آیت‌الله محمدی گیلانی(ره) تابع دستور ولایت فقیه بود

امام جمعه رشت گفت: آیت‌الله محمدی گیلانی رهبری انقلاب اسلامی را در میان طلاب حوزه بر عهده داشت و ایشان تابع دستور ولایت فقیه بود.

آیت‌الله محمدی گیلانی(ره) تابع دستور ولایت فقیه بود

به گزارش ۸دی نیوز،  آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام در کشور،‌ اظهار کرد: اطعام فقرا و اکرام یتیمان از شیوه‌های زندگی حضرت علی (ع) و امام حسن مجتبی (ع) بود.

وی با بیان اینکه خداوند روزه را بر همه واجب کرد تا ثروتمندان هم رنج فقرا را احساس کنند، افزود: در سال ۱۳۱۴ مردم مشهد در مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضا خان قیام کردند که عده‌ای را کشته و مجروح کردند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می‌خواستند جامعه را به جاهای باریک ببرند،‌ گفت: در ایام تابستان در سواحل گیلان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وضع حجاب نا مناسب بود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی حجاب را به جامعه اسلامی بازگرداند، تصریح کرد: زنان جامعه امروز در سایه حجاب اسلامی خود به پیشرفت‌های علمی می‌رسند.

قربانی خاطرنشان کرد: دشمنان با استفاده از ماهواره‌ها و با برنامه و تصاویر کذایی خود می‌خواهند دختران ما را به گمراهی بکشانند.

وی با بیان اینکه یکی از توطئه‌های استکبار جهانی بی‌عفتی و بی‌حجابی در جامعه است،‌ اذعان کرد:‌ وقتی جامعه اداره خود را به مسائل جنسی بپردازد هر خلافی را مرتکب می‌شود.

خطیب جمعه رشت با اشاره به روز بهزیستی و تامین اجتماعی،‌ گفت: تامین اجتماعی عامل آرامش جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: عدم آرامش در آینده یکی از دغدغه‌های انسان است.

امام جمعه رشت با اشاره به رحلت آیت‌الله محمدی گیلانی،‌ تصریح کرد: آیت‌الله محمدی گیلانی در حوزه علمیه قم دارای وجاهت علمی خاصی بود.

وی اظهار کرد:آیت‌الله محمدی گیلانی رهبری انقلاب اسلامی را در میان طلاب حوزه بر عهده داشت و ایشان تابع دستور ولایت فقیه بود.

قربانی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ کشته و ۶۰۰ مجروح حاصل حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین در چند روز گذشته بوده است،‌ افزود: عراق در وضعیت انفجاری قرار دارد.

وی با تصریح بر اینکه رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی می‌خواهند عراق را تجزیه کنند،‌ تاکید کرد: همه گروه‌های مردمی عراق زیر سایه مرجعیت باید اتحاد داشته باشند./ تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه