ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، همت همگانی می طلبد

امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: ترویج و نهادینه ساختن بیش از پیش فرهنگ حجاب و عفاف همت و تلاش همگانی می طلبد.

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، همت همگانی می طلبد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان آستارا با تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز عفاف و حجاب افزود: بدحجابی و بی حجابی از توطئه های دشمنان قسم خورده اسلام است.

وی تقویت فرهنگ حجاب را یک اصل ضروری برشمرد و اضافه کرد: در سال های نه چندان دور عده ای از مردان و زنان این مرز و بوم به خاطر حجاب و عفاف در مقابل دشمنان ایستادند و به درجه شهادت رسیدند ولی متاسفانه امروز با ترفندهای دشمنان عده ای تلاش می کنند تا حجاب را کم رنگ جلوه بدهند.

حجت الاسلام حافظ نیا بی توجهی به امر حجاب را ایستادگی در برابر دستور آشکار قرآن ذکر کرد و گفت: حجاب با آموزه های دینی ما گره خورده و مردم و مسوولان باید نسبت به نهادینه ساختن آن اراده جمعی بکنند.

وی وضعیت حجاب را در زمان حال نگران کننده خواند و افزود: مسلمانان و هم کیشان ما در بسیاری از کشورها به خاطر توجه به حجاب و پوشش اسلامی، از سوی دولت از تحصیل محروم می شوند ولی بر روی عقیده راسخ خودشان پافشاری می کنند.

حجت الاسلام حافظ نیا اضافه کرد: انتظار می رود در جامعه اسلامی ایران مردم با همراهی مسوولان ضمن استقامت در مقابل توطئه های دشمنان حجاب را در دانشگاه ها ، ادارات و بخش های مختلف جامعه ترویج دهند.

وی از قوه قضائیه خواست تا با حریم شکنان حجاب برخورد جدی صورت بگیرد.

خطیب جمعه آستارا در ادامه روز جهانی جمعیت را فرصتی برای توجه مضاعف به فرزند آوری بیشتر عنوان کرد و گفت: جمعیت و نیروی انسانی عامل پیشرفت هر کشوری محسوب می شود و این امر در آموزه های دینی و قرآنی ما بارها مورد سفارش قرار گرفته است.

حجت الاسلام حافظ نیا ازدیاد جمعیت مسلمین در مقابل جمعیت کفر را باعث نگرانی دشمنان ذکر کرد و افزود: بنا به تاکید مقام معظم رهبری ، ما در سال های اخیر در بحث کنترل جمعیت دچار اشتباه شدیم و امروز شایسته است خانواده ها به سمت فرزندآوری بیشتر روی بیاورند.

وی در ادامه با ابراز تاسف از نسل کشی در غزه در سکوت مجامع بین المللی و برخی کشورهای عربی اظهار کرد: متاسفانه دولت آمریکا این نسل کشی و جنایت های صورت گرفته در غزه را به عنوان حق مشروع اسرائیلی ها تایید کرد.

حجت الاسلام حافظ نیا در ادامه جنایت های صورت گرفته در غزه را محکوم و اضافه کرد: اسرائیلی ها در سایه غفلت مسلمانان از فرصت به دست آمده استفاده می کنند که شایسته است مسلمین با اتحاد و همدلی به مقابله با دشمنان برخیزند.

امام جمعه آستارا تحرکات گروهک تروریستی داعش را باعث زیر سوال رفتن شأن و منزلت خلافت اسلامی برشمرد و ادامه داد: داعش با حمایت دولت های غربی اماکن مقدس را مورد هجمه قرار می دهد که شایسته است مردم عراق با حمایت دولت و مرجعیت، شر آن ها را به خودشان برگردانند.

وی فرا رسیدن ایام شهادت حضرت علی(ع) را به روزه داران تسلیت گفت و از مردم دیندار آستارا خواست تا در لیالی پرفضیلت قدر در حق همدیگر دعا کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه