افطار با هنرمندان گیلان زمین در منطقه آزاد انزلی+تصویر

اولین و بزرگترین افطار با هنرمندان گیلان زمین مقارن با میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) به ابتکار و دعوت معاونت فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و هنری این سازمان در فرهنگ‌خانه منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

افطار با هنرمندان گیلان زمین در منطقه آزاد انزلی+تصویر

 به گزارش ۸دی نیوز، اولین و بزرگترین افطار با هنرمندان گیلان زمین مقارن با میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع)  به ابتکار و دعوت معاونت فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و هنری این سازمان در فرهنگ‌خانه منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

در این مراسم که از ساعت هفت ونیم عصر آغاز شد و سه ساعت ادامه داشت بیش از یکصد هنرمند از گرایش‌های مختلف هنری حضور داشتند، مجری برنامه «وحید فخر‌موسوی» که خود بازیگر تئاتر و از مدیران هنری استان است شکلی متفاوت از ارائه برنامه‌های افطاری را ارائه داد و با چرخاندن میکروفون سیار از هنرمندان خواست هرکدام اثری از خود را در حالی‌که در جمع دیگر هنرمندان هستند و بدون حضور روی سن به مهمانان عرضه کنند. به این ترتیب شاعران، داستان نویسان کارگردانان و بازیگران سینما و تئاتر، خوشنویسان، اهالی موسیقی، هنرمندان تجسمی و مدیران هنری هریک از پشت میز افطاری خود برای دقایقی دیگران را به اثری از خود یا توضیحاتی درباره‌ی آثارشان میهمان می‌کردند. در طول برنامه‌ی افطار با هنرمندان بارها میکروفون در نواحی مختلفی از فرهنگ خانه چرخید و با هدایت مجری، افطار با هنرمندان در هیأت جشنی به صرف شعر و موسیقی و خاطره شکل گرفت.

در این جشن دو برنامه نیز روی سن اجرا شد: یکی اجرایی متفاوت و پرشور از دوقطعه آواز فارسی و گیلکی توسط استاد سید حسین قوامی و نوازندگی گروه استاد کنعانی و دیگری پخش کلیپ «سفر به صبح» و توضیحات نادر معصومی مدیر تصویر برداری و رضا مجلسی گوینده متن این اثر.

Eftar-honarmandan-1393.04.22

جشن «افطار با هنرمندان» را می توان بیعت اهل هنر گیلان‌زمین با افق نوین فرهنگی هنری منطقه آزاد انزلی دانست که نوید بخش رویش و زایشی درخشان در آینده‌ای نزدیک خواهد بود.

در این برنامه حضور خانواده‌ی شهید انصاری مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و مدیران آموزش و پرورش خمام و خشکبیجار نیز در کنار هنرمندان بسیار جلب توجه می‌کرد.

از جمله هنرمندان و مدیران حاضر در این مراسم می‌توان به اسامی زیر اشاره کرد:

محمد کوچکپور کپورچالی، سید حسن قوامی، اکبر کنعانی، سیامک قوامی، محمد رضا حسین‌زاده، فرهاد رحمانزاده، یونس رنجکش، محمد تقی رنجبر، امین حق‌ره، امیر فخر‌موسوی، ابراهیم شکری، اصغر کهن‌قنبریان، علیرضا شکورپور، محمد فرح بخشی، جواد لاله دوست، پونه نیکویی، نادر معصومی، رضا مجلسی، عباس جمشیدی، رقیه آزاد نیا، رضا نیکوکار، کیوان حبیب‌زاده، وحید مومنی، فراز عشقی، مصطفی گلشن ماسوله، آرش پور‌علیزاده، نیره بخشی‌پور، مهدی سجودی، عسکر مرادی، فاطمه مرادی، مجید امینی، احمد قربانی، محسن مرادی، زینب رهنما، مریم ساحلی، هما سامانی، مریم اشکانیان، کاوه چلمبری، سید جواد موسوی.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه