کشت ۱۲هزار هکتار از ارضی آستانه‌اشرفیه به صورت مکانیزه

مدیر جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه با اشاره به توسعه روش مکانیزاسیون برنج در این منطقه گفت: بیش از نیمی از اراضی شالیزاری این شهرستان به صورت مکانیزه برداشت می شود.

کشت ۱۲هزار هکتار از ارضی آستانه‌اشرفیه به صورت مکانیزه

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از آستان‌خبر، گودرز کمال پور در جریان آغاز برداشت محصول برنج در این شهرستان گفت: امسال ۱۲ هزار هکتار از اراضی این شهرستان نیز به صورت مکانیزه کشت شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون کار برداشت برنج در ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان آستانه‌اشرفیه آغاز شده است، بیان کرد: اولین برداشت برنج در روستای داخل بالا این شهرستان توسط ˈ رحیم جوانمرد ˈ یکی از کشاورزان منطقه صورت گرفته است.

وی اولین برداشت محصول برنج در این منطقه را از نوع هاشمی عنوان کرد و اظهار کرد: به طور متوسط  سالانه در هر هکتار از اراضی زیر کشت برنج این شهرستان بیش از چهار تن شلتوک به دست می آید.

کمال پور میزان تولید سالانه شلتوک در اراضی زیر کشت برنج این شهرستان را بیش از ۱۰۰ هزار تن عنوان کرد و یادآور شد: از این میزان شلتوک ۶۰ درصد به برنج سفید تبدیل می شود.

وی همچنین در ادامه ضریب مکانیزاسیون این شهرستان را ۳/۲ عنوان کرد و افزود: این شهرستان از وجود ۲۸۰ دستگاه کمباین، هفت هزار و ۳۰۰ دستگاه تیلر ، ۲۵۰ ماشین نشاء کار و ۵۱۰ دستگاه تراکتور برخوردار است.

وی  رقم‌های هاشمی و علی کاظمی به عنوان مهمترین ارقام محصول برنج این شهرستان نام برد و بیان کرد: تولید برنج یکی از مهمترین منابع اقتصادی کشاورزان این منطقه به شمار می رود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه