کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون تومانی وکیل «لاف‌زن»

وکیل متقلبی که با جعل عنوان وکالت از یک شرکت تولید ماکیان در استان گیلان مبلغ ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود به همت اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان گیلان دستگیر شد.

کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون تومانی وکیل «لاف‌زن»

به گزارش ۸دی نیوز، سرهنگ فلاح کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم،‌ با اعلام خبر دستگیری یک وکیل قلابی که در جریان کلاهبرداری خود مبلغ ۵ میلیارد ریال به جیب زده بود، اظهار داشت: در پی وصول شکایت یک شرکت فعال در پرورش ماکیان، از وکیل این شرکت، پرونده‌ای در اداراه مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان گیلان تشکیل شد و ماموران اداره ۱۴ ملزم شدند که بررسی این پرونده را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان در تشریح این پرونده افزود: ماموران اداره چهاردهم در تحقیقات خود متوجه شدند که شرکت مذکور با توجه به نوع فعالیتش دارای پرونده‌هایی در مراجع قضایی و بازرسی استان بوده است و وکیل قلابی با اطلاع از این موضوع در دیدار با مدیران این شرکت، خود را وکیلی با تجربه و دارای تحصیلات عالیه معرفی می‌کند و مدعی می‌شود که در دستگاه‌های دولتی و محاکم قضایی، دارای نفوذ گسترده‌ای است.

وی اضافه کرد: وکیل قلابی با این ادعا که می‌تواند پرونده‌های مفتوح شرکت مذکور را به سرانجام رسانده و رای دادگاه را به نفع شرکت تغییر دهد، موفق می‌شود که مدیران و مسئولان شرکت مذکور را با این ادعاهای غیرواقع خود فریب دهد و اعتماد آن‌ها را جلب کند.

فلاح کریمی با بیان اینکه وکیل قلابی پس از جلب  اعتماد مدیران شرکت، مقادیر قابل توجهی از شرکت پرورش ماکیان اخذ کرده بوده است، افزود: این کلاهبردار متقلب پس از جلب اعتماد مدیران شرکت، مبالغ قابل توجهی را به بهانه‌های مختلف از این شرکت دریافت کرده بود و پس از مدتی، مخفی و متواری شده بود.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان ادامه داد: ماموران اداره چهاردهم اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به پرونده را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند و موفق شدند وکیل قلابی را در مخفیگاه خود و در منزلی مسکونی، در شهر رشت دستگیر کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وکیل قلابی گرچه در اظهارات اولیه خود منکر اتهامات منتسب به خود می‌شد ولی با توجه به شواهد موجود به جرم انتسابی به خود اذعان و اعتراف کرد که در مجموع از سه شاکی پرونده، مبلغ ۵ میلیارد تومان دریافت کرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه