هدر دادن سرمایه های مردم در فاکتورهای شورا و شهرداری/ عدم توجه به نظرات اعضای شورا در اجلاس کلانشهر ها

عضو شورای شهر رشت گفت: گله مندی ام از عدم نظارت بر نحوه انجام هزینه ها و خرج های بی حساب و غیر لازم و تقاضای رسیدگی جهت شفاف سازی و اطلاع رسانی به اعضای شورا است.

هدر دادن سرمایه های مردم در فاکتورهای شورا و شهرداری/ عدم توجه به نظرات اعضای شورا در اجلاس کلانشهر ها

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، محمد حسین واثق کارگر نیا در پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی رشت با اشاره به نشست دو روزه روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها در رشت پگله مندی خود را از عدم استفاده از نظرات سایر اعضای شورا در تنظیم برنامه ها به گونه ای که از ظرفیت های موجود در شهر در بخش های مختلف استفاده شود را عنوان کرد.

عدم توجه به نظرات اعضای شورا در نشست دو روزه روسای کلانشهر ها در رشت

وی با اشاره به اینکه یکی از اعضای شورا اعلام کرده بود که در این همایش ۲۲ فرصت سرمایه گذاری معرفی می شود،افزود: رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر رشت نیز در دو صفحه مشکلات و موانع قانونی مربوط به ساخت و ساز را که اکنون با رکود شدید مواجه است را در اختیار رئیس شورا جهت طرح در نشست قراردادند که هیچ یک مطرح نشد.

تقاضای رسیدگی به هزینه ها و خرج های بی حساب و کتاب اجلاس روسای کلانشهرهای کشور

این عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: گله مندی دیگرم از عدم نظارت بر نحوه انجام هزینه ها و خرج های بی حساب و غیر لازم و تقاضای رسیدگی جهت شفاف سازی و اطلاع رسانی به اعضای شورا است.

کارگر نیا با تاکید بر اصل مشورت در شوراها خاطرنشان کرد:معاون بازرسی شورا در مجموع هزینه های انجام شده را تائید کرده و اعلام داشتند از روز اول همه فاکتورها را گرفتم و بررسی کردم  که خرج شده است.

توجیه عملکرد مالی اجلا س توسط رئیس شورای رشت

وی افزود: ریاست محترم شورا در نطق پیش از دستور پنجاه و سومین جلسه فوق العاده شورای شهر بگونه ای عملکرد مالی مربوط به اجلاس را توجیه کردند که لازم دانستم در این جلسه نیز دقیق تر و با مستنداتی پیرامون فرمایش رئیس شورا مطالبی را بیان دارم.

شورا باید به وعده خود در کنفرانس خبری اجلاس عمل کند و هزینه های نشریات مکتوب را بپردازد

این عضو شورای شهر با بیان اینکه رئیش شورا اعلام کردند که تاکنون هیچ نشریه ای بابت گزارش اجلاس مبلغی را از شورا دریافت نکرده و نمی کند ،گفت: سوال بنده این است که چرا حق خبرنگاران را که بابت آن زحمت کشیده اند را نمی خواهید پرداخت کنید؟

واثق کر گرنیا افزود: بهرحال نشریات و روزنامه ها به وظیفه خود عمل کردند و شوراهم باید به وعده داده شده در کنفرانس خبری پایان اجلاس عمل کند و هزینه های نشریات مکتوب باید پرداخت شود.

 

تصویر، در خواست مبالغ تشویقی به ۳۹ نفر از پرسنل شورا و شهرداری با پاراف رئیس شورا

وی با اشاره به سخنان رئیس شورای رشت مبنی بر اینکه پرسنل شهرداری رشت بابت فعالیت ها و تلاش های شبانه روزی برای برگزاری اجلاس ریالی دریافت نکردند، تصریح کرد: فعلا وجهی به جهت کمبود نقدینگی که شهرداری را سخت گرفتار کرده، پرداخت نشده ولی تصویر، در خواست شماره ۱۳۵۴/۹۳/ش موخ ۸/۴/۹۳ مدیر اجرایی اجلاس که طی آن اسامی ۳۹ نفر از پرسنل شورا و شهرداری از دفتر رئیس شورا تا سایر رده های اجرایی-خدماتی و ستادی شورا و شهرداری با پیشنهاد مبالغ تشویقی از ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان جمعا به مبلغ ۱۷ میلیون و هشتصد هزار تومان با پاراف رئیس شورا موجود است.

وی با اشاره به اینکه رئیس شورا اظهار کردند که با تجهیز سالن شهرداری و خرید مبلمان لازم اجلاس کلانشهرها در شهرداری برگزار شد بیان کرد: در صورتی که گفته هایتان واقعیت داشته باشد ،به برکت برگزاری این اجلاس و هزینه های انجام شده ،شهرداری صاحب یک سالن جلسات آبرومند می شد ،ولی از کل مبلغ ۱۰۵ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۶۳۶ تومان فاکتور تحویلی از کارپردازی شورا به کار پردازی شهرداری رشت حتی فاکتور یک چارپایه هم وجود ندارد.

 

در اجلاس کلانشهرها هزینه ای برای مبلمان اتاق جلسات شهرداری صورت نگرفته است

 

واثق کارگر نیا با بیان اینکه هیچ هزینه ای در جهت میلمان اتاق جلسات شهرداری صورت نگرفته است،اظهار کرد: غیر از چهار تلویزیون و چند تا پارچه قلمکاری شده و دو قطعه تابلوی نقاشی که جمعا یازده میلیون هم نمی رسد وسیله دیگری برای سالن جلسات خریداری نشده است.

چرا اطلاعات درستی به اطلاع اعضای شورای شهر نمی رسد؟

این عضو شورای شهر افزود:حال نمی دانم اشکال کار کجاست و چرا اطلاعات درستی به اطلاع اعضای شورای شهر نمی رسد ،بنده برابر حق قانونی خود و به نمایندگی از مردم تقاضای بررسی هزینه های مربوط به اجلاس را نمودم و قبل از اینکه موضوع را علنی کنم حضورا به ریاست شورا گفتم که برای این اجلاس بیش از یکصدو ده میلیون تومان هزینه شده و ایشان فرمودند چنین چیزی نیست و خیلی کمتر هزینه شده است.

در فاکتورها ی تحویلی به کار پردازی شهرداری اشکالاتی وجود دارد

واثق کارگرنیا با بیان اینکه احتمالا فاکتورهایی از شهرداری به جمع هزینه ها اضافه شده که بنده بررسی می کنم ،افزود: در نگاه اجمالی به فاکتورها ی تحویلی به کار پردازی شهرداری اشکالاتی وجود داشته که باید تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

این عضو شورای شهررشت  به نمونه ای از فاکتورها اشاره کردو  افزود: دو فاکتور بدون تاریخ از دو شرکت تبلیغاتی با نام معین یکی به مبلغ شش میلیون و پنجاه هزار و دویست تومان شامل کیف چرمی خارجی ،قیمت واحد یکصد و شصت و دو هزار و پانصد تومان به تعداد سی عددو چاپ سربرگ اجلاس و بنر و استند رومیزی  و فاکتور دیگر نیز شامل نوع دیگر کیف چرمی به تعداد سی عدد و چاپ بنر و… جمع فاکتور مبلغ شش میلیون و دویست و چهل و چهار هزار و هشتصد تومان موجود است و جالب اینجا ست که هر دو شرکت در شهر رشت و در یک خیابان و کوچه و پلاک قراردارند و فقط سربرگ ها و مهر و امضا متفاوت است

واثق کارگر نیا گفت: کل میهمانان اجلاس اعم از روسای شوراها و همراهان و کارکنان شورای عالی استان ها به تعداد ۲۷ نفر بوده و مشخص نیست که سی و سه کیف باقیمانده به چه کسانی اهدا شده است.

وی با بیان اینکه رئیس شورای رشت در جلسه پنجاه و دوم شورا در پاسخ به این سوال من که چرا بازدید از شهر انزلی در برنامه اجلاس گذاشتید ،اعلام کردند هیچ برنامه بازدیدی نبوده است ،تصریح کرد: پس از پایان اجلاس حدود ۱۰ تا ۱۲ نفر از روسای شورها  به انزلی رفتند و بنده هم به همراه دو نفر از اعضای شورا شامی در آنجا بودیم.

فاکتور شام ۱۵ نفره که برای ۷۰ نفر صادر می شود

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه نمی دانم رئیس شورافاکتورشام رستوران را ملاحظه کرده اند یا خیر؟،اظهار کرد: فاکتور صادره برای صرف غذای ۷۰ نفر به مبلغ سه میلیون و پانصد و سی و چهار هزار تومان با سرویس بیست قوری چای به مبلغ یکصد و بیست هزار تومان است.

ریخت و پاش و هدر دادن سرمایه ها مردم در فاکتورهای شورا و شهرداری

واثق کارگرنیا با تاکید بر اینکه آیا باید شام یک جمع ۱۵ نفره به تعداد ۷۰ نفر حساب شود افزود: آیا چنین هزینه هایی ریخت و پاش و هدر دادن سرمایه های مردم و حق الناس محسوب نمی شود.

پرداخت مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای پرینت و صحافی یک نسخه از عملکرد شورا

وی با بیان اینکه از دیگر هزینه های بی حساب و کتاب این اجلاس پرداخت مبلغ چهار میلیون و پانصد هزار تومان فقط برای پرینت و صحافی یک نسخه از عملکرد شورا است،اظهار کرد: آیا عملکرد ما در این ده ماه به گونه ای بوده که برای بازتاب آن باید چنین هزینه ای خرج شود.

این عضو شورای شهر ،خرید گلهای داخلی و خارجی به مبلغ ۳ میلیون و ۴۷۵ هزار تومان برای دوجلسه،تهیه یک پک فرهنگی سوغاتی برای ۲۷ میهمان به مبلغ ۱۷ میلیون و هفتاد و پنج هزار تومان ،خرید ۱۲۰کیلو بادام ،۱۲۰ کیلو چای ،کیف چرمی و غیره را که متاسفانه هیچ کدام سوغات رشت نمی باشند را از دیگر ریخت و پاش های این اجلاس عنوان کرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی ۴ برنامه هنری با پرداخت مبلغ ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان از بودجه فرهنگی ورزشی شهرداری رشت،اجرای نمایش در خانه میرازاکوچک و پرداخت یک میلیون و پانصد هزار تومان ،اجرای موسیقی در ضیافت شام و پرداخت دو میلیون تومان و سایر هزینه ها را از هزینه هایی عنوان کرد که از جیب مردم پرداخت شده اند.

واثق کارگرنیا افزود:برای نشست دو روزه شوراهای کلانشهرها با در نظر گرفتن مبالغی که باید به نشریات پرداخت شود بیش از یکصد و چهار میلیون تومان هزینه شده که مطمئنا با نظارت و برنامه ریزی صحیح می شد ضمن پذیرایی در شان مهمانان  هزینه ای به مراتب کمتر از آنچه که اعلام شد به مردم تحمیل کنیم.

وی تصریح کرد: از ریاست شورای شهر رشت تقاضا دارم که تیمی جهت بررسی موضوع از اعضای شورا با تعیین زمان مشخص تعیین گردد تا ضمن شفاف سازی موضوع چنانچه تخلفاتی صورت گرفته برخورد لازم با متخلفین صورت گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه