نظام در مقابل بی‌حجابی با شدت بیشتری وارد شود

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه دشمن با استفاده از ترفندهای خود امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه کم‌رنگ و ضد ارزش کرده است، گفت: نظام باید آستین همت را بالا زند و در مقابل بی حجابی با جدیت بیشتر و شدیدتر وارد شود.

نظام در مقابل بی‌حجابی با شدت بیشتری وارد شود

به گزارش ۸دی نیوز، حجت الاسلام اسماعیل صدیقی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی این شهرستان، اظهار کرد: برای رسیدن به خدا باید تمام مسائلی که باطل است را از دل بیرون کرد.

وی با بیان اینکه بیرون کردن باطل‌ها از دل، اصلاح نفس است، افزود: انسان‌ها باید با هواهای نفسانی مبارزه کنند زیرا گاهی جواب مثبت دادن به خواهش‌های نفسانی مسیر زندگی فرد را تغییر می‌دهد و وی را از مسیر بهشت به جهنم می‌کشاند.

خطیب جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه جهاد نفس از بزرگترین جهادها است که انسان باید با آن مبارزه کنید، گفت: خداوند در قرآن با لحنی قاطع و صریح مسلمانان را از اطاعت هوای نفس باز داشته است.

صدیقی با اشاره به اینکه هوای نفس انسان را از مسیر خدا باز می‌دارد، تصریح کرد: هر کسی پیرو هوای نفس شود، قطعا هلاک می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان خودبین، خدابین نمی‌شود، خاطرنشان کرد: حجاب بین انسان و خدا، خود انسان است.

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه روزه فقط به معنای نخوردن و ننوشیدن نیست، تاکید کرد: انسان در هنگام روزه باید زبان‌اش را از لغزیات و باطل حفظ کند و تمام جوارح‌اش از بدی‌ها دور باشد.

صدیقی به نیمه رمضان میلاد امام حسن مجتبی(ع) اشاره و حدیثی را از ایشان نقل و اظهار کرد: بهترین آرایشی که انسان می‌تواند با آن را خود را بیاراید اخلاق حسنه است.

وی افزود: انسان‌ها باید در زمانی که روزه هستند اخلاق نیکو و پسندیده داشته باشند و مردم را از خود راضی نگه دارند.

خطیب جمعه صومعه‌سرا به چهارشنبه نخستین شب قدر اشاره کرد و گفت: همه باید خود را برای آن شب آماده کنند تا فیوضات الهی به ما عطا شود.

صدیقی به روز ملی عفاف و حجاب اشاره و  تصریح کرد:حجاب و عفاف از سال گذشته تاکنون و هر روز بیشتر از دیروز کم رنگ‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن توسط عده‌ای ساده‌لوح، قبح مسائل گناه را از طریق بی‌حجابی در جامعه می‌شکند.

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه دشمن با استفاده از ترفندهای خود امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه کم‌رنگ و ضد ارزش کرده است، تاکید کرد: حاکمیت باید آستین همت را بالا زند تا در جنگی که دشمن شروع کرده و تقریبا در آن پیروز شده است، مقابله و تا آلوده نشدن کامل جامعه، حاکمیت و دولت باید با قدرت و جدیت بیشتری اقدام کنند.

صدیقی با بیان اینکه در مقابل بی‌عفتی‌هایی که در جامعه روز به روز بیشتر می‌شود همگان احساس خطر کرده‌اند، خاطرنشان کرد: مجلس و دولت باید با تصویب قانون، جدی‌تر و شدیدتر به دور از شفقت  با این امر مقابله کند.

وی تاکید کرد: افرادی که بی‌حجاب هستند و از دولت درآمد کسب می‌کنند باید حاکمیت درآمد آنها را قطع کند.

امام جمعه صومعه‌سرا به هفته فرهنگ مالیات اشاره و اظهار کرد: سند چشم‌انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی در صدد است که کشور را کمتر وابسته به درآمدهای نفتی کند، افرادی که مالیات به آنها تعلق می‌گیرد باید همه آن را تسویه کنند تا اقتصاد کشور دچار بیماری نشود.

صدیقی با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد نوین در کشور، مسئله مالیات حرف نخست را می‌زند، گفت: مالیات به کشور در اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند که خیزش عدالت اجتماعی در جامعه بیشتر شود.

وی به روز بهزیستی، تامین اجتماعی و شورای نگهبان اشاره و تصریح کرد: این سه نهاد زحمات فراوانی برای جامعه می‌کشند، یکی از مقدس‌ترین نهادهای جمهوری اسلامی ایران که بدون دغدغه می‌توان از آن نامی برد، شورای نگهبان است.

خطیب جمعه صومعه‌سرا به ارتحال آیت الله محمدی گیلانی(ره) اشاره کرد و گفت: ایشان یکی از آیات نورانی گیلان و عادلی برجسته و روحانی شایسته بود./ تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه