معاون فرهنگی فرماندهی انتظامی گیلان: عزم راسخی در بعضی مسئولان در مورد ماهواره و بدحجابی وجود ندارد

محمد رضا جعفری خیرخواه در نشست اعضای بسیج رسانه گیلان با موضوع آسیب شناسی شبکه های ماهواره ای با اشاره به اینکه خیلی از خانواده های ایرانی نمی دانند در ارتباط با ماهواره، چه مشکلی گریبانگیرآنها شده است، بیان کرد: ضعیف بودن ارتباط پدر ومادر با فرزندان، موجب تاثیر پذیری بیشتر آنان از ماهواره می شود.

معاون فرهنگی فرماندهی انتظامی گیلان: عزم راسخی در بعضی مسئولان در مورد ماهواره و بدحجابی وجود ندارد

به گزارش ۸دی نیوز، معاون فرهنگی- اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه ۲۶ نهاد وسازمانی که در مورد عفاف وحجاب وظیفه دارند، در این رابطه مسئولند، گفت: برخی از این نهاد ها با پلیس همکاری نمی کنند و عزم راسخی در بعضی مسئولان در مورد ماهواره و بدحجابی وجود ندارد.

محمد رضا جعفری خیرخواه در نشست اعضای بسیج رسانه گیلان با موضوع آسیب شناسی شبکه های ماهواره ای با اشاره به اینکه خیلی از خانواده های ایرانی نمی دانند در ارتباط با ماهواره، چه مشکلی گریبانگیرآنها شده است، بیان کرد: ضعیف بودن ارتباط پدر ومادر با فرزندان، موجب تاثیر پذیری بیشتر آنان از ماهواره می شود.

وی در پاسخ به خبرنگار ۸ در نیوز، با بیان اینکه عزم راسخی در بعضی متولیان امر ومسئولان در رابطه با مشکل ماهواره و بدحجابی وجود ندارد، اظهارکرد: مقابله با بی حجابی تنها وظیفه پلیس نیست، بلکه ۲۶ نهاد وسازمانی که در مورد عفاف وحجاب وظیفه دارند، در این رابطه مسئولند و برخی از این نهاد ها با پلیس همکاری نمی کنند.

معاون فرهنگی- اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اعلام اینکه درگذشته تنها ۱ تا ۵ درصد مردم ماهواره داشتند، تصریح کرد: طبق آمارهای اعلام شده از سوی مسئولان، هم اکنون در تهران ۷۱ درصد و درکل کشور بیش از ۵۰ درصد مردم ازماهواره استفاده می کنند.

جعفری خیرخواه به وجود مشکلات فرهنگی و اقتصادی در خانواده ها اشاره و عنوان کرد: پدر ومادر درخانواده با فرزندان صحبت نمی کند وبرای فرار از مشکلات وبه جای ارتباط و صحبت با فرزندان، ماهواره را قرار داده اند.

وی با بیان اینکه نمی توان ماهواره ها را با راهکار مقابله جمع کرد، افزود: رسانه ها در زمینه آگاه سازی واطلاع رسانی آسیب های ماهواره به مردم، نقش ومسئولیت سنگینی برعهده دارند.

معاون فرهنگی فرماندهی انتظامی گیلان، با تاکید براینکه جنگ رسانه ای دشمن در واقع، یک شبیخون فرهنگی است، گفت: تعبیر شبیخون فرهنگی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، نشان از غفلت ما دراین جنگ دارد چرا که در شبیخون، دشمن از غفلت ما استفاده کرده و هجوم می آورد اما در تهاجم، ما از هجمه دشمن آگاه هستیم.

جعفری خیرخواه با تصریح براینکه هزینه استفاده از ماهواره در ایران درابتدا وسالهای گذشته، ۲ میلیون تومان بود، خاطر نشان کرد: با گذشت زمان هزینه استفاده از ماهواره، تنزل پیدا کرده وهم اکنون به ۱۰۰ تا ۱۵۰هزارتومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در خانواده هایی که در پائین ترین سطوح اقتصادی زندگی می کنند، ماهواره وجود دارد، اعلام کرد: خیانت زن وشوهر به یکدیگر، رواج یافتن بد حجابی، از بین رفتن قبح ارتباط پسر ودختر، کمرنگ شدن غیرت وارزش های خانوادگی و بلوغ زودرس از جمله آسیب ها و اهداف شبکه های ماهواره ای هستند.

معاون فرهنگی فرماندهی انتظامی گیلان، بیشترین گروه سنی دستگیر شده در ارتباط با بد حجابی را طبق آمار، افراد ۱۵ تا ۲۰ سال عنوان کرد و افزود: در این آمارها هر چه قدر سن افراد پائین تر باشد، بیشتر گرفتار معضل بد حجابی هستند.

خیرخواه بیشترین فراوانی در این افراد را به لحاظ تحصیلات، دیپلمه ها وکمترین فراوانی را افراد دارای مدرک لیسانس به بالا، اعلام کرد و گفت: بیشترین فراوانی در افراد بد حجاب دستگیر شده، به ترتیب بیکار، محصل، دانشجو، دارای شغل آزاد، خانه دار و کارمندان دولت بود.

وی با بیان اینکه، بد پوششی در همه نقاط ایران که مردم دارای فرهنگ متفاوت هستند به یک صورت ویکسان رواج یافته است، اظهارکرد: این یکسانی، نشان از تاثیر ماهواره در افراد بد پوشش دارد.

معاون فرهنگی فرماندهی انتظامی گیلان، بیشترین کار پلیس را در مورد افرادی که به صورت عمدی وسازمان یافته حجاب را رعایت نمی کنند، اعلام و تصریح کرد: بیشتر افراد به صورت غیر عمدی بد حجابند و باید آگاه سازی و کار فرهنگی در مورد آنان انجام داد.

 

معاون اجرایی و راهبردی سپاه قدس گیلان نیز در این نشست، با اشاره به اینکه شصتمین شبکه فارسی زبان ماهواره ای هفته گذشته افتتاح شد، بیان کرد: این شبکه ها را صهیونیست ها اداره می کنند و۶ شبکه مستقیما، بوسیله صهیونیست ها اداره می شود.

عباس بایرامی با بیان اینکه ۳۰۰ شبکه ماهواره ای در کشورمان به راحتی ومستقیم قابل دریافت است، اظهار کرد: هدف این شبکه ها آندلسی کردن فضای ایران اسلامی است همانطور که درقلب اروپا واسپانیای سابق، کار به جایی رسید که مسلمانان را قتل عام کردند، زیرا اعتقادات آنان را گرفتند وارزش های اخلاقی مسلمانان را از بین بردند.

وی با تاکید براینکه اگر غزه مورد هجوم قرار می گیرد وداعش در سوریه وعراق جنایت می کند، در راستای همین اهداف است، افزود: جنگ رسانه ای دشمن یک جنگ علنی با ابزار نامتقارن است.

معاون راهبردی سپاه قدس گیلان، برلزوم هم اندیشی برای بحث آسیب های ماهواره ای تاکید کرد و گفت: نظر وحرف رسانه ها برای همه افراد جامعه اثر گذار است و رسانه ها در این زمینه مسئولیت مهمی برعهده دارند.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه