۴۷ هزار تن برنج سفید در فومن تولید شده است

مدیر جهاد کشاورزی فومن از خوشه دهی ۹۰ درصد از شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

۴۷ هزار تن برنج سفید در فومن تولید شده است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از بهجت نیوز ؛ محمدرضا ابراهیم زاده مدیر جهاد کشاورزی فومن گفت: شهرستان فومن ۱۳ هزار و ۷۸۰ هکتار اراضی شالیزاری دارد و تاکنون خوشه دهی در ۹۰ درصد از این شالیزارها گزارش شده است.

xhvps7pcrss49sjtbfoz1

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از ۴۷ هزار تن برنج سفید در فومن تولید شود.

ابراهیم زاده با بیان اینکه امسال برداشت برنج نسبت به سال گذشته یک هفته زودتر انجام خواهد شد، ادامه داد: دلیل این امر نشای زودتر برنج نسبت به سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه اغلب رقم های کشت شده امسال در فومن از نوع ارقام هاشمی و علی کاظمی است، تصریح کرد: امسال برنامه داریم تا پرورش راتون را نسبت به سال گذشته افزایش دهیم.

ابراهیم زاده با بیان اینکه راتون که در زبان محلی به آن شابج هم گفته می شود برنجی خوش طعم تر و کم هزینه تر از برنج اولیه است، افزود: سال گذشته در ۵ هزار هکتار از شالیزارهای فومن راتون پرورش یافت.

وی در ادامه برداشت برنج به صورت مکانیزه را موجب کاهش هزینه های تولید برنج عنوان کرد و گفت: امسال برداشت مکانیزه در ۲هزار و ۵۰۰ هکتار از شالیزارهای فومن به صورت مکانیزه خواهد بود.

ابراهیم زاده گفت: هم اکنون بیش از ۱۰۰ دستگاه دروگر در فومن آماده خدمات رسانی به کشاورزان هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه جلوگیری از آتش زدن های کاه و کلش از جمله اهداف کشاورزی فومن است، گفت: برای تحقق این امر اقدامات مختلفی از جمله اطلاع رسانی به کشاورزان و نصب بنر در شهر و روستاها انجام شده است.

ابراهیم زاده تصریح کرد: فرهنگ سازی و اهرم های قوی قوه قضاییه می تواند از آتش زدن های موردی کاه و کلش هم که انجام می شود جلوگیری کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه