وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشت:

شهدای ترور پرچم داران متعهد و متخصص انقلاب اسلامی بودند/ ۴۰ سال مدبرانه و عاقلانه مقاومت می کنیم

وزیر ارشاد جنگ اقتصادی، تحریم و فشار اقتصادی را مانند ترور و جنگ خواند و گفت: ایران و انقلاب با این تحمیل ها خم بر ابرو نمی آورد

شهدای ترور پرچم داران متعهد و متخصص انقلاب اسلامی بودند/ ۴۰ سال مدبرانه و عاقلانه مقاومت می کنیم

به گزارش خبرنگار هشت دی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در سی و هشتمین سالگرد شهادت شهید انصاری استاندار اسبق گیلان و شهید علیرضا نورانی معاون عمرانی استانداری گیلان در گلزار شهدای رشت ضمن گرامیداشت ۸هزار شهید گیلانی که برای عزت ایران و انقلاب جان فدا کردند اظهار کرد: انقلاب اسلامی ملتی داشت که توانست نهال انقلاب را به درختی تنومند تبدیل کند.

وی با اشاره ۱۷هزار شهید ترور در کشور بیان کرد: آغاز جریانات ترور بلافاصله پس از انقلاب اسلامی بود و هیچ جامعه ای به تناسب جمعیت ایران به اندازه ما از ترور و تروریست رنج نبرده است.

** شهید انصاری با تخصص، تعقل و تدین خاطرات پایداری از خود برجای گذاشت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه همه قربانیان ترور پرچم داران رفیع نیت متعهدانه و متخصصانه انقلاب اسلامی بودند ابراز کرد: شهید انصاری شهید جهان دیده ای بود که با تخصص، تعقل و تدین خود توانست خاطرات پایدار از خود برجای بگذارد.

صالحی با بیان اینکه بسیاری از نظام ها با ترور چند شخصیت پاشیده می شدند اما انقلاب اسلامی صدها چهره شاخص خود را از دست داد و پایدار ماند گفت: این نظام با خون شهدا زنده تر شد.

وی جریان جنگ تحمیلی رژیم بعثی صدام را از دیگر نقشه های براندازی نظام دانست و افزود: ۸سال جنگ تحمیلی روزهای بسیار سخت و غیرت آفرینی بود که خسارات مادی و معنوی بسیاری داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ۴۴۰میلیارد دلار خسارت مادی و وجود هزاران شهید به عنوان خسارت معنوی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰هزار شهید بمباران شیمیایی، ۱۶هزارو ۱۵۴شهید بمباران شهرها و بمباران های هواپیمایی شرایط سخت و وحشتناکی را رقم زد که نشان دهنده مظلومیت این ملت است‌.

وی افزود: با وجود ۱۳۰هزار جانباز شیمیایی، سایرجانبازان و شهدا در این ۴۰سال گردنه پرزحمت و پرخطر دفاع مقدس را عبور کردیم.

صالحی با بیان اینکه با وجود امام خمینی (ره) هیچ وقت تزلزلی به وجود نیامد گفت: با وجود مقاومت بازدارنده و سلاح پایدار باید بدانند که این ملت هجوم نمیکند اما در برابر هجوم و تهدید سر فرو نمی آورد.

وزیر ارشاد جنگ اقتصادی، تحریم و فشار اقتصادی را مانند ترور و جنگ خواند و گفت: ایران و انقلاب با این تحمیل ها خم بر ابرو نمی آورد زیرا ما در این ۴۰سال با انواع تحریمات علنی و غیرعلنی زندگی کرده ایم و همیشه طرفدار مقاومت با عقلانیت بوده ایم.

وی با بیان اینکه مدبرانه و عاقلانه مقاومت می کنیم و بانگاه دولت تدبیر و امید مسیر بازگشایی برنامه ها را دقیق، همه جانبه و با حمایت از کلیت ارکان نظام انجام می دهیم گفت: اکنون عهدشکنی شده و این دولت و ملت ما را بر پایداری مصمم تر می کند.

صالحی در ادامه بیان کرد: خسارات مادی و انسانی جنگ اقتصادی نیز مانند جنگ تحمیلی بسیار است اما همانطور که از جنگ ترور و تحمیلی سربلند شدیم در جنگ تحریمی اقتصادی نیز مستحکم تر و مقتدر تر پیش خواهیم رفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تأکیدات امام خمینی(ره) بر‌ وحدت کلمه و انسجام ابراز کرد: امروز بیش از سالیان جنگ تحمیلی به وحدت نیاز داریم زیرا اکنون دشمن پیچیده تر و همه جانبه تر است و در چنین شرایطی، انسجام اجتماعی و همبستگی ملی بسیار ضروری است‌.

وی در پایان با تاکید بر اینکه امیدواریم با برکت شهدا از این دوره های جدید انقلاب اسلامی به خوبی عبور کنیم افزود: باید شاهد تحقق گام دوم انقلاب رهبر عزیزمان باشیم و همچون ۴۰سال قبل اما مقتدر تر و باعزت تر همراه با رفاه و سلامت بیشتر مسیر را پیش ببریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه