استفاده از گاز فسفر سفید و سارین در حمله زمینی به غزه/ آمار شهدای فلسطینی به ۲۶۰ شهید رسید/ «بیت لاهیا» گورستان نفربرهای ارتش صهیونیست

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد جمعه حمله گسترده زمینی به نوار غزه را با بمباران شیمیایی مناطق مسکونی شروع کرد.

استفاده از گاز فسفر سفید و سارین در حمله زمینی به غزه/ آمار شهدای فلسطینی به ۲۶۰ شهید رسید/ «بیت لاهیا» گورستان نفربرهای ارتش صهیونیست

به گزارش رجانیوز، نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در حالی بامداد جمعه وارد غزه شده است که پیش از این جنگده های این رژیم با بمباران شیمیایی شرایط را برای حضور کم هزینه تر برای نظامیان ارتش صهیونیستی فراهم آوردند.

رسانه های خبری تصاویری از ساعات اولیه جنگ زمینی علیه غزه منتشر کردند که نشان می داد ارتش این رژیم برای پیشبرد عملیات زمینی در بیت حانون و منطقه شوکه در رفح از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است.

در همین حال هیثم ابو سعید فرستاده کمیساریای بین الملل در حقوق بشر در خاورمیانه و دبیر کل سازمان بین المللی حقوق بشر در سازمان ملل متحد  استفاده ارتش اسراییل از گاز شیمایی موسوم به گاز سفید و همچنین گاز سارین را تایید کرده است.

سلاح شیمیایی موسوم به گاز سفید که از ترکیب فسفر با اکسیژن به دست می آید عبارتند از یک ماده شمعی شفاف و سفید و مایع است که بویی شبیه به بوی سیر دارد و از فسفات ساخته می شود و با اکسیژن که ترکیب می شود به سرعت تولید آتش و دود سفید می کند.

زمانیکه منطقه ای به فسفر سفید آلوده می شود در خاک یا در عمق رودها و دریاها می ماند و حتی بر بدن ماهی ها نفوذ می کند و پوست و گوشت انسان را می سوزاند و فقط از بدن انسان استخوان می ماند.

گاز سارین نیز از گازهای اعصاب صنعتی مشابه حشره کشهای فسفاتی است.

حمله زمینی ارتش اسراییل آمار شهدا و زخمی های فلسطینی را افزایش داده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است در نتیجه حمله زمینی ارتش صهیونیستی تاکنون ۳۷ نفر به شهادت رسیدند بنابراین در نتیجه ۱۱ روز تجاوز به غزه آمار شهدای فلسطینی به ۲۶۰ نفر رسیده است.

ارتش صهیونیست آماده پاسخ محکم مقاومت باشد

در همین حال سخنگوی حماس عملیات زمینی علیه نوار غزه را گامی نسنجیده ارزیابی کرد و بر آمادگی کامل حماس تاکید کرد.

برهوم در اظهاراتش تاکید کرد که عملیات زمینی اسرائیلی در راستای بالا بردن روحیه سربازان و فرماندهان شکست خورده رژیم صهیونیستی در حمله کنونی به غزه صورت گرفت اما مقاومت پاسخ محکمی خواهد داد.

«سامی ابوزهری» دیگر سخنگوی حماس نیز بامداد جمعه و پس از آغاز عملیات زمینی ضمن احمقانه خواندن این حمله به خبرگزاری رویترز گفت: «این حمله رهبران حماس یا مردم فلسطین را نمی‌ترساند. ما به نخست‌وزیر اسرائیل در خصوص تبعات جدی این حمله هشدار می‌دهیم.»

زمینگیر شدن صهیونیست ها در بیت لاهیا

چند ساعت پس از این اظهارات بود که شماری از نظامیان رژیم صهیونیستی هنگام پیشروی به سمت غزه، در کمین های مقاومت فلسطین گرفتار شدند.

پایگاه خبری مرکز اطلاع رسانی فلسطین، به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: در پی یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به شمال و جنوب غزه، نیروهای مقاومت فلسطین به شدت با آنان درگیر شدند که این درگیری به کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان صهیونیست انجامید.

به گفته این منابع، شدیدترین درگیری های صهیونیست ها و مقاومت فلسطین، در منطقه بیت لاهیا در شمال باریکه غزه همچنان در جریان است.

گردان های قسام، شاخته نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نیز در چندین اعلامیه نظامی، تاکید کرد که نیروهای قسامی، ۵ مین ضد نفر را در مسیر عبور نظامیان رژیم صهیونیستی منفجر کردند که بر اثر آن، شماری از آنان کشته و زخمی شدند.

گردان های قسام تاکید کرد که نظامیان صهیونیست در کمین های مقاومت، گرفتار شدند و انفجار مین های ضد نفر به قطع شدن اعضای نظامیان زخمی منجر شد.

از سوی دیگر منابع رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که هفت تن از نظامیان این رژیم زخمی شدند که حال یکی از آنان وخیم است. این زخمی ها به بیمارستان برزلای در عسقلان منتقل شدند.

منابع بومی نیز از رسیدن بالگردها به محل درگیری و انتقال شماری از زخمی ها و کشته های اسرائیلی خبر دادند.

بر پایه این گزارش، در محور دیگری از درگیری ها در شرق خان یونس واقع در جنوب باریکه غزه، شماری از نظامیان صهیونیست در کمین نیروهای مقاومت گرفتار شدند.

منابع رسانه ای صهیونیستی از کشته شدن دو نظامی این رژیم در درگیری های شمال و جنوب غزه خبر دادند، اما واحد نظارت نظامی رژیم صهیونیستی که از فاش شدن شمار تلفات خود، بیمناک است، به سرعت اقدام به بستن شماری از پایگاه های خبری اسرائیلی کرد

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه