بلژیک، مشتری خرچنگ‌های گیلان

مدیرکل دامپزشکی استان گیلان گفت: علاوه بر فرانسه و آلمان، کشور بلژیک هم از مشتریان خرچنگ‌های گیلان است.

بلژیک، مشتری خرچنگ‌های گیلان

دکتر سهراب عاقبتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، توضیح داد: اغلب صید خرچنگ‌ها در گیلان که به آن «ده پای دراز آب شیرین» نیز گفته می‌شود به صورت آزاد است. کشور بلژیک علاوه بر کشورهای اروپایی نظیر آلمان و فرانسه از مشتری‌های خوب «ده پای دراز آب شیرین» گیلان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه صادرات این آبزی کاملا به صورت بهداشتی و با بسته‌بندی مناسب است، اضافه کرد: چون خرچنگ‌ها در کشور ما مصرف ندارند تمامی آنها به کشورهای دیگر صادر می‌شوند.

عاقبتی از صادرات دام زنده و فرآورده‌های خام دامی از مبدا استان گیلان به ارزش ۷۴ میلیارد و ۷۷ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۵۰۰ ریال به کشورهای عراق، آلمان، فرانسه، بلژیک، کانادا، امارات، ازبکستان، ویتنام، لبنان و ارمنستان خبر داد و افزود: این محصولات شامل ماهی پرورشی تازه، ماهی پرورشی زنده، بچه ماهی پرورشی، ماهی تزئینی، جوجه یکروزه گوشتی، تخم مرغ نطفه دار گوشتی، دوغ، سوسیس و کالباس، پا و پنجه مرغ و خرچنگ به تعداد ۲۰۴ فقره است که بعد از بررسی و نظارت بهداشتی به خارج از کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه کشور ویتنام از مشتریان پای مرغ گیلان است، خاطرنشان کرد: کشور امارات نیز از کشورهای مهم مشتری دوغ گیلان است.

عاقبتی، ارز وارده توسط صادرات محموله‌های فوق را ۲ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۱۰۰ دلار، اعلام و خاطرنشان کرد: صادرات محصولات دامی در سه ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل سه برابر شده است.

وی از صادرات ۱۶۵ هزار قطعه جوجه یکروزه گوشتی و ۳ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۷۴۰ عدد تخم مرغ نطفه دار گوشتی به کشورهای ازبکستان، عراق، لبنان و ارمنستان در ۳ ماه اول سالجاری خبر داد و افزود: جوجه یکروزه گوشتی و تخم مرغ نطفه دار گوشتی از کارخانجات جوجه کشی و مزارع مرغ مادر استان گیلان بعد از انجام آزمایشات لازم و اطمینان از سلامت محموله‌ها به خارج کشور صادر می‌شود.

عاقبتی، ارزش ریالی محموله های صادراتی را ۵۲ میلیارد و ۹۳۱ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال و ارز وارده توسط این محصولات را ۲ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۲۴۴ ریال بیان کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه