آنی که عقابی پر بریزد، از پشه لاغر چه خیزد؟ / مسوول مبارزه با مصادیق روزه خواری در گیلان کیست؟

سوال ۸دی نیوز از کارگزاران دولتی: اگر شخص حقوقی در ساعت اداری در انظار عمومی و در خودروی خدمت عمل روزه خواری انجام دهد، حکم آن چیست؟

آنی که عقابی پر بریزد، از پشه لاغر چه خیزد؟ / مسوول مبارزه با مصادیق روزه خواری در گیلان کیست؟

به گزارش ۸دی نیوز، در تعالیم دینی مسلمان ها به ویژه ما ایرانی ها معتقد هستیم که در ماه مبارک رمضان باید فریضه الهی را بجا آورد و روزه گرفت و بجا آوردن روه آنقدر مهم است که برای برپا کردن آن باید همه تلاش کنیم و جامعه را آماده نماییم برای رفتن به میهمانی خدا تا از رحمت الهی بهره ببریم.

اما زمانی که  فردی احکام الهی را در ماه روزه زیر پا می گذارند در خوشبینانه ترین حالت برایمان این سوال پیش می آید که شاید وی از اقلیت های مذهبی باشد و کاری با روزه و اعمال مرتبط با آن نداشته باشد.

اما گاهی وقت ها جریان به این سادگی نیست؛ تظاهر به روزه خواری، مصادیق با حرمت شکنی و قرار گرفتن در جنود شیطان همه دست به دست هم می دهند تا فردی حقوقی که نفس کشیدن آن از بیت المال است و تمام هوش و حواس آن باید دغدغه اجرای احکام الهی باشد، در روز ماه رمضان، در ماشین پلاک قرمز، در ساعت اداری و در جمع دوستان تظاهر به روزه خواری می کند.

این متن، پیش نویس خبری است که خبرنگار ما از املش با مشاهده کارمند املشی که در حال خوردن میوه و تنقلات به عمل روزه خواری در خودروی خدمت که از مسیر رانکوه – املش می گذشت برایمان فرستاده شده است و برای ما این سوال پیش آمده که “مسوول مبارزه با مصادیق روزه خواری در ماه مبارک رمضان کیست؟”

rozeh khari edari dar amlash

توضیح ۸دی نیوز: این عکس حین رانندگی در خودروی سواری گرفته شده و از ضایعات میوه در حاشیه راه متأسفانه تصویری تهیه نگردیده است.

اگر آن شخص از مردم عادی بود با یک نگاه مظلومانه، دست کشیدن بر شکم  یا با خطاب کردن:

آقا / خانم!

میگن ماه رمضون اومده، باهاش برخورد می شد و نهایتا اگر احکام الهی زیر پا قرار می گرفت با حاکم شهر یا مجریان قانون مسئله را درمیان می گذاشتیم تا جلوی حرمت شکنی ها گرفته شود چون معتقد هستیم که باید گناه های کوچک را بزرگ شمرد تا گناه بزرگ برایمان کوچک شوند؛ اما . . .

آنی که عقابی پر بریزد / از پشه لاغر چه خیزد؟

سوال ۸دی نیوز از کارگزاران دولتی: اگر شخص حقوقی در ساعت اداری در انظار عمومی و در خودروی خدمت عمل روزه خواری انجام دهد، حکم آن چیست؟

به امید آن روزی که فقط مفاهیم و احکام الهی را وسیله برای رسیدن به منصب و ها و پست ها قرار ندهیم بلکه از آنچه که از اقیانوس مفاهیم و احکام اسلامی ی دانیم، بدان عمل کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
پویا
ول کن وا بده کشور در حال گفتگو ایسه و کس به کس نیه بره. مسئولین فرهنگی ما خواب بوبوستن
سحر
اینم از نتایج مذاکرات ایران و 5+1 و همچنین کار فرهنگی دولته. نتایج بیشتر و بهتر رو در 3 سال آینده با حضور علی آقای جنتی و باقر آقای نوبخت خواهیم دید. صرف صبحانه و ناهار در ادارات در ماه مبارک برای کارمندان دارای عذر شرعی... و... حذف نماز جماعت در ادارات... و...
آدم
اینا حتما تو ماموریت هستند و نباید روزه بگیرن چون یه جوری میشه گفت مسافرن....تو ملا عام هم دارن نمیخورن...یه راه بین شهریه که خلوت هم هست.....گیر بیخود میدینا
در حاشیه