مشاورها ظرفیتی ارزشمند برای کاهش ناهنجاریها

فرمانده انتظامی شهرستان رشت گفت: مشاوران با شناخت آسیب ها و شناساندن عوارض آسیب ، ظرفیتی ارزشمند برای کاهش ناهنجاریها در جامعه هستند.

مشاورها ظرفیتی ارزشمند برای کاهش ناهنجاریها

به گزارش ۸دی نیوز، سرهنگ ” رحیم شعبانی” فرمانده انتظامی شهرستان رشت استان گیلان روز گذشته در جلسه با مشاوران انتظامی این شهرستان، گفت: استقرار واحد های مشاوره در کلانتری ها ، صلح وسازش و تفاهم در طرفین درگیری را که به کلانتری ها مراجعه می نمایند، بالا برده است.

سرهنگ رحیم شعبانی با بیان اینکه پلیس روانشناس قادر به تشخیص خواسته و تفهیم روش پیگیری به شخص مخاطب بوده، افزود: با تفهیم صحیح به ارباب رجوع می توان از نزاع ها و برخورد های فیزیکی جلوگیری به عمل آورد.

شعبانی وجود برخورد فیزیکی را ناشی از عدم توانایی در بهره برداری از قدرت تعقل و تفکر دانست و اعلام داشت: همه انسان ها از ظرفیت ارزشمند عقل و فکر برخوردار بوده و می توان افراد آسیب دیده را آگاه نمود که با روش های دیگری به حل مشکل خود بپردازند.

وی وقوع بسیاری از ناهنجاری در جامعه را ناشی از کمبود مراکز مشاوره رایگان در جامعه خواند و بیان داشت: مشاوران با شناخت آسیب ها و شناساندن عوارض آسیب ، ظرفیتی ارزشمند برای کاهش ناهنجاریها در جامعه هستند و مشاوران می تواند بهترین دوست، راهنما ، همیار در جامعه تلقی شود زیرا کمبود مشاوره و عدم اجرای به موقع قانون است که بعضی از افراد را به ناهنجاری سوق می دهد.

رحیم شعبانی با اشاره به اینکه اگر پلیس بایستد و مردم جهت پیگیری امور خود به پلیس مراجعه نمایند، آن پلیس موفق نخواهد بود، گفت: ما باید به دنبال بستر های ناامنی و ناهنجاری در جامعه باشیم و مردم را از این بسترها آگاه و روش های صحیح را انتقال دهیم.

رئیس پلیس رشت مساجد را بهترین مکان برای آگاه سازی مردم از بستر های ناهنجاری اعلام کرد و افزود: مراجعه کنندگان به مسجد یاران واقعی اصلاح کنندگان در جامعه هستند.

سرهنگ شعبانی انجام خدمت در نیروی انتظامی را به نوعی معامله با خدا برای اصلاح جامعه اعلام کرد و گفت: معامله با خدا بدون هزینه ، تلاش ، کوشش و بدست آوردن دل های مردم معنا نخواهد داشت.

شعبانی تصریح کرد: با اقدامات سنجیده و آگاهانه می توان از بسیاری آسیب ها جلوگیری و درمان صحیحی را تجویز نمود.

رحیم شعبانی مشاور را رکن اصلی نیل به حقایق و واقعیات برای جلوگیری از خطا و اشتباه و حرکت به سوی نیازمندی های فردی و اجتماعی و معنوی اعلام کرد و گفت: تثبیت محور حرکت به سوی نیازمندی واقعی بدون تلاش، ممارست و به روز بودن علم مشاوره ای امکان پذیر نیست زیرا برای موفقیت باید همگام با جامعه حرکت کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت در پایان موفقیت مشاوره را در اظهار رضایت خانواده و شخص آسیب دیده دانست و یاد آور شد: با ایمان قوی و تلاش مستمر می توان به این هدف ارزشمند رسید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه