آتلیه های عکاسی محرم حریم خصوصی ما نیستند

معاون اجتماعی پلیس گیلان در خصوص انتشار عکاس های خصوصی و خانوادگی افراد در فضای مجازی به ویژه فیسبوک هشدار داده و گفت: آتلیه های عکاسی محرم حریم خصوصی ما نیستند.

آتلیه های عکاسی محرم حریم خصوصی ما نیستند

به گزارش ۸دی نیوز،  سرهنگ “محمد رضا جعفری خیرخواه” معاون اجتماعی پلیس گیلان در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در خصوص انتشار عکس های خصوصی افراد و بعضا خانواده ها توسط بعضی از آتلیه های عکاسی در فضای مجازی به ویژه فیسبوک هشدار داد.

معاون اجتماعی پلیس گیلان به کشفیات اخیر پلیس در زمینه تخلفات بعضی از آتلیه های عکاسی در انتشار تصاویر خصوصی مراسم های مردم اشاره نموده و بیان داشت: اخیراً پلیس در ماه گذشته موفق به شناسایی و پلمپ چند آتلیه عکاسی متخلف در زمینه انتشار عکس های خصوصی افراد شده است.

سرهنگ جعفری خیرخواه با بیان اینکه آتلیه های عکاسی محرم حریم خصوصی ما نیستند، بیان داشت: هنر عکاسی که می بایست در خدمت اشاعه فرهنگ ها و ارزش ها باشد، متاسفانه توسط بعضی از افراد سودجو به سمت اشاعه ضد ارزش ها و ناهنجاری ها سوق پیدا کرده است.

وی در ادامه عدم رعایت حریم محرم و نامحرم در بعضی از آتلیه ها، حضور عکاس مرد در آتلیه ها برای عکاسی از زنان و دختران با عنوان عکس های فیس بوکی، فشن و اسپرت؛ چاپ و روتوش عکس های غیر اخلاقی از بانوان؛ تصویربرداری از مجالس عروسی با وضعیت های زننده و تدوین فیلم و کلیپ های نامناسب، تصویربرداری و ساخت فیلم و کلیپ از عروس و دامادها در باغ های خصوصی و مناظر طبیعی عمومی توسط فیلم بردار مرد و اخذ هزینه های نجومی از مراجعه کنندگان و …. را از جمله اقدامات صورت گرفته توسط آتلیه های متخلف عنوان نمود.

سرهنگ خیرخواه به عدم رعایت موازین شرعی و عرفی توسط برخی متصدیان این واحدها اشاره نموده و بیان داشت: مراجعه تعدادی از شهروندان به این واحدها به جهت تهیه عکس با پوشش های نامناسب موجب شکسته شدن قبح گناه و عادی شدن روابط محرم و نامحرم و از همه مهم تر ایجاد امکان سوء استفاده از بانوان و ضربه زدن به حریم خانواده ها در جامعه شده است.

خیرخواه با بیان اینکه رعایت حریم محرم و نامحرم اصلی ترین اصولی است که باید توسط واحدهای صنفی رعایت شود، بیان داشت: عدم رعایت حریم محرم و نامحرم توسط بعضی از آتلیه ها و نا آگاهی و عدم توجه مراجعان به این واحدها، موجب شده که فضای مجازی در بررسی های صورت گرفته توسط پلیس در بسیاری از موارد تبدیل به نمایشگاه عرضه عکسهای خصوصی بعضی از افراد شود.

وی توجه جدی همگان به جلوگیری از شکسته شدن حریم خصوصی شان توسط افراد سودجو را خواستار شده و اظهار داشت: خانواده های اصیل و با فرهنگ ایرانی اسلامی باید در زمینه ورود عکاس و تصویربردار مرد درمراسم ازدواج خود حساس بوده و بانوان نیز از حضور در آتلیه هایی که عکس های خصوصی توسط مردان گرفته می شود، خودداری کنند.

معاون اجتماعی پلیس گیلان در پایان با اشاره به کلام خداوند در آیه ۱۹ سوره مبارکه نور که می فرماید “به کسانى که دوست دارند زشتیها در میان مردم با ایمان شیوع یابد، عذاب دردناکى براى آنان در دنیا و آخرت است و خداوند مى‏داند و شما نمى‏دانید”، تصریح کرد: شناسایی و برخورد با آتلیه عکاسی متخلف به صورت ویژه در دستورکار پلیس قرار دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
داداش محمد
سلام خسته نباشید..بالاخره زنده ماندیم ودیدیم کمی دغدغه مسئولام معززبیشترشدهوووراستش بنده که بادههاعکاس عروسی ها مرتبطم عکسهای عروسی ها.فیلمهایشان.فیلم رقاصی های مردم توی سالنهای عروسی اونم ازساعت12شب به بعدبه بهانه حضورخانواده عروس ودوماد...مست کردن میهمانان مدعومثلاتهرانی و...هنوزتموم نشدنیست.کافیست سری به تالارلوزان املش وهمه تالارهای عروسی سطح استان بزنین..آقاجان افتضاحه افتضاحه...مصیبته واسه مملکت شهیدداده ما...شمارو به خدا..طرحی اندیشه ای برنامه ای بریزین واین مفاسدرو جمع کنین...بخداهمه ما مسئولیم درقبال خون شهدا....بازم ازتلاش ارزشی تان متشکرم به نوبه خودم امام زمان عج نگهدارتان یاحق ............ ضمناًخوبست ازگنجینه کنگره سرداران شهیداستان وتلاشهای دوست عزیزهم استانی جناب سرهنگ هدایتی املشی دروبسایت وزین تان بهره ببرین یاحق
در حاشیه