مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد:

ارائه اینترنت بدون فیلتر در گیلان بر عهده خانه مطبوعات است/ در حال حاضر کمبود کاغذ نداریم

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه هزار و ۳۰۰ تن کاغذ توزیع شده و هزار و ۵۰۰تن دیگر در حال توزیع است، گفت: اکنون کمبود کاغذ نداریم.

ارائه اینترنت بدون فیلتر در گیلان بر عهده خانه مطبوعات است/ در حال حاضر کمبود کاغذ نداریم

به گزارش خبرنگار هشت دی، سید محمدرضا دربندی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ۱۱هزار و ۴۰۰مجوز از ابتدای انقلاب توسط هیئت نظارت صادر شده است گفت: ۵هزار و۷۰۰ مجوز فعال هستند که حدود ۴هزار و ۱۰۰نشریه مکتوب، هزارو ۵۷۰پایگاه خبری و ۳۰خبرگزاری در سراسر ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه ما در تعداد نشریات از حد استاندارد خارج شده ایم، گفت: ۳۰۰نشریه مکتوب، ۱۷۰۰هفته نامه و ۲هفته نامه، ۲هزار ماهنامه و فصل‌نامه، ۵۰ نشریه ورزشی، ۲۸۰ نشریه تخصصی دینی و معارف اسلامی و قرآن، ۱۰۰نشریه در حوزه سینما و ادبیات، ۷۵ کودک و نوجوان ۹۰ خانواده و سرگرمی و جدول، ۱۰مورد برای معلولان، ۱۲ مورد اقلیت های دینی وجود دارد.

مدیرکل مطبوعات و رسانه های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان‌ اینکه یک هزار و ۴۰نفر از مدیران نشریات، بانوان و ۱۵۰ نفر نیز از اهل سنت هستند اذعان کرد: توجه به بدنه اصلی این حوزه یعنی خبرنگاران از اهداف اصلی ما است.

 

** ۳۰۰۰ خبرنگار در کشور بیمه تکمیلی شدند

وی با اشاره به مشکلات بیمه خبرنگاران بیان کرد: طی تفاهنامه ای که با صندوق هنر منعقد شده است بر اساس آن هر سال ۳هزار نفر بیمه می شوند و ۳هزارنفر نیز بیمه تکمیلی می شوند.

دربندی در رابطه با ارائه اینترنت بدون فیلتر به خبرنگاران و نشریات افزود: با وزیر ارتباطات مذاکره شد و ۴۰۰نفر از اینترنت بدون فیلتر استفاده کردند لیکن از بهمن سال قبل تا یک ماه گذشته این امکان قطع شد و از ماه قبل دوباره برخی نشریات به این امکان دسترسی پیدا کردند.

** ارائه اینترنت بدون فیلتر در استان گیلان بر عهده خانه مطبوعات است

مدیرکل مطبوعات و رسانه های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: ارائه اینترنت بدون فیلتر در استان گیلان بر عهده خانه مطبوعات است که ماهیانه ۲۰ تا ۲۵ نفر را تحت پوشش اینترنت بدون فیلتر قرار دهد.

وی با بیان اینکه روزهای یکشنبه و سه شنبه روز عنوان مشکلات خبرنگاران برای ما است و برای مشکلاتشان مشاوره می دهیم گفت: ساده سازی صدور کارت خبرنگاری و صدور کارت خبرنگاری بین المللی و تکریم ارباب رجوع از اقدامات این سازمان برای خبرنگاران است.

دربندی در رابطه با ساماندهی پرداخت یارانه با بیان اینکه قبلا به پایگاه های خبری یارانه تعلق نمی گرفت اما پس از تلاش های بسیار توانستیم به پایگاه های خبری و خبرگزاری ها یارانه بدهیم، افزود: به طور کلی به حکومتی ها و غیرخصوصی ها یارانه تعلق نمی گیرد و با سهم یارانه آن ها توانستیم به خبرگزاری ها و پایگاه های خبری یارانه دهیم.

مدیرکل مطبوعات و رسانه های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یکی از روزنامه‌ها با نتیجه‌گیری هیئت‌مدیره به این نتیجه رسید که باید روزنامه را تعطیل کند اما در طول دوسال اخیر هیچ پایگاه خبری و نشریات مکتوب تعطیل نشده است، بیان کرد: تذکر و مشخص کردن خط مشی و تیتر یک بودن در مورد مسائل مهمی چون خروج آمریکا از برجام پیش از امکان خطا توسط یک روزنامه یا پایگاه باعث کاهش تخلفات شده است.

 

** در حال حاضر کمبود کاغذ نداریم

وی با بیان اینکه ۲۵ هزارتن کاغذ ارز دولتی را در سامانه مربوط به ارائه کاغذ به نشریات است تصریح کرد: از آذر سال گذشته بانک مرکزی ارز دولتی برای کاغذ را قطع کرد و می‌گفتند نخ بخیه، داروی بیهوشی و دیگر موارد واجب‌تر از کاغذ است و مرگ یک نفر اهمیت بیشتری از بسته شدن نشریات دارد.

دربندی ادامه داد: وزارت صمت مسئول هرکالایی که با ارز دولتی وارد می شود است اما در مهر ماه سال گذشته ورود و توزیع کاغذ به ارشاد سپرده شد و از زمان آغاز این کارگروه تا ۲۰ اردیبهست ۹۸، ۱۳هزارتن کاغذ خرید و از گمرک آزاد شد.

مدیرکل مطبوعات و رسانه های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به قطع شدن ارز دولتی برای کاغذ گفت: مذاکرات ما در این حوزه فایده نداشت و بدون اطلاع قبلی در ۱۵ اردیبهشت کاغذ را با ارز نیمایی محاسبه کردند در نهایت با اصرار، بانک مرکزی وادار شد ۴۰میلیون دلار برای کتاب و ۴۰ میلیون دار برای مطبوعات پرداخت کند.

وی با تاکید بر اینکه هزار و ۳۰۰ تن کاغذ توزیع شده و هزار و ۵۰۰تن دیگر در حال توزیع است، بیان‌ کرد: اکنون کمبود کاغذ نداریم و قیمت ارز دولتی و نیمایی تقریبا یکسان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه