پیام تسلیت آیت‌الله امینیان به مناسبت درگذشت آیت‌الله محمدی گیلانی

آیت‌الله امینیان عضو ارشد خبرگان رهبری پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت آیت‌الله محمد محمدی‌گیلانی صادر کرد.

پیام تسلیت آیت‌الله امینیان به مناسبت درگذشت آیت‌الله محمدی گیلانی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از آستان خبر، حضرت امام خمینی(ره) فرمودند که آقای محمدی اگر بنا باشد از تهران بروید من واقعاً احساس تنهایی می‌کنم و من می‌خواهم توباشی و این امر یک قوت قلبی برای آیت‌الله محمدی گیلانی در استمرار خدمت بود.

آیت‌الله امینیان عضو ارشد خبرگان رهبری پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت آیت‌الله محمد محمدی‌گیلانی صادر کردند که متن این پیام به صورت کامل در زیر آمده است.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

إنا لله وإنا إلیه راجعون

ارتحال فقیه عظیم‌الشأن و یار صدیق و وفادار به امام و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله محمد محمدیگیلانی بسیار موجب تأسف و تألم شدید ما گردید.

فقیه بزرگواری که در علم و تقوا و در تهذیب نفس از همگران خود گوی سبقت را ربوده و در نبوغ و خلاقیت مسائل فقهی بسیار برجسته بود.

در دوران تحصیل که اینجانب سالیان زیادی با این شخصیت گرانقدر و باارزش هم‌مباحثه علمی بودم و از نزدیک ابتکارات و نوآوری‌های بسیار دقیقی از ایشان مشاهده کردم.

شخصیت بزرگواری که برای انقلاب اسلامی، عمر گرانقدر خویش را سرمایه‌گذاری کرده و در خدمت به اهداف عالیه امام (ره) و مقام معظم رهبری و همچنین نظام مقدس جمهوری اسلامی، خود را وقف و فدا نمود.

ارتحال این شخصیت پرفضیلت و عارف که در دوره‌های طولانی، مناصب بسیار مهم در اجرای منویات بسیار متعالی امام و رهبریِ نظام و حوزه‌های علمیه را برعهده داشتند، فقدان این عالم خلأ بسیار جبران‌ناپذیر به وجود آورده است و این‌جانب در ضمن بیان خاطره‌ای از زبان مبارک خود حضرت ایشان بیان می‌کنم که عمق ارادت ین شخصیت معظم به حضرت امام خمینی (ره) و علاقه حضرت امام نسبت به ایشان است.

ایشان فرمودند زمانی که در بستر قضا به عنوان یکی از مسئولان ارشد قوه قضائیه اشتغال داشتم، برای افاضه بیشتر راهی حوزه علمیه قم شده و خدمت امام (ره) رسیدم و موضوع را با ایشان درمیان گذاشتم.

حضرت امام خمینی(ره) فرمودند که آقای محمدی اگر بنا باشد از تهران بروید من واقعاً احساس تنهایی می‌کنم و من می‌خواهم توباشی و این امر یک قوت قلبی برای آیت‌الله محمدی گیلانی در استمرار خدمت بود.

ضایعه ارتحال این شخصیت عظیم‌الشأن را به محضر نورانی امام زمان (عج) و به پیشگاه مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای و همچنین به محضر مبارک مراجع عظیم‌الشأن و حوزه‌های علمیه و ملت بزرگ ایران اسلامی به خصوص مردم قدرشناس گیلان و مردم متدین و ولایی شهرستان رودسر، خاندان بزرگ و عزیز آن عزیز سفر کرده، همسر، فرزندان و دامادهای گرام تسلیت عرض می‌کنم.

از خداوند رحمان رحیم برای آن شخصیت ملکوتی و عرفانی غفران آمرزش و برای بازماندگان آرزوی سلامتی و سعادت مسئلت دارم و خداوند ان‌شاءالله این عزیز بسیار گرانقدر ازدست‌رفته را که در ماه مبارک رمضان ندای اِرجعی اِلی ربِک را لبیک گفته با شهید این ماه امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) محشور فرماید.

                                                                                                                            والسلام علیکم

                                                                                                                           محمدعلی امینیان

                                                                                                                        نماینده خبرگان رهبری در گیلان

                                                                                                                         و

                                                                                                                       امام‌جمعه شهرستان آستانه‌اشرفیه

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه