قدیم‌الاسلام‌ها از سعه صدر نظام دچار سوءبرداشت شده‌اند

آنها از سعه‌صدر نظام در برخورد با سران و سردمداران فتنه دچار سوء برداشت شده‌اند و به جای اصلاح روش غلط خود و توبه و بازگشت به مسیر انقلاب، در موضع طلبکارانه از نظام قرار گرفتند.

قدیم‌الاسلام‌ها از سعه صدر نظام دچار سوءبرداشت شده‌اند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از تسنیم، علی‌اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامیدر نطق میان دستور، طی سخنانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام اظهارداشت: از فرازهای مهم هشدار مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام، توجه مسئولان به این نکته اساسی است که هدف استکبار به‌ویژه آمریکا ایجاد اختلاف در دستگاه‌ محاسباتی مسئولان جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: دشمن از طریق تهدید و تطمیع درصدد گمراه‌سازی تصمیم مسئولان و تغییر نتایج عملکرد آنها به نفع خویش است. هدف دشمن از تهدید، ایجاد ترس است تا ما از پیشروی منصرف و وادار به عقب‌نشینی شویم و هدفش از تطمیع هم، جلب نظر و سست کردن باورها و اراده‌هاست.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: وعده دادن و زیبا نشان دادن آینده از مسیر دوستی و ارتباط با دشمن، از تهدید وی فریبنده‌تر و خطرناکتر و اعتماد به اظهارات و تصاویر فرضی که دشمن ترسیم می‌کند، به‌خصوص در شرایط سخت اقتصادی، موجب متزلزل شدن دست و دل برخی مسئولان کم بصیرت می‌شود؛ همین محاسبه غلط است که در لحظه حساس تصمیم‌گیری، مسئول را دچار خسران و ضرر فراوان می‌کند و متاسفانه در مقاطع مختلف کسانی بودند که فریب وعده‌های دشمن را خوردند و بدون توجه به ظرفیت‌های داخلی، راه برون‌رفت از موانع و سختی‌ها را کنار گذاشتن آرمان‌ها و ارتباط با دشمن دانسته و می‌دانند.

زارعی ادامه داد: این قبیل مسئولان حتی بدون خط و ربط مستقیم با دشمن، در راستای اهدافش حرکت می‌کنند. به عنوان نمونه در حالی که تیم مذاکره کننده در حال مذاکره سخت با گروه ۱+۵ است، اظهارات قائم مقام بانک مرکزی با یک نشریه آمریکایی که گفته است لغو تحریم‌ها اقتصاد ایران را به رشد ۶ درصدی می‌رساند موجب جسارت و گستاخی دشمن در پای میز مذاکره و دلسرد کردن دل مردم نسبت به اقتصاد مقاومتی است.  یا اظهار نظر مسئول دیگری که مرتب می‌گوید با برداشته شدن تحریم‌ها میزان جذب سرمایه‌‌های خارجی فلان مقدار می‌شود، به نوعی برداشت غلط از واقعیت‌ها و اعتماد کردن و دل بستن به وعده‌های دشمن است؛ هزینه چنین محاسبه غلطی عدول از آرمان‌ها و ارزش‌ها مطابق نظر استکبار است.

وی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند، شکستن تحریم‌ها بیشتر از آنکه به توافق با ۵+۱ وابسته باشد در گرو اعتماد به توان داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی است؛ اگر سیاست‌های  اقتصاد مقاومتی، مبنای عمل ما باشد، ادامه تحریم‌ها از دستور کار دشمنان خارج خواهد شد لذا برای برداشتن تحریم، نباید از منافع ملی کوتاه آمد بلکه نسبت به تقویت خلاقیت و نوآوری جوانان و دانشمندان در سطوح مدیران عالی همت گماشت.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: از جمله عوامل موثر در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبارزه با فساد اداری و اقتصادی و پرهیز از شکل‌گیری روحیه اشرافی و تجمل‌گرایی در میان مسئولان به خصوص در سطوح عالی است؛  برخورد با مفاسد اقتصادی آن هم در شبکه اختاپوسی شکل گرفته، کار بسیار سختی شده است. هرچند اقدامات اخیر قوه قضائیه قابل توجه است اما برخورد نکردن با عده‌ای وابسته به مسئولان که پرونده قطور فساد اقتصادی و اخلاقی دارند، کماکان از نقاط ضعف جدی ما است.

“همین طیف افراد فاسد، متجمل و اشرافی، مهره‌های کارساز دشمن در جنگ نرم هستند و پرونده فساد در کرسنت از این جمله است که جمهوری اسلامی خسارت‌های ناشی از آن را نمی‌پذیرد بلکه باید متوجه مفسدان در این پرونده باشد و باید آنان پاسخگوی این رفتارشان باشد.”

زارعی در ادامه گفت: نقش فعالی از سوی مجلس در امر مبارزه با فساد و تبعیض کمتر مشاهده می‌شود و از هیئت رئیسه انتظار این است که در تقویت نقش نظارتی مجلس، اهتمام جدی داشته باشد که در بعضی شرایط شاهد مانع ایفای نقش نظارتی نمایندگان در بحث استیضاح و فرسایشی کردن سوال در صحن علنی هستیم.

وی ضمن تذکر به تیم مذاکره کننده تاکید کرد: یادآوری این نکته را لازم می‌دانم که به تیم مذاکره کننده تذکر دهم که پذیرش هیچ‌گونه محدودیتی در امر تحقیق و توسعه فناوری هسته‌ای قابل قبول نخواهد بود؛ نباید تحت فشار و جوسازی‌ها نسبت به آینده علمی کشور در زمینه هسته‌ای غفلت کرده و کوتاه بیاییم.

این نماینده در مجلس با اشاره به فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ اظهار داشت: فتنه ۷۸ و ۸۸ از حوادث تلخ دوران ماست که حاوی درس‌های فراوانی است؛ فتنه ۸۸ بیانگر جریان فکری و اعتقادی بود که به جای اتکای به اسلام و ملت مسلمان، دل به حمایت اجانب دوخت؛ اینها قدیم‌الاسلام‌هایی هستند که بین نظرات و شناخت دیروز آنها از اسلام و امام(ره) و اظهارات امروزی‌شان تفاوت بسیاری وجود دارد و در پشت امام(ره) قرار می‌گیرند ولی برخلاف راه امام راحل حرکت می‌کنند.

زارعی ادامه داد: آنها از سعه‌صدر نظام در برخورد با سران و سردمداران فتنه دچار سوء برداشت شده‌اند و به جای اصلاح روش غلط خود و توبه و بازگشت به مسیر انقلاب، در موضع طلبکارانه از نظام قرار گرفتند و در پشت نقاب قانون، قانون را شکستند و در پوشش حمایت از جمهوریت، حریم امنیت مردم را هدف قرار دادند و دل‌های مومنان را آزردند و دشمنان راخوشحال کردند؛ ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است برای توبه و بازگشت این جریان‌ها و افراد قدیم‌الاسلام است.

وی در پایان در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه‌اش یادآور شد: تهران شهری است که از قاعده یک کلانشهر خارج و به یک ابرشهر تبدیل شده است ولی زیرساخت‌های آن متناسب با آن توسعه نیافته است؛ تهران با جمعیت ۹ میلیون نفری نیازمند کمک و توجه از سوی مسئولان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه