شهدای کارمند گیلان را بیشتر بشناسیم

گیلان با ۲۵۷ کارمند شهید و سرافراز بر خود می‌بالد که کارمندانش در راهی گام برداشته‌اند که ایران را سرفراز کنند و این شهدا ستارگانی در آسمان ولایت‌پذیری این استان و کشور شدند.

شهدای کارمند گیلان را بیشتر بشناسیم

به گزارش ۸دی، شهادت خصلت انسان‌های بزرگی است که آدم‌های وارسته و مخلص آن را انتخاب می‌کنند و یا به تعبیری انتخاب می‌شوند.

کارمندان نیز جدا از این انسان‌ها نیستند، آنها در کنار زندگی دنیوی در وقت نیاز کشور به سرباز و فداکاری برای آزادی و سرافرازی میهن اسلامی از جان و کار خود گذشتند و خون خود را نثار استقلال کشور از دست دشمن بعثی و منافقان کردند.

گیلان با ۲۵۷ کارمند شهید و سرافراز بر خود می‌بالد که کارمندانش در راهی گام برداشته‌اند که ایران را سرفراز کنند و این شهدا ستارگانی در آسمان ولایت‌پذیری این استان و کشور شدند.

آنچه در ذیل می‌آید تنها شمه‌ای از انبوه ستارگانی است که نورشان تا ابد درخشش دارد.

*سلیمان بنی خادمی

سوم دی ۱۳۴۱ در روستای باغچه‌سرا از توابع آستارا به دنیا آمد، پدرش فرمان، کارمند بود و مادرش عادله نام داشت.

تا پایان مقطع کاردانی در رشته زبان و ادبیات فارسی تحصیل کرد، شغل انبیا یعنی معلمی داشت و در ۲۵ دی ۱۳۶۵ به عنوان بسیجی در شلمچه خوزستان بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پهلو، شهید شد، مدفن وی در زادگاهش واقع است.

*داود آشوبی

یکم بهمن ۱۳۴۲ در آستارا متولد شد پدرش حاجی آقا، کشاورز بود و مادرش ریحانه نام داشت، تا پایان مقطع کاردانی در رشته زبان ادبیات فارسی درس خواند، معلم بود.

هفتم اسفند ۱۳۶۵ به عنوان بسیجی در شلمچه خوزستان بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید، مدفن وی در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

*داور مسعودپی

۱۵ اسفند ۱۳۴۴ در روستای دگرمانکشی از توابع آستارا متولد شد، پدرش مرحوم بلال و کشاورز بود و مادرش گلزار نام داشت دانشجوی سال دوم رشته زبان ادبیات فارسی بود، سال ۱۳۶۵‌ ازدواج کرد.

۲۶ دی ۱۳۶۵ به عنوان بسیجی در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر و صورت شهید شد، مدفن وی در گلزار شهدای شهرستان زادگاهش واقع است.

*محرم باقی

یکم خرداد ۱۳۴۱ در شهر نمین از توابع اردبیل به دنیا آمد، پدرش قربان، پلیس بود و مادرش حدیقه نام داشت، دانشجوی سال دوم رشته الهیات و معارف اسلامی و معلم بود.

۱۰ شهریور ۱۳۶۵ به عنوان بسیجی در حاج عمران عراق به شهادت رسید.

پیکرش مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و پس از تفحص در تاریخ ۱۰مرداد سال ۷۲ در گلزار شهدای شهرستان آستارا به خاک سپرده شد.

*یوسف مرحبا

۱۲ آبان ۱۳۲۹ در روستای ویرمونی از توابع آستارا به دنیا آمد، پدرش محمد باقر، کشاورز بود و مادرش ایستک نام داشت، تا پایان مقطع کارشناسی در رشته الهیات تحصیل کرد.

رئیس دادگاه انقلاب اسلامی آستارا بود و سال ۱۳۵۲ ازدواج کرد و صاحب چهار فرزند دو پسر و دو دختر شد. یکم شهریور ۱۳۶۰ در زادگاهش بر اثر اصابت گلوله به سر و کمر، شهید شد، مدفن وی در گلزار شهدای آستارا واقع است.

*غلامرضا منعم

پنجم بهمن ۱۳۳۲ در لفمنجان از توابع لاهیجان متولد شد، پدرش حاجی، کشاورز بود و مادرش زهرا نام داشت، تا سال چهارم متوسطه درس خواند و کارمند بهداری بود.

سال ۵۸ ازدواج کرد که ثمره آن یک پسر است و دوم فروردین ۱۳۶۱ به عنوان بسیجی با سمت امدادگر در رقابیه شوش خوزستان بر اثر اصابت ترکش به سر و پا شهید شد، مدفن وی در زادگاهش واقع است، نام مستعار او رضا بود.

*نادر حسن‌دوخت

نهم تیر ۱۳۳۶، در آستانه‌اشرفیه به دنیا آمد پدرش رجبعلی و مادرش اشرف نام داشت، تا پایان مقطع متوسطه تحصیل کرد. آموزگار بود و در سال ۵۸ ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد و نهم فروردین ۱۳۶۷ به عنوان بسیجی در حلبچه عراق به شهادت رسید، مدفن وی در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

*نادر تقی‌پور

پنجم تیر ۱۳۳۳، در روستای سیاه کوچه از توابع آستانه‌اشرفیه متولد شد، پدرش حسن مردی کشاورز بود و مادرش مرحوم جهان نام داشت.

تا پایان مقطع متوسطه در رشته انسانی تحصیل کرد و دیپلم گرفت، معلم بود و در سال ۱۳۵۷ ازدواج کرد که ثمره آن سه پسر است.

۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۵ بر اثر اصابت گلوله به دست و قلب توسط منافقان در شهرستان آستانه‌اشرفیه به شهادت رسید، مدفن وی در زادگاهش واقع است.

*محمود آتش‌پوش

۱۰ شهریور ۱۳۳۵، ‌در آستانه‌اشرفیه به دنیا آمد پدرش حسن و مادرش لیلا نام داشت تا پایان مقطع متوسطه تحصیل کرد و دیپلم گرفت و معلم بود.

به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و ۱۹ دی ۱۳۵۹ در گنجانجم به شهادت رسید، مدفن وی در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

*اسماعیل علی‌نیا

دوم آبان ۱۳۲۶، در آستانه‌اشرفیه متولد شد، پدرش حسن مردی مغازه‌دار بود و مادرش مرحوم فاطمه نام داشت، تا پایان مقطع راهنمایی درس خواند و کارمند مخابرات بود.

سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد که ثمره آن یک پسر و یک دختر است و سوم اسفند ۱۳۶۴، در زادگاهش هنگام درگیری با گروهک منافقان به شهادت رسید، مدفن وی در زادگاهش واقع است.

*حسین کاسب‌قانع

۱۰ دی ۱۳۲۲، در آستانه‌اشرفیه چشم به دنیا آمد و پدرش محمد، خوار و بارفروش بود و مادرش سکینه سلطان نام داشت، تا پایان مقطع متوسطه در رشته تجربی تحصیل کرد و دیپلم گرفت، خوار و بارفروش بود و سال ۱۳۵۱ ازدواج کرد و صاحب سه پسر و یک دختر شد، چهارم اسفند ۱۳۶۴، در زادگاهش هنگام درگیری با گروهک منافقان به شهادت رسید، مدفن وی در گلزار شهدای شهرش واقع است.

*محمدعلی تربیعی

ششم اسفند ۱۳۴۱ در آستانه‌اشرفیه متولد شد، پدرش غلامحسین و مادرش رقیه نام داشت، تا پایان مقطع کاردانی در رشته دینی و عربی تحصیل کرد و معلم بود.

 ۱۰ شهریور ۱۳۶۵، با سمت مسئول آموزش عقیدتی در عملیات کربلای ۲ در حاج عمران عراق به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و پس از تفحص در زادگاهش به خاک سپرده شد، نام مستعار او علی بود.

*حسن رحیمی

دوم فروردین ۱۳۳۰، در املش به دنیا آمد، پدرش اسماعیل مردی کشاورز بود و مادرش زینب نام داشت، تا پایان مقطع متوسطه تحصیل کرد و دیپلم گرفت، معلم بود و در  سال ۱۳۴۹، ازدواج کرد و صاحب دو پسر و سه دختر شد.

 ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱، در طراح استان خوزستان بر اثر اصابت ترکش به سر به شهادت رسید، مدفن وی در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

*سیدمصطفی علوی

۲۵ مرداد ماه ۱۳۴۴ در املش به دنیا آمد، پدرش سید موسی، روحانی بود و مادرش ربابه نام داشت، تا پایان مقطع کاردانی در رشته علوم اقتصادی تحصیل کرد و معلم بود.

به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۵،  در عملیات کربلای ۵ در شلمچه استان خوزستان بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه سر و صورت به شهادت رسید، مدفن وی در گلزار شهدای شهرستان زادگاهش واقع است.

*جبار رمضانی سیاخولکی

دوم اسفند ۱۳۳۸ در روستای سیاخولک از توابع رودبار به دنیا آمد، پدرش رمضان، کشاورز بود و مادرش باجی نام داشت و تا پایان مقطع متوسطه تحصیل کرد و دیپلم گرفت، طلبه بود و در  سال ۱۳۶۰ ازدواج کرد.

 این طلبه شهید از طرف بسیج عازم جبهه شد و ۲۱ اردیبهشت ۶۱ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید، مدفن وی در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

*حسن یگانه ارشد اباتری

۱۸ خرداد ۱۳۱۸، در روستای اباتر از توابع صومعه‌سرا به دنیا آمد و پدرش کردک، کشاورز بود و مادرش کبری نام داشت، تا پایان مقطع ابتدایی درس خواند، کارگر اداره بندر بود و در سال ۱۳۵۲ ازدواج کرد و صاحب هفت فرزند، پنج پسر و دو دختر شد.

 این شهید به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و ۲۰ بهمن ۱۳۶۶ در عملیات بیت‌المقدس در ماووت عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر، دست و پا، شهید شد، مدفن وی در گلزار شهدای بندر انزلی واقع است.

*طاهره حدادنژاد

چهارم فروردین ۱۳۳۸، در بندرانزلی به دنیا آمد، پدرش رمضان، حلب‌ساز بود و مادرش شکوفه نام داشت و تا پایان مقطع متوسطه تحصیل کرد و دیپلم گرفت و کارمند صدا و سیما بود. وی در سال ۵۹ ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد و ۲۷ فروردین ۱۳۶۷ در تهران بر اثر بمباران هوایی و اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید، مدفن وی در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

*محمدتقی شفیعیان نوبری

ششم بهمن ۱۳۲۹، در بندرانزلی به دنیا آمد، پدرش رجب و مادرش ام‌هانی نام داشت، تاپایان مقطع راهنمایی تحصیل کرد، کارمند مخابرات بود و در مهر سال ۱۳۵۸ بر اثر درگیری خیابانی در شهرستان انزلی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و قطع نخاع شد.

 این شهید در ۱۸ اسفند ماه ۱۳۵۸ به شهادت رسید و مدفن وی در زادگاهش واقع است.

* رسول نجم‌دید

۱۴ شهریور ماه ۱۳۰۴ در تهران به دنیا آمد، پدرش بابا بود و  مادرش معصومه نام داشت، سواد خواندن و نوشتن نداشت.  ازدواج کرده بود و صاحب چهار پسر و یک دختر شد، کارمند اداره کشاورزی بود و به عنوان رزمنده در جبهه حضور یافت. 

۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۶۱ در جبهه طراح اهواز استان خوزستان به شهادت رسید، وی مفقودالجسد است.

*ابراهیم حیدری

۲۳ تیر ۱۳۳۴ در بندر انزلی به دنیا آمد و پدرش محمدعلی با شغل بنا بود و مادرش حبیبه نام داشت، تا سوم متوسطه تحصیل کرد و کارمند کارخانه چوکا بود، سال ۱۳۵۸ ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد.

به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۰ در استان خوزستان بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید و مدفن وی در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه