عارفی: مناجات‌ خوانی دکترای مداحی است/ لزوم تلاوت قرآن و ذکر خدا در ماه رمضان

مداح برجسته اهل‌بیت(ع)، با بیان اینکه در ماه رمضان دست و پای شیطان بسته است، گفت: رمضان ماه نزدیکی انسان به خدا و بهترین زمان برای دوستی با پروردگار عالم است.

عارفی: مناجات‌ خوانی دکترای مداحی است/ لزوم تلاوت قرآن و ذکر خدا در ماه رمضان

مسعود عارفی در گفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی هشت دی نیوز، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه بندگان خوب خدا در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: این ماه مبارک اهمیت بسیاری دارد، اگر ماههای سال را تقسیم کنیم هر ماهی اهمیت خاص خود را دارد اما ماه مهمانی خدا ماه رمضان است.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان دست و پای شیطان بسته است، گفت: رمضان ماه نزدیکی انسان به خدا و بهترین زمان برای دوستی با پروردگار عالم است.

این مداح برجسته اهل‌بیت(ع)، با اشاره به اینکه پل رسیدن به خدا در ماه رمضان بسیار محکم و گسترده است، افزود: آثار و برکات روزه‌داری در این ماه را به دو قسم معنوی و مادی(جسمی) می‌توان تقسیم کرد.

عارفی با بیان اینکه از بُعد جسمی پزشکان روزه را برای انسان مفید می‌دانند، تصریح کرد: یکی از برکات معنوی روزه همدردی با فقرا و محرومین است.

وی متذکر شد: حاج میرزا اسماعیل دولابی می‌فرمایند که ماه رمضان ماه تمرین است و سعی کنید در این ماه تلاوت قرآن و ذکر خدا را فراموش نکنید.

این مداح برجسته گیلانی، در مورد مناجات‌های ماه مبارک رمضان گفت: از قدیم مرسوم بوده پیرغلامان فرازهایی از دعای کمیل را در بین مناجات‌ها می‌خوانند.

عارفی مناجات‌خوانی را دکترای مداحی دانست و خاطرنشان کرد: مداح‌ها باید به محتوای اشعار خود توجه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به برخی انحرافات به وجود آمده در ماه رمضان، گفت: یکی از انحرافاتی که در بین بعضی مردم رواج پیدا کرده این است که از روزه گرفتن به راحتی می‌گذرند و با خود این تصور را دارند که دل پاک برای خدا کافی است و عمل کردن به واجبات نیاز نیست و خدا به دل انسان نگاه می‌کند و این خود یکی از بزرگترین انحرافات است.

این مداح برجسته گیلانی یادآور شد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس در گرمای تابستان روزه می‌گرفتند و با همان حالت به شهادت می‌رسیدند.

عارفی با اشاره به برپایی جشن‌های همراه با انحراف و گناه در ماه رمضان، تصریح کرد: ما مخالف شادی نیستیم اما در ماه رمضان به جای اینکه معرفت و خداشناسی ترویج شود، ترویج ابتزال به اسم جشن رمضان برگزار می‌شود که این خود جای تاسف دارد.

وی در پایان با تشکر از پایگاه خبری تحلیلی ۸دی نیوز گفت: امام خامنه‌ای می‌فرماید: هر کسی در فضای سایبری بتواند کار فرهنگی کند خیلی هنر کرده است که سایت هشت دی ‌نیوز در این چند سال بستر خوبی را فراهم کرده که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه