تاکید ابوبکر البغدادی بر ویران نمودن کعبه/ پاسخ النصره به داعش با تشکیل امارت شام

ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در اظهاراتی بر ویران نمودن کعبه با توجیه اینکه مسلمانان نباید سنگ را پرستش کنند، تعهد کرد.

تاکید ابوبکر البغدادی بر ویران نمودن کعبه/ پاسخ النصره به داعش با تشکیل امارت شام

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مهر، چند روز پیش موضع گیری یکی از سرکردگان داعش درباره لزوم ویرانی کعبه بسیار خبرساز شده بود. اما منابع موثق امروز خبری را منتشر کرده اند که رویکرد افراط گرایانه و ضد اسلامی گروه تروریستی داعش را بیش از پیش نمایان می کند.

منابع عراقی در این باره اعلام کردند: “ابوبکر البغدادی” سرکرده داعش در اظهاراتی بر لزوم ویران نمودن کعبه تاکید کرد و افزود: اصول و عقاید اسلامی به ما اجازه پرستش سنگ را نمی دهد.

یک سایت اینترنتی نزدیک به سرکرده داعش هم در تایید این خبر، اعلام کرد: البغدادی به ویران نمودن کعبه تعهد کرده است.

به گزارش پایگاه “عین العراق نیوز” این منبع نزدیک به داعش در ادامه مدعی شده است: حجاج برای لمس کردن دیوار کعبه و پرستش سنگ به مکه می روند و آنها برای عبات خدا به آنجا نمی روند پس باید کعبه را ویران کنیم!

خاطرنشان می شود گروه تروریستی داعش طی ماههای اخیر بسیاری از مراقد امامان، امامزداگان و صحابه پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام علی (ع) را ویران نموده اند.

البته نکته بسیار مهم در نگرش بسته و متحجرانه گروه تروریستی داعش همین مسئله است که آنها به جای تمرکز بر روی تغییر نگرش مردم نسبت به موضوع عبادت خدا در تلاش هستند که صورت مسئله را پاک کنند و این خود بیانگر سطح بسیار پایین تفکرات این گروه تکفیری تروریستی است.

پاسخ النصره به داعش با تشکیل امارت شام

منابع نزدیک به گروههای افراطی در سوریه از انتشار فایل صوتی جدیدی از اظهارات “ابومحمد الجولانی” سرکرده جبهه النصره خبر می دهند که در آن تاسیس “امارت شام” را اعلام کرده است.

این منابع اعلام کردند که این اقدام سرکرده النصره در پاسخ به تشکیل خلافت اسلامی توسط “ابوبکر البغدادی” سردکرده داعش و اعلام لزوم بیعت با وی به عنوان خلیفه مسلمانان، اتخاذ شده است.

الجولانی در این بیانیه صوتی اعلام کرده است: “زمان آن فرا رسیده که امارت اسلامی را در سرزمین شام تشکیل دهیم که در آنها حدود و شرع الهی بدون هرگونه کم و کاستی به اجرا گذاشته خواهد شد.”
وی در ادامه افزود: “ای عزیزان! زمان آن فرا رسیده که امارت اسلامی را در سرزمین شام برای حفظ حقوق مسلمانان و حفاظت از حریم و مقدسات آنها تشکیل دهیم و به امر الله عز وجل به کوچکترین تا بزرگترین فرمان و دستور وی جامه عمل بپوشانیم.”

سرکرده النصره تاکید کرد: ” ما اجازه نمی دهیم که هیچ موجودی روی زمین ثمره جهاد شما را از بین ببرد حتی اگر یک قطره خون در رگ هایمان باقی مانده باشد، ما اجازه برقراری نظامهای لائیک و پروژه های خارجی را نمی دهیم”.

الجولانی در ادامه اظهاراتش در حالی که به نظر می رسد در جمع برخی اعضای النصره بوده، افزود: “ای دوستان عزیز! کلید این امارت هم اکنون در دستان شماست و می توانید از همین حالا تا ۱۰ روز دیگر برای برقراری کامل آن تلاش کنید! کسی با شما در سرزمین شام بر سر این مسئله رقابت نمی کند و شما در این ایستگاه تاریخی که مسلمانان از ۱۴۰۰ سال پیش تاکنون انتظار آن را کشیده اند، از سوی خدا انتخاب شده اید”.

وی درباره مرزهای امارت به اصطلاح اسلامی خود نیز مدعی شد: “این امارت با تمامی کسانی که بخواهند به مسلمانان آسیبی برسانند خط تماس دارد، مرزهای ما به طور گسترده با نظام (سوریه) و دشمنان ما نقاط اشتراک دارد و هر سرباز النصره باید برای وقایع احتمالی کاملا آماده باشد.”

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه