شارژ ۲ هزار تومانی که ۲ میلیون فروخته شد

با کلک یک سایت جعلی، شارژ ۲ هزار تومانی برای جوان ساروی ۲ میلیون آب خورد.

شارژ ۲ هزار تومانی که ۲ میلیون فروخته شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از  افکارنیوز، مرد جوان زمانی که می‌خواست شارژ تلفن همراه را به‌صورت اینترنتی خریداری کند خبر نداشت وارد سایت جعلی تبهکارانی شده که قصد سرقت از حسابش را دارند.

این مرد پس از آنکه وارد سایت شد و گزینه خرید شارژ ۲ هزار تومانی را پر کرد، روی کلمه پرداخت کلیک کرد و وارد سایت بانکی شد.

به ‌نظر همه ‌‌چیز درست بود و حتی آدرس اینترنتی بانک مورد نظر نیز در قسمت آدرس به چشم می‌خورد.

مرد جوان اطلاعات کارت و رمز دوم خود را در این سایت وارد کرد و دکمه اینتر را فشار داد اما خرید ناموفق بود.

او چند بار دیگر هم امتحان کرد که موفق به خرید نشد و در نهایت از سایت خارج شد اما چند روز بعد متوجه شد که حساب بانکی‌اش به‌صورت اینترنتی هدف سرقت قرار گرفته و همه ۲میلیون تومان موجودی آن به سرقت رفته است.

با شکایت این مرد که اهل شهرستان ساری است، تیمی از مأموران پلیس فتای استان مازندران وارد عمل شدند و در تحقیقات اولیه مشخص شد، زمانی که شاکی برای خرید شارژ تلفن همراه تصور می‌کرده وارد سایت اینترنتی بانک شده بود، در حقیقت وارد سایتی جعلی شده بود که دزدان آن را ساخته بودند.

این سایت جعلی شباهت زیادی با سایت اصلی بانک داشت و حتی در آن نماد اعتماد الکترونیک بانک هم جعل شده بود.

در واقع دزدان با اضافه کردن یک یا ۲ حرف به آدرس اصلی سایت بانک، اقدام به ساخت سایتی جدید کرده بودند که به محض وارد شدن اطلاعات کارت و رمز دوم، این اطلاعات در اختیارشان قرار می‌گرفت و پس از آن می‌توانستند با استفاده از آن به‌حساب طعمه‌شان دستبرد بزنند.

سرهنگ احمدرضا رستمی، رئیس پلیس فتای استان مازندران با بیان این خبر گفت: با انجام بررسی‌های تخصصی علاوه بر سایت مورد نظر، ۲سایت جعلی دیگر هم که از آنها برای سرقت اطلاعات حساب کاربران استفاده می‌شد شناسایی شد و این در حالی بود که ردی از سازندگان و گردانندگان این سایت‌ها به‌دست نیامد. وی با بیان اینکه این دسته از تبه‌کاران کاملاً حرفه‌ای هستند و سعی می‌کنند هنگام سرقت‌های اینترنتی ردی از خودشان به جای نگذارند، افزود: از ادامه کار سایت‌های جعلی شناسایی شده جلوگیری شد و تحقیقات مأموران برای دستگیری تبهکارانی که با این شگرد دست به سرقت از حساب مردم می‌زدند ادامه دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه