آیت‌الله محمدی‌گیلانی فدایی امام خمینی (ره) بود

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: آیت‌الله محمدی‌گیلانی فدایی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی بود.

آیت‌الله محمدی‌گیلانی فدایی امام خمینی (ره) بود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری شب گذشته در مراسم ارتحال آیت‌الله محمد محمدی‌گیلانی در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با تسلیت به مردم ولایتمدار گیلان اظهار کرد: آیت‌الله محمدی‌گیلانی شخصیتی بسیار اثرگذار برای نظام و انقلاب اسلامی بود.

jpg1699

وی آیت‌الله محمدی‌گیلانی را از استوانه‌های علمی حوزه علمیه قم عنوان کرد و افزود: آیت‌الله محمدی‌گیلانی از استادان شاخص در فقه، فلسفه و کلام قبل از انقلاب اسلامی بود.

منتظری با اشاره به لبیک به دعوت امام (ره) توسط آیت‌الله محمدی‌گیلانی پس از انقلاب اسلامی، بیان کرد: آیت‌الله محمدی‌گیلانی در سخت‌ترین شرایط و حساس‌ترین مواقع برای انقلاب وارد میدان شد.

jpg1702

رئیس دیوان عدالت اداری، آیت‌الله محمدی‌گیلانی خود را فدایی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد: آیت‌الله محمدی‌گیلانی در مسیر دفاع از ارزش‌های انقلاب، پاسداری از معارف و تعالیم دین مقدس، مکتب امام و ولایت دارای صلابت، اقتدار، قاطعیت و شهامت بود.

وی آیت‌الله محمدی‌گیلانی را انسانی بسیار خلاق، بزرگوار، مهربان و با کرامت توصیف کرد و گفت: آیت‌الله محمدی‌گیلانی مصداق بارز مقابله با کفار و مهربانی با خودی‌ها بود.

jpg1703

منتظری با اشاره به وقایع سال‌های ۵۹ و ۶۰ در کشور، خاطرنشان کرد: آیت‌الله محمدی‌گیلانی با عناصر مفسد رژیم طاغوت و گروهک منافقین با صلابت عمل کرد و انقلاب اسلامی مدیون این بزرگوار است.

رئیس دیوان عدالت اداری با تاکید براینکه آیت‌الله محمدی‌گیلانی دفاع‌کننده از حریم قرآن بود، یادآور شد: ارتحال در ماه مبارک رمضان و شب جمعه و همچنین خاکسپاری در جوار کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) از جمله امتیازهایی است که خداوند نصیب آیت‌الله محمدی‌گیلانی کرد.

jpg1704

*مسئولیت علما در جامعه ولایی سنگین است

وی به مسئولیت خطیر و سنگین علما در جامعه اسلامی و ولایی اشاره کرد و افزود: اگر عالم دینی انحراف فکری پیدا کند و هر فسادی مرتکب شود در گناهان جامعه شریک است.

رئیس دیوان عدالت اداری به جهاد نکاح اشاره کرد و گفت: فتوای مذکور رسوایی برای جهان اسلام است و این احکام را با نام اسلام و رسول‌الله (ص) صادر کردند.

وی فتوا دهندگان جهاد نکاح را دست‌پرورده شوم استعمار خواند و بیان کرد: مثلث شوم آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی افراد مذکور را به جهان اسلام تحمیل کردند.

jpg1705

منتظری جایگاه علمای صالح در مکتب قرآن و ولایت را والا دانست و تصریح کرد: امام صادق (ع) فرمودند علمای شیعه مرزبانان مورد اطمینان هستند و مردم را از گرفتار شدن به دام شیطان حفظ می‌کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه علمای دینی اجازه رواج افکار شیطانی در فکر، مغز و روان جوانان شیعه را نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: بعضی از افراد از اندیشه‌های پاک، خلوص نیت و صفای باطن مردم سوء استفاده می‌کنند و با عرفان‌های کاذب و ارتباط دروغین با امام زمان (عج) فسادهای مالی و اخلاقی را مرتکب می‌شوند.

وی بر مراقبت مردم مبنی بر فریب نخوردن از جریان‌های مختلف فکری تاکید کرد و یادآور شد: چپ‌گرایی و راست‌گرایی به هر معنا قابل قبول نیست.

*ولایت بزرگ‌ترین سرمایه شیعه

منتظری ولایت را یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های شیعه خواند و اظهار کرد: دشمن به دنبال جدا کردن مردم از علما و مرجعیت است.

رئیس دیوان عدالت اداری، سعادت جامعه را در تبعیت از رهبری و عالمان دینی عنوان کرد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه