نماینده رودسر و املش در گفتگو با 8دی:

وزیر بهداشت در انتخاب رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اقدام نابخردانه ای انجام داد / اجازه نمی دهم عده ای رفتارهای غیر اخلاقی و تغییرات غیر منطقی شان را ادامه دهند

نماینده رودسر و املش گفت: از سرپرست استانداری انتظار داریم در قد و قواره یک استاندار ظاهر شود و اجازه ندهد گیلان مورد کم لطفی و بی مهری قرار بگیرد مانند اقدام ناشیانه و نابخردانه ای که وزیر بهداشت و درمان در انتخاب رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام داد.

وزیر بهداشت در انتخاب رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اقدام نابخردانه ای انجام داد / اجازه نمی دهم عده ای رفتارهای غیر اخلاقی و تغییرات غیر منطقی شان را ادامه دهند

اسدالله عباسی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی با اشاره به مسائل روز استان گیلان از جمله انتخاب استاندار، اظهار کرد: استان گیلان همیشه دست خوش رفتارهای سیاسی و غیر منطقی بوده است، مدیرانی انتخاب می شوند که شاید صرفا اهداف مد نظر دولت ها تحقق پیدا می کند اما فقط اهداف سیاسی محقق می شود و هدف های اجرایی، عمرانی و توسعه ای متأسفانه کم رنگ است.

وی افزود: استان گیلان در بحث میزان میانگین درآمد سرانه جز پایین ترین استان های کشور است در حالی که می تواند در بحث تولید، قطب کشاورزی به حساب بیاید، و از ظرفیت های کشاورزی، صنعتی، گردشگری، بنادر و… به درستی استفاده نشده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه استان گیلان از پتانسیل های نهفته خود خیلی بهره مند نشده است و دست خوش تحولات سیاسی می شود، ادامه داد: دولت محترم و آقای رییس جمهور استانداری را انتخاب کنند که از توانمندی های لازم و تجربیات مدیریتی برخوردار باشد، استانداری که صبغه اجرایی و تخصصی اش بر کفه سیاسی گری اش قالب باشد یعنی نیاید فقط به تغییر و تحولات سیاسی دامن بزند و مطامع جناح سیاسی خاصی را پیش ببرد و فقط آنها را آرام کند.

وی تصریح کرد: استاندار گیلان نباید از مطالبات مردمی غفلت کند و در رابطه با انتخاب استاندار هرچه سریعتر باید تعیین تکلیف شود.

** از سرپرست استانداری انتظار داریم در قد و قواره یک استاندار ظاهر شود

عباسی تصریح کرد: از سرپرست استانداری هم انتظار داریم در قد و قواره یک استاندار ظاهر شود و اجازه ندهد استان ما مورد کم لطفی و بی مهری برخی دوستان کشوری قرار بگیرد مانند اقدام ناشیانه و نابخردانه ای که وزیر بهداشت و درمان در انتخاب رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام داد.

** اجازه نمی دهم عده ای رفتارهای غیر اخلاقی و تغییرات غیر منطقی شان را ادامه دهند

نماینده رودسر و املش، گفت: یکی از نخبگان و پزشکان حاذق و موفق کشور را که چهره ملی و بین المللی دارد را با این رفتار وزیر از طریق رانت و جریانات اجتماعی و سیاسی بخواهد حرکتی انجام داد و از ناحیه یک یا دو نمایندگان می خواهند این کار را پیش ببرند و بنده به عنوان یکی از نمایندگان استان اجازه نمی دهم که این ها به رفتارهای غیر اخلاقی و تغییرات غیر منطقی شان را ادامه دهند و از سرپرست استانداری انتظار داشتیم جلوی این کار گرفته شود.

** یکشنبه هفته آینده درس به یادماندنی خواهیم داد

عباسی با بیان اینکه متأسفانه ایشان در این قسمت مسامحه کردند و جلوی این کار را نگرفتند، تأکید کرد: به خاطر همین عزل و نصبی که در استان صورت می گیرد و کوتاهی ها در بخش بهداشت و درمان در سراسر کشور در مباحثی مثل پزشک خانواده، نظام ارجاع و پرونده های الکترونیک، نظام سلامت، توزیع دارو، کنترل قیمت دارو، واردات دارو و مانند این صورت گرفته است در روز یکشنبه هفته آینده پیگیر استیضاح وزیر بهداشت و درمان در خانه ملت خواهیم بود و درس به یادماندنی خواهیم داد که در عالم مدیریت اجرایی کشور اخلاق مدیریتی باید رعایت شود و در چارچوب قانون مدیریت کنند.

** آن ها که برای افراد مسئله دار فرش قرمز پهن می کنند، باید پاسخگوی خیانت به مردم باشند

عباسی با بیان اینکه کسانی که برای افراد مسئله دار فرش قرمز پهن می کنند و سابقه سوء مدیریت دارند  باید پاسخگوی خیانت های جامعه پزشکی پیش مردم باشند، گفت: افرادی امروز مردم را از بیمارستان های دولتی روی گردان و به سمت بیمارستان های خصوصی و کلینک های خصوصی هدایت می کنند؛ نباید چمبره قدرت در دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان بزنند و به جای طبابت، تجارت پزشکی را جایگزین و شایع  کنند.

وی اظهار کرد: به کسی این اجازه را نخواهیم داد و حتما بنده و تعدادی از نماینگان گیلان در این رابطه واکنش نشان می دهیم و از ابزارهای مثل استیضاح وزیر استفاده خواهیم کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
فرهنگ
با سلام نماینده محترم که تخطئه میفرمایند عملکرد حوزه بهداشت و درمان استان را، چرا تا کنون انتقادی به ماحصل عملکردی سطح استان و وزارتخانه نداشته بودند؟! اینک که به جابجایی مدیران در منصب رییس علوم پزشکی گیلان (که در حیطه اختیارات وزیر بهداشت است و بس) رسیده چرخش به انتقاد تند از وزارتخانه بهداشت آغاز کرده اند!!!!! حالیکه اگر انتقادی به عملکرد حوزه بهداشت در سطح استان و شهرستانها وارد است (که بحق وارد است) به سطح مدیریتی بهداشت و درمان استان هم وارد می شود. اما ایشان در این زمان انتقاد آتشین را مناسب دیده اند! به واقع چرا چنین است؟! اگر نقدی وارد بوده در زمان خودش باید مطرح و پیگیری میشد. تا شائبه گرو کشی و تسویه حساب به اذهان متبادر نگردد!! در تمامی زمینه ها
در حاشیه