نوع آموزش در سیستم وزارت علوم غیرکاربردی است

نماینده مردم رشت در مجلس شوای اسلامی گفت:در سیستم وزارت علوم ، توسعه فیزیکی، رشته‌ای، تحصیلی، کتب درسی، نوع آموزشی غیر کاربردی است و نتیجه این برآیند در حد تئوری باقی می‌ماند.

نوع آموزش در سیستم وزارت علوم غیرکاربردی است

به گزارش ۸دی نیوز، جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به عدم ارتباط صنعت با دانشگاه، اظهار کرد: این ارتباط یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی است که تاکنون بارها مطرح شده و به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه باید بررسی کرد که مشکل کار در کجاست، افزود: صنعت کشور منجی می‌خواهد که مشکلات آن را حل کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه نگرانی صنعت در کیفیت و نوع تولید است، گفت: این امر نیازمند تحقیقات است.

کوچکی‌نژاد با تاکید بر اینکه اگر دانشگاه بتواند این نیاز را پاسخ دهند این ارتباط مستحکم می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های ما نمی‌توانند ایده خود را به تولید محصول مبدل سازنند.

وی با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه شرکت‌های دانش بنیان حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت قرار گرفت، تصریح کرد: اگر این حلقه بتواند منسجم عمل کند بین دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان و صنعت ارتباط برقرار می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سیستم وزارت علوم ، توسعه فیزیکی، رشته‌ای، تحصیلی، کتب درسی، نوع آموزشی غیر کاربردی است و نتیجه این برآیند در حد تئوری باقی می‌ماند.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه وزیرجهاد کشاوزی را برای پاسخ به سئوالات چندی پیش به مجلس فرا خواندم، تصریح کرد: از وزیر کشاورزی سئوالم این بود که بیش از سه هزار نفر هیئت علمی در مراکز تحقیقات دارید محصول کارتان چه بوده است.

وی با اشاره به وجود مراکز تحقیقاتی بسیار در گیلان افزود:کشاورزان گیلان سال‌ها پیش نیز همین طور عمل می‌کردند.

نماینده مردم رشت در مجلس شوای اسلامی با بیان اینکه هیچ وقت دانشگاه و مراکز تحقیقاتی گیلان به کشاورزان آموزش درست نداده‌اند، تصریح کرد: تحقیقات استان با مشکلات کشاورزی هم خوانی ندارد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه ایران از نظر تولید علم رتبه بالایی دارد، گفت: اما در تبدیل علم به محصول ما بسیار عقب هستیم مگر در وزارت دفاع و انرژی هسته‌ای که در سال‌های اخیر تحولاتی هسته‌ای ایجاد و ظرفیت دانشمندان این رشته به کار گرفته شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه