بانوان فرهیخته لاهیجان طومار مقابله با بدحجابی را امضا کردند/تصاویر

جمعی از بانوان روزه دار و فرهیخته شهرستان لاهیجان از طیف‌های مختلف، به منظور احیای امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با بدحجابی طوماری امضا کرده و آن را به دست مسئولین فرهنگی خواهند رساند.

بانوان فرهیخته لاهیجان طومار مقابله با بدحجابی را امضا کردند/تصاویر

به گزارش سرویس اجتماعی ۸دی نیوز به نقل از لاهیجان، با توجه به اینکه از چندی پیش وضعیت عفاف و حجاب توسط عده‌ای از افراد در شهرستان لاهیجان تغییر یافته و جلوه‌هایی از حضور زنان در کوچه و خیابان‌ها مشاهده می‌شود که این نحوه حضور برای شهری نظیر لاهیجان، دور از انتظار است، بانوان فرهیخته لاهیجان با تهیه طوماری، از مسئولین فرهنگی کشور و استان گیلان خواستار رسیدگی به وضعیت حجاب را مطالبه کردند.

نظر به اهمیت احیا امر به معروف در جامعه که امروزه به عنوان واجب فراموش شده و سبب توسعه بی‌بند و باری شده است، جمعی از بانوان نخبه شهرستان لاهیجان از دانشجو، جامعه قرآنی، خانواده شهدا ، مدرس دانشگاه و جمع دیگری از بانوان این شهرستان با امضای نامه‌ای به مسئولین فرهنگی، خواستار حرکتی جدی در این امر شده‌اند.

زنان لاهیجان معتقدند مهمترین نتیجه و هدف از خوسازی ماه مبارک رمضان عمل به سیره و راه حضرت زهرا(س) خواهد بود که جز با تاسی به دستور دین و فرهنگ غنی ایران توسط دستگاه‌ها ی مربوطه و مسئولان میسر نخواهد بود.

در متن این طومار آمده است:

به نام خدا

پیامبر(صلی الله علیه و آله):«کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته»

احتراما با توجه به صبغه دینی شهرستان لاهیجان و اهمیت فرهنگ و مسایل فرهنگی همان گونه که امام خامنه ای فرمودند” فرهنگ یک کشور مثل هوا است، شما ناچار هوا را تنفس می کنید، چه بخواهید چه نخواهید؛ اگر این هوا تمیز باشد آثاری دارد در بدن شما؛ اگر این هوا کثیف باشد آثار دیگری دارد” ، حجاب و عفاف از اهم این مسائل می باشد و کار در این زمینه بر هیچ فردی پوشیده نیست.

در این راستا علاوه بر جنبش مردمی ، باید تمامی ارگانها و نهادهای دولتی نیز کمر همت بسته و تلاش خود را در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی – ایرانی انجام دهند.
متاسفانه در سطح شهر لاهیجان برخی از بی­ فرهنگی ها در زمینه حجاب و عفاف در حال گسترش می­ باشد که اگر در ابتدا جلوی آن ها گرفته شود، محیط امنی برای رشد جوانان و خانواده ها فراهم می­آورد. در زیر به برخی از این مصادیق اشاره می­شود:

۱ – گسترش پوشش نامناسب بانوان در سطح شهر

  • رانندگی بانوان بدون روسری یا مقنعه

  • پوشیدن بلوز کوتاه و ساپورت تنگ

  • پوشیدن مانتوهای آستین کوتاه و جلوباز

۲- فروش لباس های مخصوص بانوان در مغازه ها بدون پوشش مناسب به طوریکه در معرض دید عموم قرار می گیرد

 در پایان ما مردم شهرستان لاهیجان نگرانی خود را از این وضع اعلام نموده و خواستار برخورد مناسب مسئولان مربوطه می باشیم.      

و من الله… التوفیق

 

IF IF IF

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
صولتی
آفرین به این خواهران مومن و انقلابی که همیشه و در همه بحرانهای انقلاب سردمدار و پرچمدار مبارزه با بدحجابی و بی حیایی بودند. آفرین به این یاوران رهبرمان که دغدغه های ایشان را درک کرده اند
در حاشیه