حضور در راهپیمایی روز قدس وظیفه شرعی همگانی است

خطیب جمعه ماسال در خطبه های نماز جمعه با اشاره به وضعیت اسفبار مردم غزه گفت: ما به عنوان مسلمان حق نداریم در روز قدس نسبت به مردم بی دفاع غزه بی تفاوت باشیم و در خانه بمانیم.

حضور در راهپیمایی روز قدس وظیفه شرعی همگانی است
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از  ماسال نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید هادی موسوی با اشاره به آیه شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِیَ أُنزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ گفت: خداوند در این آیه می فرماید قرآن را در ماه رمضان نازل کرده است اما در آیه إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِی لَیْلَهٍ مُّبَارَکَهٍ و در سوره قدر مشخص می نماید که قرآن در شب قدر نازل شده است و در ادامه می فرمایند شما درک نمی کنید که شب قدر چه شبی است.
24234
امام جمعه ماسال افزود: بسیاری از امور را انسانها در دنیا درک نمی کنند و لذا خداوند در قرآن کریم در موارد متعددی می فرمایند شما درک نمی کنید که یکی از این موارد مربوط جایگاه شب های قدر است که بسیار بالاست به نحوی که اگر یک نفر شب قدر را قدر بداند می تواند به اندازه ۸۰ سال بهره معنوی ببرد. 
وی ادامه داد: شب قدر شب پیوند با امامت و ولایت است چرا که فرشته وحی بر معصوم نازل می شود و باید معصوم وجود داشته باشد تا وحی بر او نازل گردد بنابراین این سوره می تواند بهترین دلیل برای اثبات وجود امام زمان (عج) باشد. 
خطیب جمعه ماسال با اشاره به وضعیت اسفبار غزه و مخفی کردن جنایت های رژیم صهیونیستی در پشت پرده جام جهانی فوتبال و جنگ داعش گفت: مردم محاصره شده غزه که دارو و غذا هم به آنها نمی رسد به بهانه قتل مجهول و مشکوک سه صهیونیست به طرز فجیعی کشته می شوند و خانه هایشان بر سر آنها تخریب می شود.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر استان گیلان افزود: آمریکایی ها برای کشته شدن سه صهیونیست که علت مرگ آنها هنوز مشخص نشده است بیانیه داده اند اما برای کشتار ملت بی گناه غزه و عراق و … هیچ وقت موضع گیری نکرده اند؛ مگر اینها بشر نیست؟ مگر مسلمانان میانمار بشر نیستند؟ چرا مدافعان حقوق بشر سکوت مرگبار کرده اند؟
حجت الاسلام موسوی با اشاره به چهره منافق گونه گروهک داعش گفت: اخیرا گروه داعش بیانیه ای صادر کرده و مردم فلسطین را به صبر دعوت کرده است و گفته است ما با صهیونیست ها کار نداریم که این بیانیه خود مشخص می کند داعش توسط صهیونیست ها و آمریکایی ها حمایت می شود. 
وی با دعوت همه اقشار مردم به حضور در راهپیمایی روز قدس گفت: ما به عنوان مسلمان حق نداریم در روز قدس نسبت به مردم بی دفاع غزه بی تفاوت باشیم و در خانه بمانیم و وظیفه داریم همیاری و حمایت همه جانبه خودمان را با مردم غزه اعلام نماییم و این درسی است که از پیامبر گرفته ایم که فرمود که اگر مرد و زن مسلمانی ندای مسلمانی را بشنود و پاسخ ندهد مسلمان نیست.
امام جمعه ماسال با اشاره به آغاز عملیات آسفالت ۱۰ کیلومتر از جاده ماسال به گیلوان از سمت ماسال گفت: برخی از نقاط این مسیر بسیار حادثه خیز است و نیاز هست مسئول اداره راه و شهرسازی شهرستان توجه نماید که در این نقاط حتما ابتدا خاکبرداری انجام و سپس تعریض شود تا بعدها برای 
گردشگران و مسافرات خطراتی بوجود نیاید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه