هیچ عذری برای باز نبودن مساجد سیاهکل پذیرفتنی نیست

شکسته دل در همایش «از محراب تا معراج» گفت: با آماری که در دست داریم، تعدادی کمی از مساجد شهرستان در ایام غیر از ماه مبارک رمضان و محرم باز هستند. اما از همینجا اعلام می کنم که هیچ عذری برای باز نبودن مساجد درسیاهکل پذیرفتنی نیست.

هیچ عذری برای باز نبودن مساجد سیاهکل پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرنگار درسیاهکل، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا شکسته دل امام جمعه سیاهکل در همایش «از محراب تا معراج» در دهستان توتکی اظهار کرد: اولین معضلی که پس از آمدن من به سیاهکل متوجه آن شدم، بسته بودن مساجد در سطح این شهرستان بود.

shekastedel_emamjome_dar_siahkal-22
وی با بیان اینکه اختلافات نباید موجب بشود که مساجد بسته باشند، ادامه داد: با آماری که در دست داریم، تعدادی کمی از مساجد شهرستان در ایام غیر از ماه مبارک رمضان و محرم باز هستند. اما از همینجا اعلام می کنم که هیچ عذری برای باز نبودن مساجد درسیاهکل پذیرفتنی نیست.
امام جمعه سیاهکل با اشاره به نامگذاری امسال به «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط مقام معظم رهبری، گفت: اساس فرهنگ، دین است و نماز و مسجد نیز زیر شاخه های دین هستند. اگر بخواهید که اقتصاد در کشور پیشرفت کند باید فرهنگ را تقویت کرد و فرهنگ نیز با همدلی به پیش می رود.
حجت الاسلام و المسلمین شکسته دل با اشاره به وجود اختلافات در بین برخی از شوراها تأکید کرد: مگر شوراها برای کار کردن و خدمت به مردم نیامده اند که اینچنین با یکدیگر اختلاف دارند و هر کدام ادعای ریاست می کنند. همه در زمان انتخابات می گویند که برای رضای خداوند می خواهند مسئول بشوند، اما هیچکس نمی گوید که برای رضای خداوند رئیس نمی شوم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل به وجود آمدن مشکلات برای ما، وجود نزاع و اختلافات است. زیرا خداوند همبستگی را دوست دارد و هرجا که اختلاف وجود داشته باشد پیشرفت نخواهد کرد.
امام جمعه سیاهکل ادامه داد: اگر دهیار، اعضای شورا و هر مسئولی که در روستا نمی تواند کار انجام بدهد، می بایست از مسئولیت خود کناره گیری کرده و شخص دیگری جایگزین وی بشود تا خدمت به مردم به بهترین شکل صورت گیرد.

dar_siahkal-174
حجت الاسلام و المسلمین شکسته دل با تأکید بر اینکه ما در کشور مسجد خوب می سازیم اما آنها را به خوبی پر نمی کنیم، گفت: دهیارها، شوراها و هیئت های امناء مساجد باید دست در دست هم بدهند تا همیشه مساجد باز بماند.
وی در رابطه با استفاده از برخی از مساجد در سطح کشور از دستگاه خودکار پخش اذان، تصریح کرد: اذانی که به صورت زنده زده می شود حال و هوای دیگری دارد و موجب می شود تا نمازگزاران احساس بهتری نسبت به آمدن به مسجد داشته باشند.
وی با اشاره بر مشکلات موجود در روستاها، عنوان کرد: با برنامه ریزی هایی که در حال انجام آن هستیم، برنامه ده گردی با حضور فرماندار و یا بخشدار، رؤسای ادارات آب، گاز، برق و راه و شهرسازی به صورت هفتگی انجام خواهیم داد تا از نزدیک مشکلات بررسی بشود.
در این لحظه تعدادی از مردم حاضر در مسجد مشکلت خود را بازگو کردند که اصلی ترین مشکل خود را قطع بودن آب اعلام کردند.
پس از اتمام همایش نیز مردم حاضر در مسجد در نشستی با امام جمعه مشکلات خود را مطرح کردند و حجت الاسلام و المسلمین شکسته دل نیز با توجه به اینکه مردم بیشتر در رابطه با آب از وی درخواست داشتند با علیزاده سرپرست اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان سیاهکل به صورت تلفنی گفتگو کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه