احتمال آتش‌بس در غزه تا ساعات آینده با شروط مقاومت/ دیدار دبیر کل جهاد اسلامی با نصرالله

«حامد الشوبکی» سفیر فلسطین در مصر اعلام کرد که توافق آتش‌بس ممکن است در خلال چند ساعت آینده به مرحله نهایی برسد.

احتمال آتش‌بس در غزه تا ساعات آینده با شروط مقاومت/ دیدار دبیر کل جهاد اسلامی با نصرالله

به گزارش ۸دی نیوز، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه عملیات رژیم‌صهیونیستی در نوار غزه را اقدامای «مشروع و مناسب» برای دفاع از خود خواند. در دو هفته‌ای که از عملیات موسوم به «صخره سخت» در نوار غزه می‌گذرد، تاکنون ۵۸۳ فلسطینی شهید شده‌اند، که سازمان ملل می‌گوید ۷۷درصد آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند.

آقای کری که در قاهره و پس از دیدار با «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، توپ پذیرش آتش‌بس را به زمین نیروهای مقاومت انداخت و گفت: «اکنون حماس است که باید تصمیم بگیرد… امیدواریم که تصمیم صحیح را بگیرد.»

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز دوشنبه هدف از سفر کری به قاهره را تلاش برای بازگرداندن اوضاع به آتش‌بس سال ۲۰۱۲ اعلام کرده بود. با این حال نیروهای مقاومت اعلام کرده‌اند که آتش‌بس باید به حصر غزه پایان دهد.
رویدادهای پانزدهمین روز حمله رژیم صهیونیستی به غزه در روز سه شنبه ۳۱ تیرماه را بخوانید:

احتمال آتش‌بس در غزه تا ساعات آینده

۱۰:۰۵ – به گزارش پایگاه خبری «البدیل»، «حامد الشوبکی» سفیر فلسطین در مصر اعلام کرد که توافق آتش‌بس ممکن است در خلال چند ساعت آینده به مرحله نهایی برسد. الشوبکی افزود که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس در دیدار خود با آتش‌بس و بازگشتن آرامش به نوار غزه موافق کرده‌اند و عباس در طی ساعات آینده در یک کنفرانس خبری آتش‌بس ورفع کامل محاصره غزه را اعلام خواهد کرد.
الشوبکی در ادامه گفت که آتش‌بس موافقت شده شامل آزادی اسرا بر اساس توافق تبادل اسرا در سال ۲۰۱۲ با نظارت مصر، پایان محاصره غزه، آزادی رفت و آمد و ورود و خروج کالا و نیز آتش‌بس طولانی مدت با دشمن صهیونیستی است و محمود عباس تلاش میکند که بندی اضافه که بر اساس آن فلسطینیها در مقابل خشونت رژیم اشغالگر از یک حمایت بین‌المللی برخوردار باشند، به این توافقنامه بگنجاند.

۰۹:۵۴ – یکی از رهبران حماس: تماس نصرالله با “خالد مشعل” نمایانگر وحدت مقاومت است / به گزارش شبکه المیادین، “مشیر المصری” افزود: مواضع “خالد مشعل” و “محمود عباس” به یکدیگر نزدیک نیست/ مواضع “ابومازن” از ابتدای جنگ عجیب و غریب است.

۰۹:۵۲ – وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی: امیدوارم که تهدید حزب الله جدی نباشد / “یوال اشتاینیتز” در گفتگو با شبکه “سی‌ان‌ان”: بیشتر موشک‌های حماس ساخت ایران هستند/ در حملات فلسطینیان بسیاری از اسرائیلی‌ها زخمی شدند و این بهای بسیار سنگینی است.

۰۹:۴۶ – «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که سازمان ملل در درخواستی خواهان آتش‌بسی ۵ ساعته در نوار غزه شده است اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هنوز پاسخی در این مورد نداده است.

تعداد شهدای غزه به ۵۸۳ نفر رسید

۰۹:۴۵ – وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای از افزایش تعداد شهدای فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به ۵۸۳ نفر افزایش یافت.

بازتاب تماس تلفنی نصرالله با سران مقاومت فلسطین

۰۹:۳۴ – رسانه‌های عبری زبان در فلسطین اشغالی درسطح گسترده‌ای به تماس تلفنی «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله با «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس و «رمضان عبدالله شلح» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی پرداختند و در مورد انعکاسهای آن به بحث نشستند.
روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نوشت که تماس تلفنی میان نصرالله و مشعل پیشرفتی واقعی در روابط میان حزب‌الله و حماس به شمار میرود و بر این موضوع تاکید می‌کند که هماهنگی میان دو طرف علیرغم اختلاف پیش آمده در مسئله سوریه هنوز ادامه دارد.

تخریب کامل یک مسجد در بمباران غزه

۰۹:۱۶ – جنگنده های رژیم صهیونیستی صبح امروز این مسجد را در منطقه الصبره در جنوب غزه هدف قرار داده و آن را به صورت کامل تخریب کردند.
مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی گزارش داد، این بمباران تلفات انسانی در پی نداشت.

توان مقاومت، دشمن را گیج کرده است

۰۹:۱۲ – «رمضان عبدالله شلح» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی دوشنبه شب در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: ما وارد یک نبرد بی‌سابقه با رژیم‌صهیونیستی شده‌ایم و مقاومت باعث تعجب دوست و دشمن شده است این درگیری اولین نوع خود در تاریخ امت ماست و کل شهرهای رژیم اشغالگر را هدف قرار داده است.

دبیر کل جهاد اسلامی از دیدار با «نصر الله» خبر داد

۰۹:۰۵ – «رمضان عبدالله شلح» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌‌وگوی تلویزیونی با شبکه المیادین از گفت‌وگوی تلفنی با دبیر کل حزب الله لبنان خبر داد. شلح تاکید کرد که «سید حسن نصر الله» دبیر کل حزب الله لبنان با وی تماس گرفته و همچنین طی روزهای جنگ (دشمن صهیونیستی علیه نوار غزه) با دبیر کل حزب‌الله دیدار کرده و تحولات غزه را با وی مورد بحث و بررسی قرار داده است.وی به جزئیات این دیدار اشاره‌ای نکرد.

جراحت جدی یکی از فرماندهان رژیم صهیونیستی

۰۸:۴۶ – روزنامه صهیونیستی “یدیعوت آحارنوت” نوشت: فرمانده یگان اغوز در جریان درگیری های بامداد دوشنبه در منطقه مشرف به غزه به شدت زخمی شد.
این روزنامه افزود: این فرمانده برای درمان به همراه ۳۰ نظامی دیگر که در درگیری‌های یاد شده زخمی شدند، به بیمارستانهای “سوروکا” در منطقه بئر السبع و “برزیلای” در شهرک عسقلان و “شیبا” در تل آویو منتقل شدند.

آمریکا اتباع خود را از سفر به فلسطین اشغالی و غزه منع کرد

۰۳:۰۷ – وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اتباع خود را از سفر به فلسطین اشغالی، کرانه باختری و نوار غزه منع کرد.

کری: اقدامات اسرائیل دفاع «مشروع» از خود است

۰۲:۱۵ – وزیر خارجه آمریکا که به قاهره سفر کرده، روز دوشنبه پس از دیدار با دبیر کل سازمان ملل، اقدامات ارتش رژیم‌صهیونیستی در نوار غزه را که تاکنون به شهادت بیش از ۵۰۰ فلسطینی منجر شده، دفاع «مشروع» از خود خواند.

«وضعیت امنیتی» در حومه شمالی غزه

۰۰:۴۷ – ارتش رژیم‌صهیونیستی با اعلام «وضعیت امنیتی» در منطقه «نخال اوز» واقع در حومه شمالی نوار غزه، تردد در این منطقه را ممنوع و به شهرک‌نشینان ساکن توصیه کرده از خانه‌های خود خارج نشوند.

۰۰:۲۶ – «صلاح زواوی» سفیر فلسطین در تهران با اشاره به اینکه اقدامات مجاهدان و رزمندگان فلسطینی در غزه مایه مباهات و افتخار فلسطین و مسلمانان هستند، گفت: «جنگ فعلی غزه یکی از مراحل نابودی رژیم جعلی اسرائیل است.»

۰۰:۰۵ – سازمان عفو بین‌الملل روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای خواستار تحقیقات در مورد حملات رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه و «جنایت جنگی احتمالی» این رژیم شد.

منبع: فارس، العالم و نسیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه