خدمت بی ادعای آیت الله محمدی گیلانی در مسند قضاء اسلامی هیچگاه فراموش نمی شود

در پیام تسلیت آیت الله رمضانی آمده است: خدمت بی ادعای این فقیه وارسته در مسند قضاء اسلامی هیچگاه فراموش شدنی نبوده و برای همه و خصوصاً قضات شریف، مثال زدنی خواهد بود.

خدمت بی ادعای آیت الله محمدی گیلانی در مسند قضاء اسلامی هیچگاه فراموش نمی شود

به گزارش ۸دی نیوز،  آیت الله رمضانی نماینده مردم گیلان درمجلس خبرگان رهبری بمناسبت رحلت آیت الله محمدی گیلانی پیام تسلیتی صادر نمود که مشروح آن در ذیل آمده است:

انا لله وانا الیه راجعون

رحلت فقیه وارسته، فیلسوف و متکلم برجسته ،عارف مجاهد و از اعضاء برجسته مجلس خبرگان رهبری، حضرت آیت الله محمّدی گیلانی (رحمه الله علیه) را به پیشگاه امام زمان (عج)، رهبرمعظّم انقلاب اسلامی، مراجع معظّم تقلید، حوزه های علمیه، بیت مکرّم و عموم امّت فرهیخته و عالم پرور گیلان تسلیت عرض می­نمایم.

آن شخصیت کم نظیر عمر شریفش را در راه کسب علوم ثقلینِ قرآن و عترت و سپس نشر علم و معارف حقّه سپری نمود و نمونه­ ای متعالی از عالمان با عمل و مثَلی از روحانیون ربّانی گشت و با وجود مقام شامخ علمی سترگ، با همدلی، همراهی و همگامی با ولی زمان، درس ولایت مداری به همگان آموخت و حجّت را بر عارف و عامی تمام کرد و به بهترین شکل، تکلیف الهی خود را نسبت به انقلاب بزرگ اسلامی، به عنوان یار صدّیق و وفادار ولی امر به منصه ظهور رساند.

این شخصیت کم نظیر که از شاگردان و یاران برجسته حضرت امام خمینی (ره) بود و سلوک علمی و عملی را از مراد و مقتدای خود الگو گرفت و به عنوان مجاهدی شجاع در مسند قضاء اسلامی برای دفاع علمی و عملی از شریعت اسلام، با خدمتی خالصانه از خود نامی نیک بر جای گذاشت و عدالت اسلام را در مقام عمل پیاده نمود.

گرچه شخصیت جامع علمی ایشان در فقه، اصول، فلسفه و عرفان تاکنون ناشناخته مانده است، اما خدمت بی ادعای این فقیه وارسته در مسند قضاء اسلامی هیچگاه فراموش شدنی نبوده و برای همه و خصوصاً قضات شریف، مثال زدنی خواهد بود.

به یقین رحلت آن عالم وارسته ثلمه ­ای برای حوزه ­های علمیه و فقدانی دردناک برای دستگاه قضایی است. امید است با الگوپذیری از آن عالم مجاهد راه او در مسیر تحقق عدالت اسلامی در همه ابعاد استمرار یابد.

اینجانب ازخداوند منّان برای آن فقید سعید علوّ درجات و حشر با اولیاء الله و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و برای جامعه قضایی کشور توفیق ادامه­ راه بزرگانی چون ایشان را مسألت می نمایم. 

رضا رمضانی

نماینده مردم شریف گیلان درمجلس خبرگان

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجانی
باسلام وادب واحترام:ازاینکه جناب حجت الاسلام سید حسن خمینی بر پیکر مرحوم آیت الله محمدی گیلانی نماز خوانده ایرادی نیست ، ایراد واشکال این است که با وجود شخصیت های بزرگ علمی ومعنوی در تهران چرا یکی از بزرگان علمی ومعنوی برپیکر این عالم ربانی نماز نخوانده است؟!!! مگر اینکه بگوییم خود آن مرحوم وصیت کرده باشد که آقای سید حسن براو نماز بخواند!!! ویا چیز دیگری…؟!!!
در حاشیه