دانشگاه پیام نور ماسال تعطیل می شود؟!

شنیده ها از ادغام دانشگاه پیام نور ماسال در یکی از واحدهای صومعه سرا و یا رضوانشهر خبر میدهند.

دانشگاه پیام نور ماسال تعطیل می شود؟!

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ماسال نیوز، منابع آگاه در پیام نور استان گیلان از احتمال ادغام واحد پیام نور ماسال در یکی از واحدهای پیام نور صومعه سرا و یا رضوانشهر خبر میدهند.

بنا بر این گزارش، در صورت ادغام این واحد دانشگاهی، بیش از ۲۰۰ نفر از دانشجویان پیام نور ماسال باید به یکی از واحدهای مجاور مراجعه نمایند.

این در حالی است که در سال ۹۱ نیز شایعاتی در خصوص تعطیلی واحد پیام ماسال به دلیل عدم داشتن فضای مناسب آموزشی، بوجود آمده بود که با پیگیری ها نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال این مسئله حل شد.

اما وجود واحد پیام نور در ماسال چه مزیت هایی برای شهرستان دارد؟

یکی از ابعاد مهم وجود دانشگاه پیام نور در ماسال بعد فرهنگی آن است. وجود دانشگاه در یک شهر عاملی است که فرزندان دانشجوی شهرستان، فاصله فیزیکی کمتری از خانواده ها پیدا کنند و دچار مسائل اجتماعی و فرهنگی مبتلا به دانشجویان دور از خانواده نشوند.

از طرف دیگر با توجه به اینکه ماسال از محروم ترین شهرستان های استان گیلان است و تعداد زیادی از خانواده ها تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی می باشند پرداخت هزینه های تحصیل دانشجویان برای خانواده ها بسیار مشقت بار است چه اینکه وقوع ادغام واحدهای پیام نور، بار هرینه ایاب و ذهاب و احتمالا اسکان در شهر دیگر نیز بر خانوارها تحمیل شود.

وجود دانشگاه در بعد گردشگری نیز برای شهرستا ن اهمیت دارد و ورود دانشجویان سایر شهرها به ماسال می تواند عاملی در معرفی شهرستان به دانشجویان سایر شهرها باشد.

از نگاه دیگر و با توجه به اینکه ماسال تقریبا در یک بن بست ارتباطی قرار دارد وجود یک دانشگاه خوب می تواند شهرستان را از این بن بست ارتباطی خارج نماید ضمن اینکه برای رانندگان خطی نیز می تواند منبع درآمد مناسبی فراهم نماید البته تمام این موارد در صورتی محقق خواهد شد که دانشگاه پیام نور ماسال موفق به تأسیس رشته های تحصیلی جدیدتر شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه