افزایش استقبال دختران از قلیان در کاشمر

فرماندار کاشمر گفت: افزایش استقبال زنان و دختران به قلیان در این شهر نگران کننده است.

افزایش استقبال دختران از قلیان در کاشمر

به گزارش ۸دی نیوز، مهدی فروزان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان با بیان اینکه مصرف ریالی مواد دخانی در این شهر در ماه، میلیونها ریال است، از افزایش هجوم دختران به مصرف قلیان طی سال‌های اخیر خبر داد و گفت: متاسفانه حجب و حیاء ریخته شده و این زنگ خطری برای شهرستان است.

وی افزود: برخلاف اینکه استعمال سیگار هنوز در میان برخی از زنان به عنوان یک رفتار زشت و ناپسند شناخته می‌شود، اما کشیدن قلیان در خانواده‌های کاشمر با ممنوعیت مواجه نیست به طوریکه می‌بینیم حتی دختران جوان هم امروز در کنار خانواده، در محیط‌های عمومی اجتماع کرده و با این اعتقاد که قلیان بی‌ضرر است، شروع به ترویج مصرف قلیان می‌کنند.

رییس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر کاشمر افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته مصرف قلیان در بین افراد سنین بالا و کهنسال محدود می­‌شد و کمتر جوانی به خود اجازه می­‌داد قلیان و سیگار را مصرف کند ولی متاسفانه در چند سال اخیر شاهد هستیم که قبح استعمال این مواد شکسته شده و جوان‌ها به سمت کشیده شدن قلیان روی آورده‌اند.

وی با اعلام اینکه میزان مصرف قلیان در بین جوانان و نوجوانان کاشمر رو به افزایش است، بیان کرد: متاسفانه طرفداران اصلی آن دختران و پسران کم سن و سال هستند.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه مسئولان کشوری باید قوانین پیشگیرانه در خصوص قلیان را نهادینه کنند، افزود: قانون خاصی جهت جلوگیری از عرضه قلیان نداریم.

وی از وجود هفت کافه سنتی و چایخانه در این شهر که از گذشته مجوز عرضه قلیان گرفته‌اند، خبر داد و بیان کرد: برای اینکه از روی آوردن زیاد جوانان به مصرف قلیان جلوگیری کنیم، دادن هرگونه مجوز در شهرستان جهت چایخانه و کافه سنتی را ممنوع کرده­‌ایم.

فروزان با اشاره به مصوبه‌­ای در ستاد مبارزه با مواد مخدر و شورای تامین، گفت: با هماهنگی که با دادستان شهرستان انجام شد هرگونه مصرف قلیان در داخل پارک‌ها، فضای سبز و بلوارها به خصوص بلوار سید مرتضی و اماکن زیارتی ممنوع اعلام شده و نیروی انتظامی مکلف به جمع آوری قلیانها است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه