی تصریح کرد: در این اردو ها روحیه کار و تلاش به دانش آموزان آموزش داده می شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در ادامه گفت: در طرح ارتقای آموزش قرآن ابتدایی ۱۹۰ هزار دانش آموز ابتدایی، ۲۰ هزار دانش آموز پیش دبستانی و حدود ۱۰ هزار معلم در گیلان تحت پوشش قرار می گیرند.

محمدرضا گلی افزود: در این طرح آموزش قرآن ، افزایش دانش قرآنی ، ارتقاء نگرش قرآنی و بهبود مهارت های تدریس برای معلمان و آشنایی دانش آموزان با مفاهیم قرآنی مورد توجه قرار می گیرد.

گزارش سفر وزیر آموزش و پرورش در نهم ماه جاری به گیلان، تصویب اعتبار مورد نیاز طرح هجرت سه و اردوهای جهادی ، طرح ارتقای آموزش قرآن ابتدایی ، برگزاری کلاس های کنکور و تقویتی به منظور ارتقاء علمی دانش آموزان و احراز رتبه های برتر کشوری و …. از دستورات این جلسه بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه