صعه صدر ملاک مدیریت علوی است نه اینکه برای مسئولیت گرفتن ۷۰ نفر را ببینند و ۱۰ جلسه بگذارند

امام جمعه شهرستان رودبار، گفت: در واگذاری مسئولیت نباید بگوییم چون خواهر زاده فلانی است در فلان قسمت باشد، ملاک نباید بر اساس خواهر زادگی و برادر زادگی و فرزند فلان آقا زاده بودن باشد.

صعه صدر ملاک مدیریت علوی است نه اینکه برای مسئولیت گرفتن ۷۰ نفر را ببینند و ۱۰ جلسه بگذارند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از زیتون خبر، حجت الاسلام والمسلمین مسعود داودی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر رودبار که با حضور مردم ولایی این شهر در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: رعایت تقوا، دفاع از حق و مظلوم در جامعه و دشمنی با ظالم را از وصایای امام علی(ع) عنوان نمود.

وی ادامه داد: دفاع از مظلوم از مرام امام علی(ع) و نظام اسلامی است و اگر از مظلومان عالم دفاع می کنیم ادامه مرام امام علی(ع) است.

امام جمعه رودبار، توجه به ایتام را از تاکیدات مولای متقیان عنوان نمود و گفت: نباید بگذاریم عده ای که بی پناه و سرپرست هستند به حال خود رها شوند و برای یک لقمه نان دهانشان باز بماند.

وی، عمل به قرآن را از دیگر وصایای امام علی(ع) عنوان نمود و بیان کرد: قرآن نباید در جامعه محجور بماند و تنها در قبرستان ها خوانده شود و در جامعه عمل به دستورات آن مورد بی توجهی قرار بگیرد.

حجت الاسلام داودی در خطبه های دوم نماز جمعه رودبار، با اشاره به مناسبت های هفته ایام شهادت حضرت علی(ع) را تسلیت گفت و ادامه داد: شورای نگهبان از یادگاران حضرت امام است که تاسیس شده و اگر عملکرد آن را در ۳۵ سال گذشته رصد کنیم خوب عمل کرده است.

وی با معرفی دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات، متذکر شد: این دفتر در طول سال به صورت مستمر فعالیت دارد وقایع و فعالیت های انتخاباتی را مورد رصد قرار می دهد اما اطلاع رسانی لازم به مردم برای فعالیت این دفتر انجام نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در رودبار، بیان نمود: اگر از کسانی که فعالیت سیاسی و انتخاباتی می کنند خطا و مشکلی را شاهد بوده ایم با دلیل و مدرک آن را به دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات تحویل دهیم تا موقع تصمیم گیری ها اثر گذار باشد.

وی با اشاره به اهمیت روزجهانی قدس در سال جاری، ابراز کرد: امسال به دلیل جنایت ددمنشانه رژیم غاصب در فلسطین، مشارکت و حضور در روز جهانی قدس از اهمیت والایی برخوردار است.

حجت الاسلام داودی، ادامه داد: تعجب می کنم از کسانی که خود را حافظ حقوق بشر می دانند که در مقابل بچه هایی که بی رحمانه با استفاده از سلاح های ممنوعه به شهادت می رسند سکوت می کنند.

وی، به سیاه نمایی و بی توجهی رسانه ها به جنایات غزه اشاره کرد و گفت: خبرنگاران کودکی که تیمش در جام جهانی بازنده شده و گریه می کند را سوژه می کنند اما اشک های کودکان بی گناه که بدنهای آنها زیر آماج گلوله ها قطعه قطعه و سوخته می شود را نمی بینند.

برخی را میز و صندلی آنان بزرگ کرده است و اگر این میز و صندلی از آنان گرفته شود از همه کوچکترند.

امام جمعه شهرستان رودبار، مدیریت جهادی را منوط به انتخاب مدیران شایسته دانست و گفت: در نگاه امیر المومنین اهل صبر و بصر بودن از مهمترین شرایط و ویژگیهای یک مدیر است.

وی الگو گیری از مکتب امام علی(ع) را در انتخاب مدیران مورد تاکید قرار داد و افزود: یک مدیر باید از حسن تدبیر و بیش سیاسی کافی همنگام مسئولیت پذیری برخوردار باشد.

حجت الاسلام داودی با بیان اینکه انتخاب یک مدیر نباید به خاطر وابستگی باشد، تصریح نمود: در واگذاری مسئولیت نباید بگوییم چون خواهر زاده فلانی است در فلان قسمت باشد، ملاک نباید بر اساس خواهر زادگی و برادر زادگی و فرزند فلان آقا زاده بودن باشد ملاک باید توان و شعور باشد.

وی ابراز کرد: مدیری که مسئولیت می گیرد باید دارای مدیریت قوی و توانمند باشد، صعه صدرداشته باشد نه اینکه برای مسئولیت گرفتن ۷۰ نفر را ببیند، ۱۰ تا جلسه بگذارد و یا مثل بعضی ها پول بدهد که مدیر شود، یقینا چنین مدیریتی مدیریت علوی نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در رودبار، گفت: مدیریت علوی یعنی اینکه آنقدر شایستگی داشته باشی که به دنبالت بیایند و آنوقت باید مسئولیت را قبول کنی نه اینکه تشنه ریاست باشیم.

وی تصریح کرد: برخی را میز و صندلی آنان بزرگ کرده است و اگر این میز و صندلی از آنان گرفته شود از همه کوچکترند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه