قطعنامه تجمع بانوان گیلانی در روز ملی عفاف و حجاب

تجمع بزرگ بانوان گیلانی همزمان با بیست و یکم تیرماه روز ملی عفاف و حجاب با قرائت قطعنامه پایان یافت.

قطعنامه تجمع بانوان گیلانی در روز ملی عفاف و حجاب

به گزارش ۸دی نیوز، تجمع بانوان در روز ملی عفاف و حجاب با قرائت قطعنامه پایان یافت.

متن این قطعنامه به شرح زیر است:

ای پیامبر به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو روسری های بلند خود را بر خویش فرو افکنند این کار برای اینکه (به عفیف بودن ) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است، خداوند همواره آمرزنده مهربان است.

انسان در معرض آسیب قرار دارد و همه باید مراقب رفتار خود باشیم و بدانیم برخی مظاهر خودنمایی، بی تقوایی و رعایت نکردن حجاب و عفاف آثار مخرب و ماندگاری بر اخلاق و سیاست جامعه دارد ودر این زمینه باید خود زنان، بیشتر مواظبت کنند.

۲۱  تیر ماه ۱۳۱۴ یادآور یکی از پر افتخارترین حماسه های ملت غیور و متدین ایران اسلامی و در عین حال مظلوم ترین این حماسه هاست این روز که از آن به نهضت عفاف و حجاب تعبیر می شود نشانگر هوش و شعور بی نظیر سیاسی و دینی ملتی است که برای حفظ اعتقادات و هویت انسانی و اسلامی خود ایستاده است.

نهضت گوهر شاد از دیدگاه تاریخی واقعه ای است که در اعتراض به سیاست های ضد اسلامی رضا خان به خصوص کشف حجاب، پس از بازگشت وی از سفر ترکیه رخ داد. اما با کمی دقت متوجه می شویم این قیام اولین نهضت دفاع از حقوق زنان و نهضت دفاع از اولین قربانیان هجوم استعمار غرب در ایران بود چرا که غرب در مسیر پیاده کردن پروژه بزرگ استعماری خود می بایست جامعه اسلامی را به انحطاط می کشانید و درست فهمیده بود که در این مسیر باید قلب این جامعه یعنی زنان مؤمن آن را هدف قرار دهد. چون اگر زن مسلمان از خود تهی شود و هویت دینی و انسانی خود را از دست بدهد و تنها به کالایی قابل خرید و فروش تبدیل شود دیگر مادر و زن مجاهد پروری هم در جامعه اسلامی وجود نخواهد داشت تا سربازان مدافع اسلام و  جامعه اسلامی و جهان اسلام را پرورش دهد.

اما ملت هوشیار ایران آن نیت شوم را به خوبی تشخیص داد و یکی از ماندگارترین برگ های تاریخ پر افتخار ایران اسلامی را با تقدیم خون خود در مسجد گوهر شاد به ثبت رساندند. آری یکی از برکات انقلاب اسلامی که ریشه در حماسه ها و از خود گذشتگی¬های ملت دیندار مؤمن ایران اسلامی دارد بازگرداندن عزت و شرافت زن مسلمان به عنوان رکن و عنصر اصلی شرافت و کرامت جامعه اسلامی است.

در همین راستا در سال های اخیر به موازات گسترش بدحجابی در جامعه، شاهد نقشه های سازماندهی شده ی استکبار جهانی و همدستانش به شیوه ی دیگر در جامعه اسلامی هستیم و باید بدانیم آزادی به شکل غربی آن که موجب تباهی جوانان و خانواده ها می شود ابزار اصلی هجمه به جوامع اسلامی گردیده است.

برهمه ما و مسلمانان ایستادگی و آگاهی بخشی نسبت به آن واجب است و از آزادیهای مخرب باید جلوگیری نمود.

لذا ما زنان ایران اسلامی، ‌همواره با تأسی و تاثیر پذیرفتن از بانوان شهید مانند مریم فرهانیان، نسرین افضل، ناهید فاحی کرجو و فوزیه شیردل بعنوان نماد عفاف و جهاد زن ایرانی، امروز بعنوان سنگر بان ارزشهای اسلامی در برابر وضع جاهلی دنیـای غرب با پـاسداری از حریم حجاب به عنوان دژ امنیت زن و پیشتـاز در میـادین علم، فرهنـگ و سیاست از حصارمستحکم فرهنگ اسلامی محافظت نموده و از متولیان فرهنگی کشور و رسانه ها و دستگاههای تربیتی و ارشادی و همه کسانی که دغدغه دین و انقلاب را دارند. با اجرای قانون در حوزه هنجارهای پوشش در فضای جامعه و مدارس و دانشگاه ها و مراکز آموزشی به ویژه، سواحل دریاها و تفرجگاه ها و پارک ها و… روشی

برای تضمین اجرای آن تعریف نمایند و انتظارمی رود که با هماهنگی و انسجام و با شجاعت و شهامت وارد میدان شوند و به تکلیف خود عمل نمایند.

با توجه به شرایط موجود ما تجمع کنندگان با تأکید بر قرآنی بودن وظیفه مهم رعایت عفاف و حجاب و با تأسی سیره نبوی و اهل بیت علیهم السلام خواسته های خود را به شرح ذیل اعلام می کنیم:

۱- از مسئولین محترم جمهوری اسلامی در قوای سه گانه مصرا” می خواهیم ضمن توجه بیشتر به موضوع اساسی عفاف و حجاب در اجرای قانون مصوب شورای انقلاب فرهنگی همتی بیش از گذشته مبذول دارند و اجازه ندهند این مصوبه قانونی در اجرا، با موانع و مشکلات مواجه شود . وظیفه مهم امر به معروف و نهی از منکر در این مقوله بسیار مهم به عهده آحاد مردم قرار دارد و هیچ مسلمانی نمی تواند در مقوله مهم عفاف و حجاب بی تفاوت باشد به طور مشخص به دولت جمهوری اسلامی یادآور می شویم که اجرای قانون حداقل در ادارات دولتی به نحو شایسته ای مورد توجه کامل قرار گیرد.

۲- از سیاستگذاران و مجریان فرهنگی و رسانه ای کشور به خصوص وزارت ارشاد اسلامی و رسانه ملی می خواهیم که در موضوع عفاف و حجاب با دقت و سرعتی بیش از گذشته به تدوین برنامه و اجرای آن بپردازند. بدیهی است مقوله مهم عفاف و حجاب تنها به یک سازمان و دستگاه فرهنگی و اجرایی مرتبط نیست و اقدام جامع الاطراف و  همه سونگر هماهنگی را می طلبد.

۳- ضمن تقدیر از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی درخواست ما از وزارت محترم کشور و فرمانده محترم نیروی انتظامی اجرای دقیق و همه جانبه قانون عفاف و حجاب در جامعه است . و قوه قضائیه با مظاهر بدحجابی پس از ارشاد و عدم رعایت آن با تظاهر بدحجابی در سطح جامعه برخورد قانونی و عملی اجراء نماید.

۴- با توجه به وظایف خطیر حوزه های مقدس علمیه و دانشگاه ها برای تعمیق و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب وظایف که به طور قطع وقوف کامل به آن دارند.

درخواست ما از مدیران معزز این مراکز فرهنگ ساز کشور توسعه و تولیدات آورده های فقهی و علمی بیشتر در مقوله مهم عفاف و حجاب است و از صاحب نظران نخبه حوزه و دانشگاه خواستاریم            بیش از گذشته به این مقوله مهم بپردازند.

۵- ازخانواده های محترم درخواست می نمائیم در کنترل عزیزان جوان خود هوشیاری لازم را در استفاده از ماهواره، اینترنت، بلوتوث ها بعمل آورند و جایگزین مناسب جهت اوقات فراغت عزیزان خود انتخاب نمایند. و زنان ما در حفظ حجاب و عفاف خود بکوشند و مردان ما به حجب آراسته شوند که حجب جنسیت نمی شناسد. پوشش و نگاه مردان ما هم بایستی حجابی زیبنده داشته باشند تا جامعه ای پاک و عاری از گناه داشته باشیم.

در پایان تصریح می نماییم از آنجا که عفاف و حجاب از ضروریات دین مبین اسلام و از اوامر صریح خداوند در قرآن کریم است هتک حرمت به عفاف و حجاب اهانت به آبروی امت اسلامی و دین است . لذا از همه مسئولین و مردم شهید پرور گیلان خواستاریم همانگونه که پس از سال ها مبارزه و با نثار خون های فراوان، حکومت سراسر ظلم طاغوت را برچیدند در ترویج عفاف و حجاب نیز به عملی جهادگونه بپردازند تا بار دیگر نقشه شوم دشمنان را ناکام نمایند.

بانوان تجمع کننده ترویج عفاف و حجاب استان گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
هادی
درود بر بانوان مومن،عفیف و ولایت مدار ایران اسلامی بالاخص بانوان گیلانی.
در حاشیه