سانسورچی‌ها بدانند دل مردم همیشه با حقیقت است/ به خاطر اصرار مردم در انتخابات ثبت‌نام کردم!!!

هاشمی در بیان چرایی نام‌نویسی خویش در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: حقیقتاً نمی‌خواستم بیایم، اما وقتی اصرار مردم را دیدم با خود گفتم که نباید به این همه تقاضاها پاسخ منفی بدهم.

سانسورچی‌ها بدانند دل مردم همیشه با حقیقت است/ به خاطر اصرار مردم در انتخابات ثبت‌نام کردم!!!

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از «خبرگزاری دانشجو» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبرنگاران، روزنامه نگاران، نویسندگان، مدیران مسؤول روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری و جمعی از فعالان در عرصه‌های مجازی، سینماگران و مستندسازان عصر روز گذشته با هاشمی رفسنجانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با تشکر از حسن ظن و زحماتی که خبرنگاران و روزنامه نگاران در سال‌های اخیر برای حفظ اصالت انقلاب و حمایت از دلسوزان نظام کشیدند، گفت: آزادی بیان، آزادی اظهار نظر و جلوگیری از سانسور و تهدید، حق هر انسان و از مصرّحات اسلام و قانون اساسی است، همه در این موضوع اشتراک نظر دارند و در عمل است که معتقدین واقعی از ظاهرسازان جدا می‌شوند.
وی با قرائت آیه «فبشّر عبادی الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه» ؛ به تشریح و تفسیر آن پرداخت و گفت: بستن گوش و چشم مردم در مقابل حقایق؛ یعنی بستن در سعادت به روی انسان‌ها و هرکسی این کار را با هر هدف و توجیهی انجام دهد؛ به اسلام، انقلاب اسلامی و مردم ایران ستم می‌نماید.
هاشمی رفسنجانی «لا اکراه فی الدین» را آیه افتخار مسلمانان در همه اعصار؛ به ویژه در عصر انفجار اطلاعات دانست و گفت: هرکس چنین جملاتی را در فرهنگ دینی خود داشته باشد، از آن تابلو می‌سازد و به آن می‌نازد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقسیم سخنان پیامبر(ص) به وحی و جملات ایشان، گفت: رسول مکرّم اسلام به مسلمانان می‌فرمود که مطالبی که وحی است، انتقاد ناپذیر است اما تصمیمات خود من می‌تواند مورد سؤال و اعتراض باشد.
وی آیات موکّد بر مشورت در قرآن را توجه به آرا و نظر مردم در دین مبین اسلام خواند و گفت: مشورت حکومت‌ها با مردم در گذشته بیعت بود و در عصر حاضر انتخابات است که شیوه اداره جامعه را انتخاب می‌کند.
هاشمی‌رفسنجانی با استناد به گفتار و نوشتار« جرج جرداق»؛ به صبوری‌های حضرت علی(ع) در برخورد با مخالفان عنود اشاره کرد و گفت: شخصیت عظیمی چون آن امام همام در جلسه که کسی به ایشان توهین کرد و پیروانشان برآشفتند و درصدد تنبیه بودند، دستور دادند که تحمل نمایید.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری توهین‌های که در سال‌های اخیر به شاگردان امام که زبرالحدید مبارزه بودند، گفت: کسانی در جامعه ادعای انقلابی‌گری دارند که در سال‌های مبارزه به خاطر اندیشه‌های متحجرانه؛ مبارزه را تلاش برای برافراشتن پرچم ضلالت می‌دانستند.
هاشمی رفسنجانی با تبیین اهداف انقلاب اسلامی و مخاطرات ایام مبارزه؛ گفت: مردم به اسلام واقعی روی آورده بودند که در گفتار و رفتار امام راحل متجلّی بود.
وی رشد آگاهی جامعه را دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی خواند و گفت: الان جوانان یک روستای دور افتاده در استان‌های مرزی مانند دانشجویان دانشگاه‌های تهران تحلیل می‌کنند و این نشان می‌دهد که از ابزارهای اطلاع سانی در جهت درست و برای رشد اطلاعات و آگاهی خویش استفاده می‌کنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فشارها و اذیت‌های سال‌های اخیر را برخاسته از سیاست‌زدگی بعضی‌ها در جامعه دانست و گفت: مردم ایران با درک عمیق و درست از شرایط، یک روز وارد عرصه انتخابات شدند و سیاسی‌ترین کار ممکن را انجام دادند و نگذاشتند انقلاب اسلامی بیش از این منحرف شود.
هاشمی رفسنجانی در بیان علل پیروزی اندیشه اعتدال در انتخابات ریاست جمهوری، به نقش رهبری معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: یک جمله ایشان که رأی مردم حق‌الناس است، فضای اعتماد را به جامعه هدیه داد تا مردم به پای صندوق‌ها بیایند.
وی در بیان اهمیت «حق‌الناس» در آیات و روایات اسلامی و ضرورت توجه به آن در عصر حاضر، گفت: رهبری با علم و اجتهاد این جمله را گفتند و وظیفه خبرنگاران، نویسندگان و شخصیت‌های دینی و فرهنگی کشور است تا برای جاودان کردن و گسترش آن در جامعه تلاش کنند.
هاشمی رفسنجانی با اشاره به سخنان اخیر آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص اعتدال گفت: دانش ایشان ایجاب می‌کند که به اعتدال عقیده داشته باشند و این افتخار مردم ایران است که دولت اعتدال نیز شکل گرفته است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیان چرایی و چگونگی نام نویسی خویش در انتخابات ریاست جمهوری گفت: حقیقتاً نمی‌خواستم بیایم، اما وقتی اصرار مردم را دیدم؛ با خود گفتم که نباید به این همه تقاضاها، احساسات و استدلات عقلی و سیاسی پاسخ منفی بدهم.
وی با یادآوری اتفاقات پس از نام نویسی و نتیجه انتخابات گفت: خداوند تاریخ ایران در این مقطع به گونه‌ای رقم زد تا مردم نجیبانه و صبورانه انتخاباتی انجام دهند که دنیا را متحیّر کرد و نگاه آنان را به مردم ایران تغییر داد.
هاشمی رفسنجانی با تقبیح سانسور واقعیت‌ها در جامعه ؛گفت: هیچ‌کس با سانسور سود نمی‌برد و سانسورچی‌ها باید بدانند دل مردم همیشه با حقیقت است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان آیات قرآن در نهی از غیبت و تجسس؛ گفت: در فضای اعتدال باید به این آیات روشن قرآن عمل شود که هم خواسته قانون اساسی و هم مطالبه عمومی است.
وی آگاهی مردم را ستود و با اشاره به نقش خبرنگاران در بیان واقعیت‌ها؛ گفت: هرچند حقایق بیشتر روشن شوند، جامعه بیدارتر و به طبع آن انقلاب نهادینه‌تر می‌شود.
در آغاز این دیدار مظفر، مدیر نشر کویرـ آقای وکیلی، مدیر مسؤول روزنامه ابتکارـ سرکار خانم مهدیانی، سردبیر خبرگزاری کار ایران (ایلنا) ـ دهباشی، مستندسازـ خانم توحیدلو، از نویسندگان فضای مجازی و آقای پورنجاتی از مسؤولین سابق فرهنگی کشور به بیان دیدگاه‌های خویش در خصوص: فضای آرام برای نویسندگان، کتاب و روزنامه، لزوم نهادینه شدن اعتدال در جامعه، توجه به واقعیت¬های جامعه، امیدواری مردم به تدابیر دولت یازدهم و ضرورت حفظ دستاورد انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ پرداختند.
جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این وزارتخانه در معاونت‌های مختلف، به ویژه معاونت مطبوعاتی، گفت: فرهنگ در فضای باز و آزادی که همه افراد دیدگاه‌ها و اندیشه‌های خود را بیان کنند، رشد می‌کند و به تعالی می‌رسد.

 

وی با بیان اینکه در فضای بسته و سانسور شاهد رشد و بالندگی در هیچ حوزه‌ای به خصوص علمی، دانشگاهی، دینی و فرهنگی نخواهیم بود، افزود: باید اجازه بدهیم همه سلیقه‌ها به اظهار نظرات خود بپردازند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه