وحدت، مهمترین مسئله امروز جهان اسلام است

قاری مصری در پاسخ به این سؤال که پیام قرآن پیرامون وضعیت کنونی جهان چیست گفت: همه باید با یکدیگر متحد باشیم.

وحدت، مهمترین مسئله امروز جهان اسلام است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از آستان خبر ، عبدالناصر حرک در پاسخ به اینکه با توجه به حضور چند روزه شما درگیلان و قرائت در شهرهای مختلف سطح قرائت قاریان گیلان را چگونه ارزیابی کردید اظهار کرد: در چند روزی که اینجا بودم قرائت قاریان اینجا از سایر نقاط بهتر بود.

15

این قاری بین‌المللی مصری در ارتباط با تأثیر قرآن کریم در سبک زندگی‌ قاریان مصری بیان کرد: شکی نیست که قرآن کریم قانون اساسی ماست و ما تابع آن رفتار می‌کنیم.

وی در ارتباط با وضعیت جامعه قرآنی مصر از نظر جایگاه اجتماعی قاریان، حافظان، سطح تلاوت‌ها و رونق آموزشی قرآن گفت: قاریان جایگاه بسیار خوبی در مصر دارند و از احترام بالایی براساس جایگاهی که دارند برخوردار هستند و قاریانی که سطح تلاوت آنها بالا باشد جایگاه بهتری در بین مردم دارند.

حرک تأکید کرد: در ایران هم فقط قاریان بزرگ را برای قرائت دعوت می‌کنند و اگر قاری به کشورهای مختلف سفر کرده باشد ولی به ایران نیامده باشد طوری در بین قاریان با وی برخورد می‌شود که انگار اصلاً سفر خارجی نداشته است.

وی با اشاره به سطح تعلیم و آموزش در مصر اذعان کرد: کشور مصر از نظر آموزش قرآن با توجه به وجود دانشگاه الازهر، در سطح بسیار بالایی قرار دارد و قاریان مصری در جهان حرف اول را می‌زنند.

این قاری مصری در پاسخ به اینکه پیامی را که امروز از قرآن کریم، با توجه به وضع کنونی جهان می‌توان دریافت کرد چیست اظهار کرد: همه ما باید دور قرآن کریم جمع شویم و به ریسمان الهی چنگ بزنیم و تا زمانی که کتاب و قبله ما یکی است با یکدیگر متحد باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه