هنوز هیچ تصمیمی درباره تمدید مذاکرات گرفته نشده است/ اختلاف ۱+۵ درباره زمان تمدید

وزیر امور خارجه کشور گفت: هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده و هر چه گفته شده است گمانه زنی است، بحث های مختلفی بوده و اروپایی ها گرایش هایی در مورد زمان دارند و آمریکایی ها حرف های دیگری دارند.

هنوز هیچ تصمیمی درباره تمدید مذاکرات گرفته نشده است/ اختلاف ۱+۵ درباره زمان تمدید

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،  محمد جواد ظریف که برای مراسم شب قدر به همراه تیم مذاکره کننده کشورمان به مرکز اسلامی امام علی(ع) در وین رفته بود، در حاشیه این مراسم به خبرنگاران با اشاره به زمان تمدید مذاکرات گفت:  امیدواریم در همین چند روز آینده  تصمیم گیری شود، به هر حال وضعیت طوری است که نیاز به گفتگو و تصمیم گیری جدی به خصوص توسط اعضای ١+۵ وجود دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: امیدواریم این کشورها برای حل موضوع تصمیم گیری کنند نه برای پیگیری اهداف سیاسی خود، اگر اینگونه باشد امکان رسیدن به راه حل وجود دارد.

ظریف با تشریح روند کنونی گفتگوها گفت: اکنون بیشتر روی برخی موضوعات محتوایی مانند بحث تحریم‌ها و همچنین امکان تمدید و وضعیت تمدید، متمرکز هستیم و هنوز درباره این موارد بحث است و امیدواریم در چند روز آینده در این زمینه ها تصمیم گیری شود.

ظریف با اشاره به تمدید مذاکرات هسته ای گفت: البته حتما برای دو سه روز آینده بسیار دشوار است که تصور کنیم راه حلی با همه جزییات در دسترس باشد، ولی امکان تصمیم گیری برای نحوه ادامه کار وجود دارد.

وی تاکید کرد: هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده و هر چه گفته شده است گمانه زنی است، بحث های مختلفی بوده  و اروپایی ها گرایش هایی در مورد زمان دارند و آمریکایی ها حرف های دیگری دارند.

مذاکره کننده ارشد کشورمان گفت: ما هم تا ٢٠ جولای آمادگی داریم که مذاکره کنیم و هر زمان احساس کنیم مذاکرات به حدی رسیده که باید متوقف شود یا به شکل دیگری ادامه پیدا کتد آماده تصمیم گیری هستیم ولی هنوز چنین تصمیمی گرفته نشده است.

ظریف در پایان با اشاره به لیالی قدر گفت: ازهمه مردم تقاضای دعای خیر دارم و اینکه کوتاهی های ما را ببخشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه