صفر تا صد مراحل پخت زولبیا و بامیه در گیلان+ گزارش تصویری

پخت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان رونق قابل توجی پیدا می کندوکارگاه های شیرینی پزی به تهیه آن اختصاص می یابد.

صفر تا صد مراحل پخت زولبیا و بامیه در گیلان+ گزارش تصویری

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، پخت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان رونق قابل توجی پیدا می کند و کارگاه های شیرینی پزی به تهیه آن اختصاص می یابد.

طرز تهیه زولبیا :

1 (9)

ابتدا باید نشاسته و ماست را با یکدیگر مخلوط کرد سپس حدود ۲۰ گرم از آرد را به آن اضافه می کنیم و خوب به هم می میزنیم تا مایع مورد نظر خوب صاف شود ، آن گاه یک قاشق چایخوری روغن جامد را به آن اضافه می کنیم و دوباره مایع را به هم می زنیم سپس آب یا گلاب را همراه جوش شیرین و زعفران به مایع اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم . سپس مایع را در قیف مخصوص می ریزیم و روی روغن داغ فرم می دهیم ، پس از این که کمی سرخ شد ، آنها را پشت و رو می کنیم و داخل شربت قرار می دهیم و بعد از ۱۰ دقیقه آن را خارج می کنیم .

1 (12) 1 (8) 1 (4) 1 (5)

1 (2)

طرز تهیه بامیه :
ابتدا آب را جوش می آوریم ، با شعله ملایم آرد را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خمیر نسبتا سفتی به دست آید ، سپس روغن را به ان اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم ( حدود ۳ دقیقه ) به طوری که خمیر به صورت سفت در بیاید . پس از این که خمیر کمی سرد شد ، تخم مرغ ها را یکی یکی به آن اضافه می کنیم تا خمیر خوب ورز بخورد و نرم شود . برای اینکه بامیه رنگ زیباتری به خود بگیرد بهتر است از شربت بامیه یک قاشق سوپخوری به خمیر بامیه اضافه کنید .

1 (3)

سپس خمیر را در قیف می ریزیم و به صورت دایره دایره در ظرف روغن داغ می ریزیم . بایمه ها را هنگام سرخ شدن مرتب به هم بزنید تا به یکدیگر نچسبند  ، بامیه هار ا از روغن خارج کرده و داخل شربت می ریزیم و چند دقیه در شربت نگه می داریم .

1 (6) 15 1 (11) 14 1 (7) 1 (13) 1 (10)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
baran
این شیرینی پز های گرامی چرا دستکش نپوشیده اند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
موقع عکس یادگاری پوشیدند :))
ناشناس
واسه اينكه آدم با دستكش نميتونه دستشو تا بند اول انگشت بكنه تو دماغش
گمنامی آشنا در پاسخ به
به خاطر این که هنگام کار با حرارت و روغن دستکش آب میشه در ضمن خودت اون موقع ها که آشپز بودی همچین کاری می کردی حتما ؟؟؟
در حاشیه