برگزاری «۵۰ هزار تظاهرات» توسط جلیقه زردها در فرانسه

وزیر کشور فرانسه از برگزاری ۵۰ هزار تظاهرات معترضان به سیاست‌های دولت «امانوئل ماکرون» از اواخر سال گذشته میلادی تاکنون خبر داد.

برگزاری «۵۰ هزار تظاهرات» توسط جلیقه زردها در فرانسه

به گزارش هشت دی، وزیر کشور فرانسه یکشنبه اذعان داشت که در ماه‌های گذشته ۵۰ هزار تجمع اعتراضی در نقاط مختلف این کشور برگزار شده است.

به نوشته خبرگزاری «پرنسا لاتینا»، «کریستوف کاساتانر» وزیر کشور فرانسه در گفت‌وگو با نشریه «ژورنال دی مانچ» گفت که از ابتدای نوامبر (آذر) ۲۰۱۸، حدود ۵۰ هزار تظاهرات در پایتخت و بسیاری از شهرهای فرانسه از سوی معترضان موسوم به جلیقه زردها ثبت شد.

مخالفان برنامه‌های اقتصادی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه از آذر گذشته و پس از اینکه دولت وی اعلام کرد که مالیات بر سوخت را افزایش می‌دهد، هر هفته در پاریس و شهرهای مختلف این کشور تظاهرات می‌کنند. اگرچه در ادامه اعتراض‌های مردمی، دولت فرانسه وعده اصلاحات داد، اما معترضان همچنان با ادامه تظاهرات بر ناخرسندی خود از شرایط موجود تاکید دارند.

این تظاهرات همواره با خشونت پلیس همراه بوده و استقرار شمار بالای نیروهای امنیتی و استفاده از خشونت به زخمی شدن و نقص عضو شماری از معترضین منتهی شده است.

به نوشته خبرگزاری پرنسا لاتینا، جنبش جلیقه زردها با وجود فشارها موفق شده هر شنبه صدها هزار شهروند را در خیابان‌های فرانسه گردهم آورد و بنابر اعلام وزارت کشور فرانسه، روز شنبه نیز تظاهراتی از سوی معترضان در شهرهای «پاریس»، «تولوز»، «مون‌پلیه» و «لیل» صورت گرفت.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه