هیچ وقت سر استقلال منت نمی‌گذارم/ برای جام‌جهانی روسیه برنامه دارم

مدافع ملی پوش استقلال با ابراز خرسندی از حضور مجدد در این تیم می‌گوید برای حضور طولانی مدتش در این تیم منتی بر سر کسی نمی‌گذارد چراکه استقلال زندگی او محسوب می‌شود و او می‌داند که خیلی‌ها آرزو دارند لباس این تیم را از نزدیک لمس کنند.

هیچ وقت سر استقلال منت نمی‌گذارم/ برای جام‌جهانی روسیه برنامه دارم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایسنا، مدافع ملی پوش استقلال با ابراز خرسندی از حضور مجدد در این تیم می‌گوید برای حضور طولانی مدتش در این تیم منتی بر سر کسی نمی‌گذارد چراکه استقلال زندگی او محسوب می‌شود و او می‌داند که خیلی‌ها آرزو دارند لباس این تیم را از نزدیک لمس کنند.

امیر حسین صادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره تمدید قراردادش با استقلال صحبت کرد. این گفت‌وگو را می‌خوانید:

* از تمدید قراردادت با استقلال شروع کنیم.

– من دو جلسه با آقای نظری جویباری داشتم. جلسه اول که یک ساعت طول کشید و فقط آمده بودیم ایشان را ببینیم و جلسه دوم هم که کمی بحثمان جدی بود و بعد از یک ساعت توافق کردیم. جالب است به شما بگویم که من هیچ پیشنهاد مالی‌ به استقلال ندادم و آنها به من پیشنهاد مالی خودشان را ارائه دادند و در نهایت توافق کردیم که من در این تیم باقی بمانم.

* ارزیابی‌ات از استقلال فعلی چیست؟

– درحال حاضر استقلال به لحاظ کلی جوانتر شده است و یک سرمربی بزرگ به نام امیر قلعه‌نویی هم در راس این تیم قرار گرفته است که خودش می‌داند چه عملکردی باید داشته باشد. ایشان یکبار در سال ۸۲ یک تیم جوان و گمنام را جمع کرد. بازیکنانی مثل من، انصافی، قربانی، طالبلو و خیلی‌های دیگر در آن تیم بودیم و بهترین بازی‌ها را ارائه می‌دادیم. خوشبختانه تلفیق خوبی از جوان و با تجربه در تیم ایجاد شده که این ما را به آینده امیدوار می‌کند. شرایط امسال ما خیلی سخت است. من این حرف را که می‌گویند چون در آسیا نیستیم کارمان ساده‌تر است را قبول ندارم. ما رنگ و لعاب جدیدی گرفته‌ایم و باید همه دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم تیم هماهنگ و صمیمی را بسازیم.

* امیرحسین صادقی چند سال است که در استقلال حضور دارد؟

– واقعا حساب نکرده‌ام، شاید ۱۱ سال. من فکر می‌کنم تنها دو سال در استقلال نبوده‌ام که آن هم علی رغم میلم بوده است. یعنی من می‌خواستم در استقلال باشم اما برخی از افراد حاضر در باشگاه نمی‌خواستند من باشم و نگذاشتند در این تیم بمانم. هواداران من را می‌شناسند و می‌دانند که زندگی و عشق من استقلال است. هیچگاه منتی بر سر استقلال نگذاشته‌ام. من پیشنهادهای داخلی و دو مورد خارجی داشتم که خود باشگاه هم در جریانش بود. هیچ وقت احتیاجی نبود که بخواهم آنها را مطرح کنم و من از حضور در استقلال خوشحالم و دوست دارم این ماندن متداوم باشد.

* از تجربه جام جهانی بگو. بازی در این سطح چیزی نیست که برای هرکس رخ بدهد.

– جز قهرمانی‌ها با استقلال و برد در داربی‌ها، شیرین‌ترین خاطره ورزشیم بازی در جام جهانی است. من در جام جهانی ۲۰۰۶ هم حاضر بودم اما در آنجا بازی نکردم. با این حال خوشحالم که در این جام جهانی بازی کردم. آنقدر خوب بودیم که فراموش کردنش ممکن نیست. تنها بازی با بوسنی بود که نمی‌دانم چرا بد بودیم وگرنه در دو بازی قبلی خیلی خوب کار کردیم. ما از نام ایران به خوبی دفاع کردیم و حالا دیگر باید برنامه‌ریزی جدیدی کنیم. خود من الان به جام ملتها و در ادامه جام جهانی روسیه فکر می‌کنم و برای آن جام جهانی برنامه دارم. من از سه سال پیش برای این جام جهانی برنامه داشتم و از همه کسانی که در رسیدن به هدفم کمکم کردند متشکرم. روزهای سخت و تمرینات پرفشاری را پشت سر گذاشتم تا به جام جهانی رسیدم و از لطف خدا متشکرم که به من این کمک را کرد تا در این جام به میدان بروم.

* از شکست آرژانتین برابر آلمان خوشحال شدی؟

– نه، روی برد آرژانتین شرط بسته بودم (باخنده). از بچگی آرژانتین را دوست داشتم. همان زمان که سرجیو گوئی گوچه‌آ برای آرژانتین بازی می‌کرد، عاشق این تیم بودم. در بازی آلمان و آرژانتین هم اگر جای مسی یک مارادونا بود همه چیز فرق می‌کرد. به قول امیرخان، مسی جایگاهش را درک نکرده بود ( باخنده) البته من کسی نیستم که در مورد مسی صحبت کنم اما نظرم این است که اگر مارادونا جای مسی در زمین بود مطمئن باشید نتیجه چیز دیگری می‌شد. مسی واقعا کار خاصی در فینال نکرد.

* نظرت راجع به تغییرات کادرمدیریتی استقلال چیست؟

– اقای افشارزاده پنجمین مدیری است که در استقلال می‌بینم و البته همه مدیران قبلی هم تلاششان برای استقلال بوده و همه زحمتکش بوده‌اند. امسال در استقلال تغییرات زیادی داشته‌ایم و از سویی دیگر آقای افشارزاده کارنامه خیلی روشنی در المپیک و ورزش ایران دارند. در کنار ایشان آقایان توفیقی، صاحب پناه، نظری جویباری، پورحیدری و سایر اعضای هیات مدیره هستند که دلسوزانه کمک می‌کنند و همگی کار بلد هستند. من از هوادارانمان می‌خواهم که در کنار دعایی که برای ما می‌کنند، دعا کنند تا این کادر مدیریتی هم در کارش موفق باشد. وزارت ورزش تا الان خوب کار کرده و امیدوارم تلاششان در نهایت جواب دهد و استقلال سال موفقیت آمیزی را پشت سر بگذارد.

* به عنوان بازیکن باتجربه تیم، توصیه خاصی برای بازیکنان جوان استقلال داری؟

– البته من کوچکتر از این هستم که توصیه کنم اما به آنها می‌گویم که حواسشان باشد که پیراهن چه کسی را به تن می‌کنند. قبل از من رضا حسن‌زاده پیراهن استقلال را پوشیده و چند اسطوره دیگر هم قبل از ایشان این لباس را پوشیده‌اند. امثال ما از استقلال می‌رویم و این لباس و تیم هستند که باقی می‌مانند. با این لباس افتخارات زیادی کسب شده و خیلی‌ها آرزویشان لمس لباس استقلال از نزدیک است. این پیراهن مقدس است و نباید آن را ساده ببینند بلکه باید با همه توانشان برای تیم و لباس کار کنند و بدوند. این لباس امثال من و خیلی‌های دیگر را به شهرت رسانده و موجب شده که سری در سرها داشته باشیم پس نباید آن را بی اهمیت و کم ارزش تلقی کنند.

* به عنوان سوال آخر، چه صحبتی با هواداران داری؟

– پارسال به آنها گفتم که وضع مالی تیم خراب است و تنها کمکی که می‌توانند به ما بکنند، دلگرمی دادن به ماست. الان به آنها می‌گویم که احتمال دارد در ابتدای فصل چند نتیجه بد به دلیل تغییرات زیاد داشته باشیم و از آنها توقع دارم که در روزهای سخت کمکمان باشند. ما به انرژی هواداران نیاز داریم و آنها خیلی می‌توانند در ابتدای فصل کمک حال ما باشند. ما در فصل گذشته نتایج خوبی نگرفتیم و هواداران از ما دلخور هستند. من امیدوارم که آنها را بتوانیم با تلاش این فصل‌مان خوشحال کنیم و دلخوری فصل گذشته را از بین ببریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه